Geen Marine/Vlootdagen 2010

Auteur Topic: Geen Marine/Vlootdagen 2010  (gelezen 3477 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Gepost op: 25 april 2010, 14:01:29
Helaas geen marine/vlootdagen dit jaar wegens bezuinigingen. :'(
Jammer dat er dus ook geen SAR demo gegeven kan worden zoals voorgaande jaren:

Hier nog wat mooie foto's: http://www.reddingbotenforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=61&p=7500#p7500

Altijd een mooie gelegheid om Search and Rescue bij een groter publiek bekend te maken.




juuldeman

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #1 Gepost op: 25 april 2010, 15:27:51
Erg jammer.  :o


JaVaZee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #2 Gepost op: 25 april 2010, 18:29:22
Erg jammer, ga hier elk jaar met plezier naar toe!
Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT


Bart S

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 25 april 2010, 18:37:05
Het geld niet alleen voor de Vlootdagen. Ook op de Open Dagen KLu en de Landmachtdagen wordt bezuinigd. Ik meen dat ieder onderdeel nu na elkaar aan de beurt is, dus 1x in de drie jaar.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #4 Gepost op: 25 april 2010, 23:02:46
Het geld niet alleen voor de Vlootdagen. Ook op de Open Dagen KLu en de Landmachtdagen wordt bezuinigd. Ik meen dat ieder onderdeel nu na elkaar aan de beurt is, dus 1x in de drie jaar.

Elk jaar twee onderdelen, waarbij ook de andere onderdelen acte de presence geven.

Dit jaar zijn de Kluchtmacht en de Klandmacht aan de beurt.
Volgens jaar de KMarine en ??

Zie hier: http://www.defensie.nl/actueel/open_dagen
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Lucky_stefan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #5 Gepost op: 25 april 2010, 23:07:50
Citaat
In 2010 geen Marinedagen
Door een versobering heeft Defensie jaarlijks 2 in plaats van 3 Open Dagen. Dit betekent dat elk jaar per toerbeurt één van de krijgsmachtdelen komt te vervallen. In 2010 vinden zodoende geen Marinedagen plaats. In 2011 vervallen de Landmachtdagen en in 2012 zijn er geen Luchtmachtdagen. Wel zijn de krijgsmachtdelen vertegenwoordigd op elkaars Open Dagen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 25 april 2010, 23:09:21
U bent mij net voor Lucky_stefan  O0


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #7 Gepost op: 25 april 2010, 23:52:18
U bent mij net voor Lucky_stefan  O0

Daarbij komt dat defentie niet meer zo nodig moeite moet doen om personeel te werven: er is voldoende animo.
Ik heb zelf evenementen georganiseerd waarbij om de beurt de Marine, de landmacht en de luchtmacht zich mocht manifesteren met demonstraties door helicopters, mariniers in bootjes, je kent dat wel. Ze betaalden grof geld om met een tent op het terrein te mogen staan en namen de manschappen, heli's en bootjes dan gratis mee. Dit alles onder de noemer personeelswerving.

Als er dan wat minder geld te besteden is en tegelijkertijd minder geworven behoeft te worden omdat je al voldoende mensen hebt is er weinig bedenktijd voor nodig om een beslissing te nemen dat het wel wat kariger kan.

Henk


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #8 Gepost op: 26 april 2010, 00:12:12
Daarbij komt dat defensie niet meer zo nodig moeite moet doen om personeel te werven: er is voldoende animo.

Volgens mij zit defensie nog steeds met een hoop vacatures hoor.
Jack de Vries had er niet zo lang geleden een paar duizend en die zijn vast nog niet allemaal ingevuld.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Bart S

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 26 april 2010, 00:24:29
Zo'n open dag kost gewoon een enorme klap geld, en ik vind het normaal dat daar in gesneden gaat worden. Als je bijv. kijkt naar buitenlandse shows van hetzelfde formaat, dan moet je daar bijna altijd voor betalen.