TS rukt uit met de helft van de bemanning in Bleskensgraaf

Auteur Topic: TS rukt uit met de helft van de bemanning in Bleskensgraaf  (gelezen 24898 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #10 Gepost op: 22 april 2010, 11:24:43
Er zijn voldoende redenen aan te geven om dit niet te doen. Tegelijkertijd vind ik het geen enkel probleem als er duidelijke afspraken gemaakt worden over gedrag en inzet van de VG.

Vroegah was echt niet alles beter, maar er werd wel veel pragmatische (om de regels heen) gedacht. Met de kennis van nu en de pragmatiek van vroeger kunnen we hele mooie dingen doen. Wat mij betreft kan dit op veel meer plaatsen weer toegepast worden om de beschikbaarheid en met name de betaalbaarheid van de brandweerzorg op orde te houden.

Natuurlijk zijn er in den lande een hoop cowboys en overenthousiaste jongeren. Maar daar tegenover staat dat het grootste deel van de VG dondersgoed weet wat te doen en te laten. Die kleine groep zal gecorrigeerd c.q. "opgevoed" moeten worden om er mee om te gaan. Lukt dat mooi :)

Het valt (en staat) met de opstelling en de professionaliteit van de brandweerlieden............
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #11 Gepost op: 2 mei 2010, 15:01:01
Dit was de melding:


20-04-10 16:09:11 PRIO 2 TS527 BUITENBRAND: BERM PROVINCIALEWEG N214 6,5 WIJNGAARDEN



Wat bedoel je dan percies met een telefonische melding?

Misschien dat er onderling contact is geweest,via de GSM,door mensen onderling want toevallig ligt de bluskleding wel in het voertuig.


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #12 Gepost op: 2 mei 2010, 15:13:51
Nou soms zie je nog wel eens dat brandweermensen hun kleding in de auto leggen en dan zelf naar de melding rijden, of ze komen naar een afgesproken punt waar ook de TS heen rijdt.
Dat kan bijvoorbeeld als je bij 2 korpsen tegelijk zit, stel je woont op de weg tussen de 2 dorpen, dan kan je voor alletwee ingezet worden zonder dat je je pak moet ophalen in de kazerne.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #13 Gepost op: 2 mei 2010, 15:20:36
Nou soms zie je nog wel eens dat brandweermensen hun kleding in de auto leggen en dan zelf naar de melding rijden, of ze komen naar een afgesproken punt waar ook de TS heen rijdt.
Dat kan bijvoorbeeld als je bij 2 korpsen tegelijk zit, stel je woont op de weg tussen de 2 dorpen, dan kan je voor alletwee ingezet worden zonder dat je je pak moet ophalen in de kazerne.

Als je bij 2 korpsen inzetbaar bent,lijkt het mij,dat je bij beide korpsen uitrukkleding in de kazerne hebt hangen.


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #14 Gepost op: 2 mei 2010, 16:00:55
Als je bij 2 korpsen inzetbaar bent,lijkt het mij,dat je bij beide korpsen uitrukkleding in de kazerne hebt hangen.

Sommige korpsen zien dat als inefficient (zit wel wat van in natuurlijk) en dan hebben sommige korpsleden 1 pak bij zich.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #15 Gepost op: 2 mei 2010, 16:02:02
Als je bij 2 korpsen inzetbaar bent,lijkt het mij,dat je bij beide korpsen uitrukkleding in de kazerne hebt hangen.
Lijkt mij ook. Stel dat je een keer op de fiets naar de supermarkt bent en je pieper gaat... Mag je eerst naar huis om je pak te halen ::) :D


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #16 Gepost op: 2 mei 2010, 16:10:10
Lijkt mij ook. Stel dat je een keer op de fiets naar de supermarkt bent en je pieper gaat... Mag je eerst naar huis om je pak te halen ::) :D

Ja, maar hij (korpslid bij o.a. het korps in mijn dorp) woont een eindje buiten het dorp (eigenlijk tussen 2 dorpen in) en gaat dus altijd met de auto. En anders moet ie zn auto gaan halen.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #17 Gepost op: 2 mei 2010, 16:12:17
Sommige korpsen zien dat als inefficient (zit wel wat van in natuurlijk) en dan hebben sommige korpsleden 1 pak bij zich.

Inefficient is het juist om bluskleding zelf mee te nemen,elke keer als je een ander vervoerniddel neemt moet je de bluskleding weer overzetten,maar ja de manager heeft dan wel weer laten zien dat hij 1 hele set bluskleding  heeft uitgespaard.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #18 Gepost op: 2 mei 2010, 18:45:56
tot Hollands-Midden kan ik voorbeelden geven.


Dat zijn?


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Reactie #19 Gepost op: 2 mei 2010, 20:18:48
Hier in de buurt gebeurt dat wel meer en iedereen weet daar ook van.
Als je dat zogenaamde narijden zou gaan verbieden dan kun je geen vrijwillige brandweer meer in stand houden in zulke kleine dorpen waar zo weinig mensen wonen op veel vierkante km's