Grensoverschrijdende inzetten

Auteur Topic: Grensoverschrijdende inzetten  (gelezen 163724 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Piles

  • Geďnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #10 Gepost op: 1 mei 2010, 21:55:08
Edit: wat je ook relatief vaak ziet is dat de Belgische brandweer bijstand komt verlenen in Zeeland, maar dat gaat dus niet via p2000
En andersom toch ook wel?
Net als de traumaheli uit Brugge trouwens, die vliegt regelmatig naar Zeeland :)


Tim Van de Cavey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #11 Gepost op: 1 mei 2010, 22:40:13
Vorige week GHB intox gaan halen in Putte-Kapellen in de grensstraat, voetjes in Belgie, hoofdje in Nederland. net toen we een medisch team hadden bijgevraagd daagde er een Nederlandse ziekenwagen op ook, gelukkig meldde men net dat er wat verder in de straat een even mooie intox lag met een flinke hoofdwonde als bonus. We hebben ze dan maar eerlijk verdeeld, al had ik liever geruild want de onze heeft heel de sanitaire cel ondergekotst  :D
Emergency, Medical & Tactical - www.emtshop.be


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #12 Gepost op: 1 mei 2010, 23:07:34
Miss dat topic titel aangepast kan worden...in : bijstand IN en UIT buitenland

Is nu "Grensoverschrijdende inzetten". Dat kan natuurlijk 2 kanten op ;)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #13 Gepost op: 2 mei 2010, 10:16:25
http://www.fvt-brandweerzuidlimburg.nl/joomla/index.php?option=com_phocagallery&view=category&id=155:01-05-2010-landgraaf-verkeersongeval&Itemid=206

p2kflex
12:58:55 01-05-10GROUP-1Beknelling Bedrijf 0691 0671 0842 EUROPAWEG-ZUID LAND LANDGRAAF
1003656BRW Veiligheidsregio Zuid-Limburg (Ovd Parkstad Noord)
1005110BRW Parkstad Limburg (Kerkrade) (Bevelvoerder)
1005116BRW Parkstad Limburg (Kerkrade) (HV 0671)
1005257BRW Scherpensehl (Duitsland)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geďnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #14 Gepost op: 4 mei 2010, 18:12:41
Betreft een grensoverschrijdende inzet van de Belgische OO-HSN (MUG-Helikopter West-Vlaanderen, http://www.mug-heli.be), standplaats: AZ Sint-Jan in Brugge
Filmpje op de site, heli te zien & te horen van 00:07 t/m 00:22


KLOOSTERZANDE - Bij een ongeluk op de kruising Groenendijk-Hulsterweg-Waterstraat in Kloosterzande zijn vandaag twee personen ernstig gewond geraakt.

Het ongeluk vond rond 14.05 uur plaats tussen een Nederlandse vrachtauto en een Belgische personenauto.
Een automobilist uit Hoboken (B) verleende op de kruising geen voorrang aan een van rechts komende vrachtwagen. De vrachtwagen reed in de richting van Kloosterzande.
 
In de personenauto zat, behalve de Belgische man, zijn 5-jarige kleinzoon uit de gemeente Hulst. Het jongetje werd, vanwege een beknelling, door de brandweer uit de auto geknipt.
Hij is met onbekend letsel met de heli naar een ziekenhuis in Gent gebracht. De Belgische grootvader is, eveneens met onbekend letsel, per ambulance naar het ziekenhuis in Terneuzen vervoerd.

In de vrachtwagen zaten twee mannen uit Hulst, zij bleven ongedeerd.
Ter plekke is technisch onderzoek gedaan door de politie.



bron: http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=13502
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #15 Gepost op: 5 mei 2010, 11:52:45
Hoe zit het eigenlijk met Blauw en twee toon als het een internationale inzet betreft....
Mogen de buitenlandse hulpdiensten dat ook voeren of niet ?(Dus NL in B/D en vica versa)
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #16 Gepost op: 5 mei 2010, 11:57:40
Ja, dat mag, al gelden er wel wat afwijkende regeltjes. In België moet een ambulance altijd blauw voeren, wanneer er een patiënt aan boord ligt. Ook moet een ambulance in België tijdens het rijden met A1, wanneer hij een kruising nadert, eerst volledig tot stilstand komen en daarna mag hij weer doorrijden. Hoe het met Duitsland zit, kan ik zo 123 even niet oplepelen..ik dacht hetzelfde als in NL.


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #17 Gepost op: 5 mei 2010, 12:12:31
Hoe het met Duitsland zit, kan ik zo 123 even niet oplepelen..ik dacht hetzelfde als in NL.

Ik weet niet of ze het daar zo nauw met de regels nemen, ik zag laatst nog filmpje van een Notarzt met 280 over de snelweg daar...
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geďnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #18 Gepost op: 5 mei 2010, 12:14:39
Heb ff gegoogled (was zelf ook nieuwsgierig hierover):

"Duitsland
- Nederlandse voorrangsvoertuigen die optische en geluidssignalen voeren dienen zich in Duitsland te houden aan de Nederlandse Brancherichtlijn.
- Uitzondering is dat bij file ‘middendoor’ gereden dient te worden en niet over de vluchtstrook.

België
- Nederlandse voertuigen die optische en geluidssignalen voeren dienen zich in België te houden aan de Nederlandse Brancherichtlijn, met als uitzonderingen:
- Bij A2-ritten dient blauw licht gehanteerd worden.
- Voordat men door rood licht rijdt, wat alleen bij een A1-urgentie mag, moet eerst gestopt worden."

Bron: Brancherichtlijn Optische en Geluidssignalen - 26 aug 2009 (PDF)
V&VN Ambulancezorg
Vereniging Ambulancezorg Nederland
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
Reactie #19 Gepost op: 5 mei 2010, 12:57:44
Is nu "Grensoverschrijdende inzetten". Dat kan natuurlijk 2 kanten op ;)

Of "Internationale bijstand".... "Grensoverschrijdende inzetten" kan ook regionaal zijn. Toch?
Met vriendelijke groet, Arlé