belediging.

Auteur Topic: belediging.  (gelezen 9795 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 18 april 2010, 14:13:18
als de ene partij zegt: "dat heb ik helemaal niet gezegd" dan denk ik dat het snel overwaait.  ;)


Bart S

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 18 april 2010, 14:17:01
Als je daar al aangifte van gaat doen dan heeft de 'verdachte' volgens mij alleen maar gelijk gehad! ;D


P2000man

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
  • At work
Reactie #12 Gepost op: 18 april 2010, 15:16:46
ja dat vind ik ook ;)
maar goed over en weer zijn er wat woorden gewisseld zo, maar wat is dan belediging en wat weer niet.
Er is natuurlijk een verschil wat je als mens beledigend vind, en wat strafrechtelijk beledigen is.


rob-r

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Reactie #13 Gepost op: 19 april 2010, 12:51:33
Ik zie de aangifte al voor me: dag agent, ik kom aangifte doen van een belediging. Zo mevrouwtje vertel eens. Nou agent ik lig in de trein heerlijk met mijn voeten op de bank komt er ineens een brave burger aan die zegt dat ik mijn voeten van de bank moet halen! Vraag ik aan hem waar hij zich nee bemoeit noemt hij mij een achterlijk wijf. Da's toch niet normaal  ;D  ;D  ;D


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #14 Gepost op: 19 april 2010, 13:57:47
Lol daarom zei ik al jerom.... als de aangifte uberhaupt wordt aangenomen....lol ik denk dat ze snel genoeg t gat van de timmerman krijgt toegewezen..
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #15 Gepost op: 19 april 2010, 16:42:21
Agreed, ik zou me ook geen zorgen maken. Maar MOCHT er toch nog wat van komen, hoe klein de kans ook is, dan weet je iig waar je aan toe bent.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


P2000man

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
  • At work
Reactie #16 Gepost op: 22 april 2010, 13:49:12
Als ze nou aangifte zouden doen, hoelang duurt het dan voordat je als''verdachte'' daar wat van hoort ::) :P


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #17 Gepost op: 22 april 2010, 23:46:51
Dat kan maaaaaaanden duren. Maar dat kan ook binnen een week.... afhankelijk van de drukte, het aantal openstaande zaken etc.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


yuri1984

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #18 Gepost op: 24 april 2010, 11:41:13
Als ze nou aangifte zouden doen, hoelang duurt het dan voordat je als''verdachte'' daar wat van hoort ::) :P

Als de identiteit bekend is zal de 'verdachte' ontboden worden en verhoord worden. Het is geen voorlopig hechtenis feit dus er kan ook niet buiten heterdaad worden aangehouden, hij zal na het verhoor dus weer weg mogen.
Als hij in het verhoor ontkent en er zijn geen getuigen is het een 1 tegen 1 zaak en wordt het altijd een sepo. Als er meerdere getuigen zijn zullen die ook een verklaring af moeten leggen om de zaak sterker te maken. De aangifte, getuigenverklaringen en het verdachteverhoor gaan naar justitie (politierechter) en die zal hoogst waarschijnlijk een boete opleggen als het de eerste keer is.
2e keer een hogere boete
3e keer een taakstraf
4e keer een hogere taakstraf
5e keer zullen de rechters in de meervoudige kamer zich erover buigen en hoogstwaarschijnlijk een gevangenis straf eisen

Verder zal de aangeefster in de aangifte moeten uitleggen waarom zij in haar eer is aangetast en waarom zij dus beledigd voelt