Reddingbrigade zonder toeters en bellen

Auteur Topic: Reddingbrigade zonder toeters en bellen  (gelezen 48066 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #30 Gepost op: 16 juni 2004, 12:49:58
Dat valt redelijk eenvoudig te verdedigen, ik mag niet sneller rijden dan de toegestane snelheid dus ik heb mijn best gedaan. Vanuit andere instanties heb ik niet meer middelen tot mijn beschikking en daar mogen zij dan verantwoording over afleggen.

9910001
9910001


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #31 Gepost op: 8 juli 2004, 09:22:05
En komt er schot in de zaak?

en zijn er al problemen onstaan nu er minder snel ter plaatse kan worden gekomen?


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #32 Gepost op: 8 juli 2004, 10:41:49
Moeilijk aan te geven met dit weer, er zal weinig gebeuren als het zo blijft. Hiernaast zijn er zo weinig mensen op het strand dat je altijd wel door kan rijden.

9910001
9910001


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #33 Gepost op: 8 juli 2004, 14:47:03
er zit nog geen schot in de zaak...we wachten nog steeds op een officiele reactie.

Ondertussen wel al weer een aantal 'spoed' ritten gehad en je merkt toch dat het lastig is. Ook als het rustig is lopen er nog altijd heel veel wandelaars etc etc...je mist gewoon de "signalerings' functie...
[img]/img]


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #34 Gepost op: 8 juli 2004, 15:59:12
er zit nog geen schot in de zaak...we wachten nog steeds op een officiele reactie.

O, waarom wordt het nieuwe voertuig van de Brandweer Zandvoort een Mercedes Sprinter 4x4 met een brancard inrichting. Naar mijn mening is dat een reactie om het dillema op te lossen op de officiele manier.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #35 Gepost op: 8 juli 2004, 17:29:36
Volgens mij (en dat is ook een KNRM-vrees naar verluid) is de brandweer in den lande de zaak aardig naar zich toe aan het harken...

Henk


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #36 Gepost op: 8 juli 2004, 19:45:52
Henk,

waar andere diensten een gat laten vallen springt de Brandweer gretig in. De drie brandweertaken zijn ook op velerlij manieren in te vullen en daardoor kan de brandweer meer dan eens groeien. Mede natuurlijk door incidenten als Volendam, Enschede en Bijlmer maar ook Hercules en Dakota laat blijken dat daar matig gepresteerd werd door verschillende disciplines. Hier is nu geld voor dus . . . . .
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #37 Gepost op: 8 juli 2004, 23:08:55
Je verwoordt het precies, "waar andere diensten een gat  laten vallen". Het is een heel slim spel dat gespeeld wordt. Wel de krenten, niet de pap!!

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #38 Gepost op: 9 juli 2004, 00:19:03
Wel de krenten niet de pap, tje een beetje samenwerking zou toch mogelijk moeten zijn, waarom een brandweer 4x4 die bijna niet wordt ingezet en een brigade 4x4 en nog een wippertruck ernaast. Naar mijn verwachting moet je met alle drie de voertuigen een slachtoffer kunnen vervoeren. Wie er voor wordt opreopen maakt niet zo gek veel uit als er maar iemand voor gaat rijden.  Voor mijn gevoel is het wel een brandweer taak om deze gaten op te vullen. Dit kunnen zij doen door een brigade middelen te geven of door het zlef uit te voeren.

9910001
9910001


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #39 Gepost op: 10 juli 2004, 13:45:28
Brandweer heeft toch taak redden van mens en dier? nog even en de brandweer gaat dierambulances bemannen  ;D ;D ;)  het gaat tenslotte om de centen, oeps, subisidies. :-X
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod