Politie Bikers

Auteur Topic: Politie Bikers  (gelezen 28577 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Aml

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #60 Gepost op: 27 februari 2013, 11:51:15
Toch mag je als niet getrainde agent niet op een dienstmotor rijden en als niet getrainde biker niet op een bike...
Dat heeft te maken met aansprakelijkheid in geval van een aanrijding en/of letsel bij aangehouden verdachten door een niet getrainde biker.

Je mag wél in combinatie met een getrainde biker rijden is mij ooit verteld  ::)

In Amsterdam worden op dit moment alle surveillanten en agenten in bike-kleding gehesen, zonder een formele bike opleiding. Dit heeft waarschijnlijk te maken de ibt dag in 2012, die is besteed aan bike technieken. En verzekering technisch maakt het dus geen bal uit of je op de fiets zit zonder bike opleiding.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #61 Gepost op: 27 februari 2013, 17:17:09
In Amsterdam worden op dit moment alle surveillanten en agenten in bike-kleding gehesen, zonder een formele bike opleiding.

 :-X


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #62 Gepost op: 27 februari 2013, 17:42:31
In Amsterdam worden op dit moment alle surveillanten en agenten in bike-kleding gehesen, zonder een formele bike opleiding. Dit heeft waarschijnlijk te maken de ibt dag in 2012, die is besteed aan bike technieken. En verzekering technisch maakt het dus geen bal uit of je op de fiets zit zonder bike opleiding.

Das niet helemaal waar... Ik ben 1 van die bikers en er zijn wel degelijk, kleine, spelregels.. De desbetreffende collega`s die de opleiding niet hebben gedaan, word verteld dat als jij gaat  "stunten" op de fiets..(lees. trappen pakken, aanhoudingstechnieken op de fiets etc) jij zelf een risico op zoekt. Wat gevolgen kan hebben bij eventuele ongelukjes. Desalniettemin denk ik niet dat het ooit zo`n vaart loopt. Ze roepen wel eens wat vaker ;D. Maar gelukkig heb ik de opleiding in 2009 wel mogen doen ::) ( Had het voor geen goud willen missen)


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #63 Gepost op: 27 februari 2013, 19:13:53
Ik heb in AA de volledige bikeopleiding gevolgd in 2010. Deze duurde 4 dagen.
Afgelopen zomer begreep ik dat er inderdaad collega's zonder bikeopleing, in compleet bikeuniform, worden ingezet als biker.
En dan nu met dit bovenstaande verhaaltje van voorzichtig doen etc...
M'n nekharen gaan overeind staan!

Eindelijk is ergens een goede opleiding voor die, naar mijn eigen ervaring, echt praktijkgericht is.
Vervolgens gooien we die weer overboord en laten mensen biken zonder opleiding!
Echt een poppenkast....


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #64 Gepost op: 27 februari 2013, 22:52:34
Ik heb in AA de volledige bikeopleiding gevolgd in 2010. Deze duurde 4 dagen.
Afgelopen zomer begreep ik dat er inderdaad collega's zonder bikeopleing, in compleet bikeuniform, worden ingezet als biker.
En dan nu met dit bovenstaande verhaaltje van voorzichtig doen etc...
M'n nekharen gaan overeind staan!

Eindelijk is ergens een goede opleiding voor die, naar mijn eigen ervaring, echt praktijkgericht is.
Vervolgens gooien we die weer overboord en laten mensen biken zonder opleiding!
Echt een poppenkast....

iets met verbaas u niet......... En veranderlijk en politie.. 98uiye


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #65 Gepost op: 28 februari 2013, 18:07:33
Ik heb in AA de volledige bikeopleiding gevolgd in 2010. Deze duurde 4 dagen.
Afgelopen zomer begreep ik dat er inderdaad collega's zonder bikeopleing, in compleet bikeuniform, worden ingezet als biker.
En dan nu met dit bovenstaande verhaaltje van voorzichtig doen etc...
M'n nekharen gaan overeind staan!

Eindelijk is ergens een goede opleiding voor die, naar mijn eigen ervaring, echt praktijkgericht is.
Vervolgens gooien we die weer overboord en laten mensen biken zonder opleiding!
Echt een poppenkast....

Mailtje naar de bond... Iets met veiligheid enzo en kunnen bouwen op je collegabiker?


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #66 Gepost op: 28 februari 2013, 19:58:05
Mailtje naar de bond... Iets met veiligheid enzo en kunnen bouwen op je collegabiker?
Ik zit nu gelukkig veilig in een Volvo ;)
De mensen die zonder bikeopleiding aan de slag gaan, zijn meestal van een district. Mijn collegabikers waren altijd van DEO.


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #67 Gepost op: 1 maart 2013, 00:02:27
Ik zit nu gelukkig veilig in een Volvo ;)
De mensen die zonder bikeopleiding aan de slag gaan, zijn meestal van een district. Mijn collegabikers waren altijd van DEO.

Das helaas ook niet meer zo. Iedereen bij Deo word in de kleding gehesen die het nog niet heeft. Met als gevolg dat vervangende of extra kleding niet of nauwelijks te krijgen is. Om over het fietsenaanbod ( toch wel een redelijk belangrijk onderdeel van de biker) maar te zwijgen. Op mijn huidige werkplek ben ik de enige opgeleide biker.....


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #68 Gepost op: 1 maart 2013, 13:15:08
In Amsterdam worden op dit moment alle surveillanten en agenten in bike-kleding gehesen, zonder een formele bike opleiding. Dit heeft waarschijnlijk te maken de ibt dag in 2012, die is besteed aan bike technieken. En verzekering technisch maakt het dus geen bal uit of je op de fiets zit zonder bike opleiding.

Niemand meer op de voetjes door de stad?  :(


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #69 Gepost op: 1 maart 2013, 14:36:38
dus als je een Amsterdamse biker ziet, moet je maar hopen dat t een echte is  >:D

Ik heb er toch een intensieve intest en 4 dagen opleiding voor moeten volgen