Gebruiksbesluit en brandveilig gebruik

Auteur Topic: Gebruiksbesluit en brandveilig gebruik  (gelezen 1966 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Gepost op: 28 april 2010, 19:41:32
Hier alle ruimte om over het Gebruiksbesluit en brandveilig gebruik te praten.

Vandaag kreeg ik de concept tabel van het nieuwe Gebruiksbesluit onder ogen. Het voorstel is om een heleboel doormeldingen te laten vervallen, jippie!

Maar tot mijn grote verbazing gaan de grenswaarden op basis waarop installaties noodzakelijk weer om hoog. Dus bv ipv vanaf 500m2 moet je nu een installatie vanaf 1000m2. Alles tot wat ik gehoord had zou hier niets in veranderen maar toch.

Nu heb ik een aantal aanschrijvingen uit staan die dus waarschijnlijk niet meer nodig zijn. Ik denk dat ik de aanschrijvingen dus voorlopig maar ga herroepen tot er meer duidelijkheid is. Ik heb geen zin een zalencentrum van > 500m2 nu nog een ontruimingsalarminstallatie aan te laten leggen terwijl straks deze pas vanaf 1000m2 nodig is.

Tot slot vind ik het maar raar dat er zo gejojood wordt met de grenswaarden. Ik moet nu meer uitleggen hoe regelgeving werkt dan hoe brandpreventie werkt. En hoe moet het nu met die honderden en misschien wel duizenden panden die de laatste jaren voorzien zijn van installatie die nu niet meer nodig is? Ik vind het maar een schande!

Jaren geleden moesten alle kinderdagverblijven >200m2 do0rmelding hebben, in het gebruiksbesluit 2008 werdt dan <400m2 en straks >800m2. Lekker beleid!


Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1 Gepost op: 28 april 2010, 19:46:44
Hier alle ruimte om over het Gebruiksbesluit en brandveilig gebruik te praten.

Vandaag kreeg ik de concept tabel van het nieuwe Gebruiksbesluit onder ogen. Het voorstel is om een heleboel doormeldingen te laten vervallen, jippie!

Maar tot mijn grote verbazing gaan de grenswaarden op basis waarop installaties noodzakelijk weer om hoog. Dus bv ipv vanaf 500m2 moet je nu een installatie vanaf 1000m2. Alles tot wat ik gehoord had zou hier niets in veranderen maar toch.

Nu heb ik een aantal aanschrijvingen uit staan die dus waarschijnlijk niet meer nodig zijn. Ik denk dat ik de aanschrijvingen dus voorlopig maar ga herroepen tot er meer duidelijkheid is. Ik heb geen zin een zalencentrum van > 500m2 nu nog een ontruimingsalarminstallatie aan te laten leggen terwijl straks deze pas vanaf 1000m2 nodig is.

Tot slot vind ik het maar raar dat er zo gejojood wordt met de grenswaarden. Ik moet nu meer uitleggen hoe regelgeving werkt dan hoe brandpreventie werkt. En hoe moet het nu met die honderden en misschien wel duizenden panden die de laatste jaren voorzien zijn van installatie die nu niet meer nodig is? Ik vind het maar een schande!

Jaren geleden moesten alle kinderdagverblijven >200m2 do0rmelding hebben, in het gebruiksbesluit 2008 werdt dan <400m2 en straks >800m2. Lekker beleid!

Daar zal VROM best wel diepgravend en fundamenteel onderzoek naar gedaan hebben................ Het zal heus niet zijn dat lobby groepen dit ingefluisterd hebben......























Toch.... :-X


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2 Gepost op: 28 april 2010, 19:48:07
Hier alle ruimte om over het Gebruiksbesluit en brandveilig gebruik te praten.

Vandaag kreeg ik de concept tabel van het nieuwe Gebruiksbesluit onder ogen. Het voorstel is om een heleboel doormeldingen te laten vervallen, jippie!

Maar tot mijn grote verbazing gaan de grenswaarden op basis waarop installaties noodzakelijk weer om hoog. Dus bv ipv vanaf 500m2 moet je nu een installatie vanaf 1000m2. Alles tot wat ik gehoord had zou hier niets in veranderen maar toch.

Nu heb ik een aantal aanschrijvingen uit staan die dus waarschijnlijk niet meer nodig zijn. Ik denk dat ik de aanschrijvingen dus voorlopig maar ga herroepen tot er meer duidelijkheid is. Ik heb geen zin een zalencentrum van > 500m2 nu nog een ontruimingsalarminstallatie aan te laten leggen terwijl straks deze pas vanaf 1000m2 nodig is.

Tot slot vind ik het maar raar dat er zo gejojood wordt met de grenswaarden. Ik moet nu meer uitleggen hoe regelgeving werkt dan hoe brandpreventie werkt. En hoe moet het nu met die honderden en misschien wel duizenden panden die de laatste jaren voorzien zijn van installatie die nu niet meer nodig is? Ik vind het maar een schande!

Jaren geleden moesten alle kinderdagverblijven >200m2 do0rmelding hebben, in het gebruiksbesluit 2008 werdt dan <400m2 en straks >800m2. Lekker beleid!

Toevallig digitaal?


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #3 Gepost op: 28 april 2010, 21:04:45
Nee niet digitaal en ja het komt wel vreemd over. Wat de KDV betreft wordt dus al de 2e verandering in paar jaar tijd.

Daar zal VROM best wel diepgravend en fundamenteel onderzoek naar gedaan hebben................ Het zal heus niet zijn dat lobby groepen dit ingefluisterd hebben......























Toch.... :-X
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


mark_b

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
    • Brandweer Mook & Middelaar
Reactie #4 Gepost op: 30 april 2010, 14:32:19
Ik heb het tabel ook gekregen.
Voor de liefhebbers kan ik het wel doormailen.
Maar ik heb er ook met zeer veel verbazing naar gekeken!

Gooooooooooo VROM!  :-X
TWITTER foto's suck....


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #5 Gepost op: 30 april 2010, 14:59:29
Hoe vertel ik nu een ondernemer dat we bezig zijn met veiligheid? Dit is meer politiek en financiën volgens mij. Ik wil gewoon weten wat nu wel en wat niet veilig is!

Ik heb het tabel ook gekregen.
Voor de liefhebbers kan ik het wel doormailen.
Maar ik heb er ook met zeer veel verbazing naar gekeken!

Gooooooooooo VROM!  :-X
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps