Werken bij

Auteur Topic: Werken bij  (gelezen 7693 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Chauffie

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Gepost op: 19 april 2010, 19:56:25
Hoi allemaal!  :)

Ik zal me eerst even voorstellen, (wel zo netjes  ;) )
Ik ben Remon, 31 en mijn huidige beroep is Beroeps-militair.

Ik ben nieuw op dit forum en weet niet of hier al een topic over is, heb het zelf nog niet gevonden.
Zoals ik al zei dat ik militair ben, dat  houd dat een keer op voor mij ,tot max. mijn 35e levensjaar ( althans voor bepaalde rangen e.d. maar daar zal ik verder niet op in gaan )

Mijn huidige functie is Vip-chauffeur en heb daar ook de nodige papieren en ervaring mee, harstikke leuk!, maar ben wel toe aan een nieuwe uitdaging.

Het lijkt me dus ook erg leuk en interessant om iets richting ambulance of zoiets te gaan doen, zelf zat ik te denken aan de bloedbank ( Sanquin bv ) of organen-transport,
beetje bot gezegd het spoed-werk. Ik probeer al zoveel mogelijk bij mensen te informeren maar d8 er zal hiervan toch ook een forum zijn en voila....

Dus mijn vraag aan jullie is hoe of wat, wat zijn de leuke 'functies' qua rijden en wat de mindere, wat zijn jullie meningen en ervaringen ervan en waar zou ik meer informatie kunnen vergaren.

Ik hoop op wat leuke en interessante reacties...  O0

Groetjes!  ;)




CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #1 Gepost op: 19 april 2010, 21:37:44
Beste Remon,

Binnen de hulpverlening zijn diverse mogelijkheiden om " snel te rijden".
Misschien is het een goed idee om eerst na te gaan waar je intresse ligt.
Is dat echt hulp verlenen ... dan hebben alle voorrangsvoertuigen een chaufeur nodig ... maar ja ... dan moet je meer in huis hebben dan het besturen van je werkplek.
Als ik de 10 regels waarin je je voorstelt snel doorlees denk ik door je specifieke manier van vragen en je achtergrond dat het misschien een idee is om je eens te laten informeren over de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging (DKDB). Dit is een onderdeel van het KLPD.

Qua ervaring en papieren is dat misschien wel wat.
Laat je voornamelijk goed informeren door de diverse mensen die de ervaring er bij hebben.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Chauffie

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #2 Gepost op: 25 april 2010, 21:13:26
Goedenavond!  ;D

Het heeft even geduurd voordat ik weer online was, druk druk druk.... jullie kennen het wel :)
Om even te reageren op de reactie die ik heb gehad, DKDB heb ik al aan gedacht en ken ook mensen die er werken maar dat trekt me nou niet zo.
Ik zoek het toch liever richting de hulpverlening, ben ik achter gekomen.
Maar dan niet als ambulance broeder ofzo maar meer richting ( wat ik al aanhaalde ) de bloedbank of het witte kruis, dus als iemand tips en tools zou hebben, graag  O0

Oh ja, voor ik het vergeet, afgelopen week reed ik op de A13 met m'n baas, kwam er toevallig een busje van Sanquin aan met OGS ( zo heet dat toch? ) , is dat dan ook een A1, zo iets heb ik wel eens gelezen,
maar goed....

Wat mij verbaasde is dat de beste chauffeur behoorlijk aan het tobben was, 3 baans weg, file en vluchtstrook vrij..... probeerde die door rij 1 en 2 te banjeren wat hem veel vertraging opleverde omdat er genoeg mensen WEDEROM te suffen zaten....
Maar verder onder de indruk hoor, zeker weten.

Dacht misschien wel ff leuk om te melden!
Tot laters!  ;D


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #3 Gepost op: 25 april 2010, 22:28:19
Maar dan niet als ambulance broeder ofzo maar meer richting ( wat ik al aanhaalde ) de bloedbank of het witte kruis,

Even tussen ons: Het Witte Kruis is een ambulance dienst, waarbij de 2 personen in een ambulance beiden ambulancebroeder zijn ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #4 Gepost op: 25 april 2010, 22:29:51
Ik vermoed dat TS is geprikkeld door die foto's van de transplantatiedienst van Witte Kruis. Die knappe Mercedes. Foto's circuleren ook her en der op het forum. ::)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #5 Gepost op: 25 april 2010, 22:37:34
Ik vermoed dat TS is geprikkeld door die foto's van de transplantatiedienst van Witte Kruis. Die knappe Mercedes. Foto's circuleren ook her en der op het forum. ::)
Ah, de mooie MB, juist ja. Ik kom nog wel eens in de garage van WK, maar ik heb de mercedes laatste tijd niet gezien en was even aan mijn denken ontschoten, excuses ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #6 Gepost op: 25 april 2010, 22:40:13
Trouwens, ook op die wagen (als ie überhaubt nog rijdt) zit bij mijn weten ook alleen maar SOSA-geschoold personeel.  :)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #7 Gepost op: 25 april 2010, 22:58:17
Trouwens, ook op die wagen (als ie überhaubt nog rijdt) zit bij mijn weten ook alleen maar SOSA-geschoold personeel.  :)

Ik zie 'm hier regelmatig voorbij schieten over de snelweg, dus volgens mij moet 'ie nog wel in dienst zijn.

Voortuigen van dit soort diensten zijn te vinden in dit topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,30503.0.html
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #8 Gepost op: 25 april 2010, 23:19:33
Goedenavond!  ;D

Het heeft even geduurd voordat ik weer online was, druk druk druk.... jullie kennen het wel :)
Om even te reageren op de reactie die ik heb gehad, DKDB heb ik al aan gedacht en ken ook mensen die er werken maar dat trekt me nou niet zo.
Ik zoek het toch liever richting de hulpverlening, ben ik achter gekomen.
Maar dan niet als ambulance broeder ofzo maar meer richting ( wat ik al aanhaalde ) de bloedbank of het witte kruis, dus als iemand tips en tools zou hebben, graag  O0

Oh ja, voor ik het vergeet, afgelopen week reed ik op de A13 met m'n baas, kwam er toevallig een busje van Sanquin aan met OGS ( zo heet dat toch? ) , is dat dan ook een A1, zo iets heb ik wel eens gelezen,
maar goed....

Wat mij verbaasde is dat de beste chauffeur behoorlijk aan het tobben was, 3 baans weg, file en vluchtstrook vrij..... probeerde die door rij 1 en 2 te banjeren wat hem veel vertraging opleverde omdat er genoeg mensen WEDEROM te suffen zaten....
Maar verder onder de indruk hoor, zeker weten.

Dacht misschien wel ff leuk om te melden!
Tot laters!  ;D
Heb je de vluchtstrook weleens van dichtbij bekeken? de hoeveelheid stenen en spijkers en andere ellende die erop ligt? ;)

Daarnaast denk ik dat je bij een bloedtransfusiedienst  niet heel vaak met spoed zult rijden, maar meer "veredelde koerier" bent... bevoorraden van ziekenhuizen met bloed en plasmaproducten....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #9 Gepost op: 25 april 2010, 23:25:14
Heb je de vluchtstrook weleens van dichtbij bekeken? de hoeveelheid stenen en spijkers en andere ellende die erop ligt? ;)

Daarnaast denk ik dat je bij een bloedtransfusiedienst  niet heel vaak met spoed zult rijden, maar meer "veredelde koerier" bent... bevoorraden van ziekenhuizen met bloed en plasmaproducten....

Als ik ze zie rijden hebben ze meestal de blauwe lampen aan... ::) ::) ::)