Declared Unit

Auteur Topic: Declared Unit  (gelezen 16850 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #20 Gepost op: 20 mei 2004, 15:44:19
Henk, ik zie jullie niet als een vreende eend in de bijt.
Ik kijk er nu ook van op dat je dit zo aangeeft, bv in de discussie over fixatie. Naast dat wij daar een andere zienswijze over hebben moet het ook in ons materiaal kunnen! Wij beschikken over toch wat ander materiaal met andere specifieke wensen en inzetten dan binnenbrigades of jullie. Ik krijg dan de indruk dat wij dan aangezien worden als dat wij alle kennis al in huis hebben, en dat is zeker niet zo. wij laten ons adviseren door ambulancedienst, Kon. marine, en het plaatselijke ziekenhuis

Een goeie zaak toch?

Henk


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #21 Gepost op: 20 mei 2004, 18:31:46
zijn wij het weer eens ;D


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #22 Gepost op: 20 mei 2004, 22:34:38
jammer dat elke normale vraag die gesteld en vervolgens beantwoord wordt, verzandt in oeverloos gezwam. Dit geachte lezers is nu precies de reden dat mensen die beroepshalve met SAR te maken hebben op een gegeven moment de handdoek in de ring gooien.

Kees  8)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #23 Gepost op: 20 mei 2004, 23:50:28
Maar Kees,

Dat gedoe met "dedicated", "declared", "SAR",  en "designated' UNIT werkt dat ook wel een beetje tweespalt (en het daarmee samenhangende GeO.H.) in de hand. De KNRM claimt nu bv het gebied tot aan de Hollandsebrug, de brug die 400 m van de haven van Naarden verwijderd is, waar de Johanna Smit van de RB Naarden ligt, maar voor Marken zeker 20 minuten varen is. En de kustwacht weigert om én Naarden, én Marken te alarmeren. Geografisch ligt RB Naarden veel meer voor de hand als Marken. Maar Marken is zo'n Unit/eenheid. Ik ben benieuwd waar de keuze op gaat vallen dit seizoen....

Zo liggen er wel meer "professionele" problemen op het bord van de vrijwilliger. Kon dat vroeger met een Chef seinzaal als de onvervangbare Jan Maarssen allemaal soepeltjes opgelost worden, nu zijn er regels waar niet vanaf geweken wordt. Om met vader Luifel te spreken, "je mag regels niet breken, maar ze af en toe wat buigen kan geen kwaad"....

Henk


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #24 Gepost op: 21 mei 2004, 22:06:58
Nou nou. hoop reacties, ten eerste bedoel ik het echt niet zo slecht als ik bal zeg, en als je je er door aangesproken voelt sorry,
de een zegt we hebben eenheid omdat er op beide rescue staat de ander zegt dat is niet zo want ik heb een ander lettertype. Ten tweede is het raar als een boot gebruikt wordt voor opleidingen om hem dan er uit te laten zien als een reddingsboot. Het is logisch als mensen dat vervelend vinden, een je vaart dus als reddingsvaartuig maar heb cursisten aan boord en kan dus geen assistentie verlenen terwijl je bv naast het ongeval ligt. Of je vaart alleen in een reddingsboot dat blijft ook altijd raar, bij ons is dat uit den boze al zou je een goede reden hebben. Want je blijft een redvaartuig en mensen zullen het raar vinden als je door vaart terwijl ze problemen hebben omdat je niks uit kan richten in je eentje(ook al heet je dorus rijker alleen begin je niks) Hoorde van bemannings leden van een reddingsboot dat ze het ook een vreemde eend vinden (alles is vrijwillig behalve een iemand die er rijk van wordt) en de hoge als jullie alles weten sluit je aan bij RN en vertel hoe het moet.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #25 Gepost op: 22 mei 2004, 20:06:15
Vistuig, excuses aanvaard...

Vandaag trouwens net een cursus gegeven.. En gelijktijdig bij twee incidenten op het water geassisteerd..  Dus bij incidenten op het water, word de cursus gestaakt en assisteren we.. en alarmeren we altijd overige eenheden ter assistentie...

De cursisten die meegaan op de chester, hebben bijna altijd min of meer ervaring op het water....  ;)
En helaas word ik van die trainingen word niet rijk.. en kan ik ook (nog) niet eten hoor...
Maar het is wel errug leuk om te doen...
En mijn cursisten en opstappers vinden dat geloof ik
ook...  
Maar terug naar de discussie over een declaired unit.. want dat is interresanter, dan hoe ik me bedrijf run....


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #26 Gepost op: 24 mei 2004, 13:08:48
Is het de KNRM die claimt of dat de ksutwacht bepaald, volgens mij is het laatste hetgeval. De kustwacht bepaald wie declared is en wie niet. Dit zal gebeuren met hun eigen redenen. De knrm en de kustwacht liggen wel erg samen op 1 lijn maar dat veranderd niets. De kustwacht bepaald en er zijn nog wel duidelijke verschillen in opleiding en materiaal tussen de knrm en de hulpverleners op de randmeren.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #27 Gepost op: 24 mei 2004, 14:39:46
Is het de KNRM die claimt of dat de ksutwacht bepaald, volgens mij is het laatste hetgeval. De kustwacht bepaald wie declared is en wie niet. Dit zal gebeuren met hun eigen redenen. De knrm en de kustwacht liggen wel erg samen op 1 lijn maar dat veranderd niets. De kustwacht bepaald en er zijn nog wel duidelijke verschillen in opleiding en materiaal tussen de knrm en de hulpverleners op de randmeren.

9910001

Ik weet niet of je dat zo kunt stellen 91001, de kustwacht én de KNRM hebben samen een overeenkomst waarin ze samen het een en ander regelen. En daarbij komt de kustwacht kén niet buite de KNRM. Kijk maar eens in het jaarverslag.

De verschillen in in oleiding zijn zo klein, dat RB huizen na een paar KNRM puntjes op de Ï de bemanning zou gaan formen voor de KNRM reddingsboot. Verrgeet niet dat zij al jaren (net als de andere brigades hier) op soortgelijke boten varen als zij hier in zouden zetten. (Als de Orca bv).

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #28 Gepost op: 24 mei 2004, 14:52:26
Het betreft niet alleen de ervaring maar ook de opleidingen, het opleidingen pakket van de knrm is veel breder als een brigade deze kan bieden, dit omdat er meer ervaring is en meer financiele middelen.

9910001
9910001


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #29 Gepost op: 24 mei 2004, 16:58:00
Je leert veel door ervaring, verder zijn er bij de knrm en zo ook bij brigades mensen met een beroep of opleiding in de scheepvaart/hulpdiensten.
Bij een brigade leer je denk ik wel veel leerzame handelingen voor het reddenzwemmen welke bij de knrm niet krijgt(al weet ik het niet allemaal zeker want ik heb geen opleiding bij de knrm gehad) en zo zullen er mensen zijn van de knrm die geen opleiding bij een brigade hebben gehad. Het mooist zou het zijn om alles te combineren zodat je van elkaar kan leren. Van onze brigade zijn er inmiddels mensen die les geven bij een brnadweer korps in de buurt wat sinds kort een nieuwe boot heeft gekregen. Dit korps heeft een redelijks groot en erg druk stuk water(beroep en plezier vaart)
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord