MkNN - Meldkamer Noord Nederland - Drachten

Auteur Topic: MkNN - Meldkamer Noord Nederland - Drachten  (gelezen 45627 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pieter Lodder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #10 Gepost op: 3 februari 2011, 22:18:48
Voorzover ik het lees gaat het om de doormeldunit. Het deel tussen de BMI en de alarmcentrale.
Dat is ook hetgene de brandweer kan bepalen bij een klant.

Het zou raar zijn als de brandweer bepaallt wie de leverancier moet zijn van de BMI.

De drie noordelijke brandweren hebben gekozen voor een nieuwe concessiehouder (in normaal Nederlands: een leverancier) voor het Openbaar Meldsysteem.
Het OMS is het systeem vanaf de bmi (die hoort dus niet bij het OMS) tot aan het GMS (hoort ook niet bij het OMS). Alles, van hoofdbrandmelder tot bediensysteem met doorkoppeling op het GMS, wordt verzorgd door één leverancier. Uit de Europese Aanbesteding is de firma Bosch als winnaar uit de bus gekomen.

Voor alle abonnees betekent dit dat ze een monteur op bezoek krijgen die een nieuwe hoofdbrandmelder komt plaatsen. Voor sommigen betekent dit dat er een dsl-lijn aangelegd gaat worden en voor de drie oude en de aanstaande nieuwe betekent dit dat er extra apparatuur geplaatst gaat worden....

Zo'n migratie vindt op dit moment in meer regio's plaats maar door de combinatie van de drie noordelijke regio's is dit veruit de grootste migratie op dit gebied in Nederland ooit.

Onder leiding van Jos van der Maat van Brandweer Groningen mag ik voor Fryslân meewerken aan dit traject.
Alles wat ik schrijf, is op persoonlijke titel. Mijn mening is niet noodzakelijkerwijs gelijk aan de mening van mijn werkgever. Ook kunnen mijn berich


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #11 Gepost op: 22 april 2011, 03:20:32
De drie noordelijke brandweren hebben gekozen voor een nieuwe concessiehouder (in normaal Nederlands: een leverancier) voor het Openbaar Meldsysteem.
Het OMS is het systeem vanaf de bmi (die hoort dus niet bij het OMS) tot aan het GMS (hoort ook niet bij het OMS). Alles, van hoofdbrandmelder tot bediensysteem met doorkoppeling op het GMS, wordt verzorgd door één leverancier. Uit de Europese Aanbesteding is de firma Bosch als winnaar uit de bus gekomen.

Voor alle abonnees betekent dit dat ze een monteur op bezoek krijgen die een nieuwe hoofdbrandmelder komt plaatsen. Voor sommigen betekent dit dat er een dsl-lijn aangelegd gaat worden en voor de drie oude en de aanstaande nieuwe betekent dit dat er extra apparatuur geplaatst gaat worden....

Zo'n migratie vindt op dit moment in meer regio's plaats maar door de combinatie van de drie noordelijke regio's is dit veruit de grootste migratie op dit gebied in Nederland ooit.

Onder leiding van Jos van der Maat van Brandweer Groningen mag ik voor Fryslân meewerken aan dit traject.

Deze post in het topic was aan mij voorbij gegaan ... vandaar mijn late reactie.
Op dit moment zijn er op mijn werkplek ook enkele honderden BMI's van tientallen verschillende merken aangesloten welke via het zelfde apparaat hun doormelding doen. Ook dat specifieke apparaat wordt geleverd door .... Fa Bosch.
En ik moet zeggen ... werkt erg overzichtelijk.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #12 Gepost op: 18 juni 2011, 22:01:21
Ik las laatst op de site van de MkNN in de 'nader-bericht' dat er centralisten van de VRD worden opgeleid volgens de richtlijnen van de MkNN. Nu vroeg ik mij af, wij gebruiken hier in Fryslan voor ambulance-meldingen P2000. Drenthe gebruikt dit alleen voor de OVD-G en B-ambu's. Gaan straks de veiligheidsregio's Groningen en Drenthe net als Fryslan de ambulances alarmeren via P2000?

Nee, het zal juist andersom gaan: vanaf begin november 2011 zal er één universeel alarmeringssysteem zijn voor de nieuwe meldkamer "noord nederland ". Er zal voor de witte kolom alleen nog maar gealarmeerd worden via de portofoon. Dit systeem gebruikt men in de huidige veiligheidsregio's 1 en 3 al meerdere jaren naar volle tevredenheid.
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


Lifequard Texel

  • EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • Leeuwarden
Reactie #13 Gepost op: 1 september 2011, 18:18:22
En er wordt getest!

p2kflex
15:28:30 01-09-11-ALPHA-Groeten uit mknn
0300051BRW Veiligheidsregio Friesland (Beheer en Technische dienst MKF)
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #14 Gepost op: 1 september 2011, 21:38:14
En er wordt getest!

p2kflex
15:28:30 01-09-11-ALPHA-Groeten uit mknn
0300051BRW Veiligheidsregio Friesland (Beheer en Technische dienst MKF)

Met alle respect, maar die tekst kunnen ze ook in Limburg tikken :)
Neemt niet weg dat dit echt uit de MKNN kan komen, maar louter op basis van deze tekst kun je daar niet blind op varen :)


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #15 Gepost op: 1 september 2011, 21:48:17
Ja zijn ook al meerdere testen geweest als je op "mknn p2000" zoekt


portnoy1560

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #16 Gepost op: 12 september 2011, 11:32:49
Voor de politie geldt: voorlopig blijven alle huidige C2000 gespreksgroepen werken, echter komt er een nieuwe fleetmap. Dit heeft tot gevolg dat alle porto's en mobi's moeten worden geherprogrammeerd. Iedere regio heeft/houd vooralsnog zijn eigen uitgifte centralist.  31 oktober 2011 gaat Friesland als eerste "over".


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #17 Gepost op: 18 september 2011, 12:25:58
gister en eergister (vrijdag) is het MkNN al een beetje gebruikt. zii de link
http://www.112nederland.nl/Friesland/nieuws/15353/nieuwe-meldkamer-al-even-gebruikt-in-drachten.html


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #18 Gepost op: 19 september 2011, 18:30:50
Heb het bericht gelezen en helaas gaat er gebeuren waar ik al bang voor was.
Ambulances gaan van P2000 en worden geallarmeerd via C2000 net zoals in Groningen. Heel jammer.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #19 Gepost op: 8 oktober 2011, 21:05:17
laatste nieuws en foto's van de Meldkamer Noord Nederland (schietbaan, oefenstraat, meldkamer, ect)

http://www.hvnieuws.nl/index.php?action=1&id=5676