Voor bij voorrangsvoertuigen onderling

Auteur Topic: Voor bij voorrangsvoertuigen onderling  (gelezen 6484 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #10 Gepost op: 23 november 2016, 22:07:00
Als je allebei voorangsvoertuig bent gelden dezelfde voorrangsregels als bij niet-voorrangsvoertuigen. En dan sta je inderdaad niet zo sterk als je tegen het verkeer in rijdt...
CN NRK


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #11 Gepost op: 23 november 2016, 23:16:50
Citaat van: Thor link=msg=1462703 date=1479920087
Hedenmiddag te 15.00 uur rotonde Dronten (mogelijk iemand politie HM toevallig bekend met ?)
Een ambulance met sirene en zwaailicht,volle snelheid,nadert de rotonde van De Noord en passeert de rotonde aan de verkeerde kant,dus tegen de normale rijrichting in op dat moment komt een politiewagen,volle snelheid, met sirene en zwaailicht van rechts (Gangboord) de rotonde op.
Kunnen elkaar nauwelijks ontwijken en spoeden zich vervolgens samen richting calamiteit (politie voorop).

Gelukkig goed afgelopen op die rotonde. Indien niet hoe wordt een dergelijke aanrijding,twee wagens met sirene en zwaalicht waarvan de ambulance de rotonde aan de verkeerde kan nam,beoordeeld ?

Correct.....waren mijn collega en ik op weg naar Biddinghuizen...maar beide chauffeurs hadden al oogcontact gehad voor oprijden rotonde....maar was helaas noodgedwongen omdat een automobilist vergat dat er spiegels op de auto zaten....


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #12 Gepost op: 24 november 2016, 08:51:28
Citaat van: Pleegje_ link=msg=1462759 date=1479939410
Correct.....waren mijn collega en ik op weg naar Biddinghuizen...maar beide chauffeurs hadden al oogcontact gehad voor oprijden rotonde....maar was helaas noodgedwongen omdat een automobilist vergat dat er spiegels op de auto zaten....

De wereld is klein.