ambulance personeel op reddingboot

Auteur Topic: ambulance personeel op reddingboot  (gelezen 7980 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #30 Gepost op: 29 april 2010, 21:10:21
Dat lijkt me sterk want het ambu personeel staat niet onder leiding van de RMD arts.
Dus hebben ze zelf naar ik aan neem ook iets in te brengen.
Maar ik ben dus heel nieuwsgierig hoe dat nu precies is geregeld, als het uberhaupt is geregeld of dat het per broeder verschilt ::)

De RMD arts adviseert de kustwacht op medisch gebied als er protocollair  meerdere mogelijkheden zijn. Als de RMD arts zegt "stuur maar een heli" zou de kustwacht gek zijn als ze wat anders zou doen (zie de uitspraak van Kees over "kloten klaren").

Als de RMD arts het advies geeft een ambu bemanning mee te sturen, doet de kustwacht een verzoek daartoe aan het RAC. Daar zal altijd wel een bemanning gevonden worden die bereid is mee te gaan, zeker aan boord van de Koos van Messel. Een achtbaan is veel enger.  >:D De kustwacht beslist op de Noordzee wie, wat waar, wanneer en hoe. In het geval van de Celina was de tanker (wiens track ik ook heb ik bekeken tijdens de inzet) uit de haven vertrokken, gekeerd toen de man onwel werd en samen met de Koos naast elkaar terug gedobberd naar de haven van IJmuiden. Toen de heli aankwam was het span nog maar een mijltje of twee buiten de monding.

Henk


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #31 Gepost op: 29 april 2010, 21:52:13
Als de RMD arts het advies geeft een ambu bemanning mee te sturen, doet de kustwacht een verzoek daartoe aan het RAC. Daar zal altijd wel een bemanning gevonden worden die bereid is mee te gaan, zeker aan boord van de Koos van Messel.
Henk

Henk jij weet nu eenmaal alles maar ik zou het zo graag van de ambu broeders willen horen hoe die er over denken ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #32 Gepost op: 29 april 2010, 23:29:04
Henk jij weet nu eenmaal alles maar ik zou het zo graag van de ambu broeders willen horen hoe die er over denken ;)

Ik hou mijn mond al.

Henk


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #33 Gepost op: 30 april 2010, 07:01:02
Ik hou mijn mond al.
Henk

Hehe ;)


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #34 Gepost op: 30 april 2010, 10:46:03
Een stukje geschiedenis. Heel veel jaren geleden zelf in mijn functie een aanvaring gehad met een RMD arts die bepaalde dat een ongevalsslachtoffer op een zeilboot door de bemanning zelf terug gevaren moest worden terwijl deze totaal geen weet had m.b.t. bemensing aan boord, locale hydro-meteo en topo. Ik heb toen gelijk de zaak met de schipper van de reddingboot en ambulancedienst kortgesloten wat een goede afloop heeft bespoedigd. Kort daarna is er vastgesteld dat niet de RMD arts maar het KCC beslist m.b.t. vervoer van het slachtoffer zodat iedereen slechts verantwoordelijk is voor de eigen expertise.

Kees  8)


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #35 Gepost op: 30 april 2010, 21:46:49
Ambulance personeel Noord Holland Noord traint op KNRM reddingboot Den Helder:

http://www.knrm.nl/30waar_wij_zijn/10reddingstations/den_helder/04nieuws/?TheArticle=14674&hm=1

 O0 O0