Bergingspomp

Auteur Topic: Bergingspomp  (gelezen 9003 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #20 Gepost op: 5 mei 2010, 14:47:29
Inderdaad Palmpie, mijn reactie heeft geen bliksem te maken met een bergingspomp, maar waar mij het meer om gaat is dat sommige personen zich hier als een soortement van Orakel van Delphi op het gebied van reddingboten en al wat daar om heen hangt presenteren, echter wanneer men enige kritiek te verduren krijgt op het eigen handelen men direct in de "ooh ik ben zo zielig en ik moet hard van me afbijten naar de grote boze KNRM" mode springt.

Henk, je jakkert op een mooie zomerdag wel het hele markermeer over (al dan niet in overleg met het KWC) om een bootje met motorstoring weg te brengen, maar nu is het slecht weer en dan kom je, onder andere, met het excuus dat het zo ver weg is. Ik moet ook wel eens een paar honderd mijl varen (of meer) tegen een rot zee in om een sleepje op te halen of weg te brengen. Als je dat niet leuk vindt dan moet je een andere hobby zoeken. In mijn jaren bij de KNRM kwam ik ook geregeld gebroken thuis na weer een nacht zoeken op het Makermeer met rot weer. Lastig, maar that comes with the job. Nee Henk, je blijft op deze manier de titel gelegenheids redder houden. Bij mij wel in ieder geval.

Jan.

zucht!!  ::)  :-\

@Jan1. Wanneer en welke boot was dat die wij op een mooie zomerdag het hele Markermeer oversleepten? Ben je niet een beetje in de war?

Henk


stormvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 139
Reactie #21 Gepost op: 5 mei 2010, 17:31:09
Volgens mij geeft dit precies aan waarom de berger uit huizen niet is geweest heel simpel het is geen berger, de KNRM heeft prima samen gewerkt met de IJsland van mammoet(bts) niets aan de hand en geen onvertogen woord


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #22 Gepost op: 5 mei 2010, 18:11:56
Nee Henk, je blijft op deze manier de titel gelegenheids redder houden. Bij mij wel in ieder geval.
Jan.

Dat is het voordeel om geen SAR eenheid te zijn; je kunt zelf bepalen wanneer je zin hebt.
Neemt niet weg dat HOGE, toch zijn meerwaarde ook heeft bewezen in de afgelopen jaren O0


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #23 Gepost op: 5 mei 2010, 18:17:13
misschien kan iemand een kaartje neerzetten met de afstanden vanaf de diverse lighavens van de eenheden naar de plaats van het incident? :)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #24 Gepost op: 5 mei 2010, 18:33:57
Dat is het voordeel om geen SAR eenheid te zijn; je kunt zelf bepalen wanneer je zin hebt.
Neemt niet weg dat HOGE, toch zijn meerwaarde ook heeft bewezen in de afgelopen jaren O0




Ik vind het zo knap hoe jullie selectief naar HOGE kijken en op inhoudelijk goede argumenten niet reageren en maar door blijven drammen dat wij als SAR eenheid naar Lelystad hadden moeten opstomen.

Waarom zou als enige van alle reddingsboten (er zijn er veel meer) aan het Gooimeer de Seeker zijn plicht verzaken als ie niet naar Lelystad vliegt om een tanker van 81 meter leeg te pompen...

Volgens mij zijn er een paar mensen aan het zoeken... Ik ben altijd héél duidelijk over waar wij voor staan en dat is niet, ik herhaal niet bergen en zeker niet 40 KM verderop.  Straks had ik naar de Golf van Mexico gemoeten om daar olie te bestrijden en zijn we maar waardeloze redder omdat we daar niet heengingen ;D ...

Kijk of je werkelijk wat kan vinden om HOGE op af te rekenen en dat is niet op dat we niet willen bergen. Wij huldigen bij uitstek "schoenmaker hou je bij je leest".
Je kan de kapper toch ook niet verwijten dat hij je fiets niet even maakt.

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #25 Gepost op: 5 mei 2010, 19:24:27


Het Track van de Seeker zou 20 nm zijn. Voor de Frans was dat 10 nm: de helft dus. (dank aan win GPS pro). Enkhuizen 12 NM.

Groet,
Henk


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #26 Gepost op: 5 mei 2010, 21:43:33
[img width=700 height=480]http://search-and-rescue.nl/plaatjes/kaartjereddingbotenMarkermeer.jpg

Het Track van de Seeker zou 20 nm zijn. Voor de Frans was dat 10 nm: de helft dus. (dank aan win GPS pro). Enkhuizen 12 NM.

Groet,
Henk

Dat vind ik nu het leuke aan feiten... je kan er niets tegen in brengen  ;D ;D ;)

Ik geloof dat politie auto's, ambulances en brandweerwagens. zonder een vraag om extra bijstand van de eenheden terplaatse. ook niet gaan rijden als er 3 posten / wagens dichterbij zijn ... ;) :)

Als je dit wel gedaan had was je een sensatiezoeker geweest...

De vraag is dus niet of Hoge moest gaan varen maar of de eenheden terplaatse om extra hulp gevraagd hebben... Blijkbaar vinden de mensen in dit topic het nodig dat hoge met zijn pomp naar het incident gemoeten hadden, anders reageer je niet zo. Hoge was daar dus echt nodig! De vraag is dus waarom de KNRM dat dan niet gevraagd heeft! ;) :D ;D :P


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #27 Gepost op: 5 mei 2010, 21:49:50
De Bernadine ligt overigens niet in Hoorn, maar Medemblik. Nog een stukje verder varen.


stormvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 139
Reactie #28 Gepost op: 5 mei 2010, 22:12:21
Misschien niet helemaal duidelijk over gekomen richting Henk vind ook niet dat je daar heen moest komen had eerder een van onze "bergers"verwacht maar ook die bleven thuis omdat hieruit blijkt dat ze geen bergers zijn want deze klus hadden ze nooit kunnen klaren en hier had ook geen enkele KNRM eenheid aan begonnen dit was een klus voor een echte berger.


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #29 Gepost op: 5 mei 2010, 22:24:41
Ik vind het zo knap hoe jullie selectief naar HOGE kijken en op inhoudelijk goede argumenten niet reageren en maar door blijven drammen dat wij als SAR eenheid naar Lelystad hadden moeten opstomen.
Henk

He Henk, ik nam het juist voor je op en dan voel je je weer aangevallen! :o ;)