BMH: discussie over een nieuwe opleiding

Auteur Topic: BMH: discussie over een nieuwe opleiding  (gelezen 184164 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #50 Gepost op: 24 augustus 2010, 22:38:14
Het lijkt mij ook dat de meer specifiekere dingen in de latere jaren worden gegeven;)


Bart S

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 26 oktober 2010, 09:22:52
Het was weer een tijdje stil, maar het leeft nog wel. Donderdag is er op de Ambulancevakbeurs een workshop over de opleiding en ik zag bij ons op het werk een aankondiging dat we ook stagiairs mee gaan krijgen van deze opleiding....


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #52 Gepost op: 27 oktober 2010, 00:41:47
Het was weer een tijdje stil, maar het leeft nog wel. Donderdag is er op de Ambulancevakbeurs een workshop over de opleiding en ik zag bij ons op het werk een aankondiging dat we ook stagiairs mee gaan krijgen van deze opleiding....

Klopt onze dienst krijgt er ook een of meer stagiairs van de BMH. De meningen zijn niet zo positief momenteel vanuit de werkvloer
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #53 Gepost op: 27 oktober 2010, 16:08:16
Wat de verpleegkundige niet kent, dat prikt hij niet.

Wat het ambulancepersoneel als 1 van de beste weet is dat de praktijk anders is dan de theorie.
zowel jullie als praktijkbegeleiders, als de stagaires hebben beide een ander idee van elkaar.
hierop zal ik zeggen ga als praktijkbegeleider eerst een gesprek aan met de bmh'er voordat hij ook maar iets van die geel/witte auto ziet
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #54 Gepost op: 27 oktober 2010, 17:37:03
Wat de verpleegkundige niet kent, dat prikt hij niet.

Wat het ambulancepersoneel als 1 van de beste weet is dat de praktijk anders is dan de theorie.
zowel jullie als praktijkbegeleiders, als de stagaires hebben beide een ander idee van elkaar.
hierop zal ik zeggen ga als praktijkbegeleider eerst een gesprek aan met de bmh'er voordat hij ook maar iets van die geel/witte auto ziet

Maak je maar niet druk.... dat gaat zeker ook gebeuren  ;)
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #55 Gepost op: 27 oktober 2010, 20:02:02
ik maak me niet druk, ik ben geen bmh'er
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #56 Gepost op: 28 oktober 2010, 00:26:53
Wat de verpleegkundige niet kent, dat prikt hij niet.

Wat het ambulancepersoneel als 1 van de beste weet is dat de praktijk anders is dan de theorie.
zowel jullie als praktijkbegeleiders, als de stagaires hebben beide een ander idee van elkaar.
hierop zal ik zeggen ga als praktijkbegeleider eerst een gesprek aan met de bmh'er voordat hij ook maar iets van die geel/witte auto ziet

Nou met dat soort uitspraken ga jij het echt maken inde zorgsector....

bovendien kan je slecht begrijpend lezen want ik heb in mijn reactie geen mening gegeven over de BMHstudenten cq. BMH als toekomstig hulpverlenersberoep.
Dat de mening van de werkvloer nu niet juichend is tja, dat zal vast aan de presentatie en inhoud van de opleiding door d eHogescholen liggen.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #57 Gepost op: 31 oktober 2010, 23:19:49
Enige begrippen uit de electrotechniek zijn denk ik ook binnen de ambulancezorg van toepassing :

U = I x R
Spanning in de ambulancezorg = doorstroom(mogelijkheid) x weerstand tegen BMH-ers

Q = I x t
Hoeveelheid energie die de ambulancezorg zich druk maakt over BMH-ers = doorstroom(mogelijkheid) x tijd dat men zich hierover druk maakt
(gezien de berichtgevingen hier enkele MWh)

....  en zo kan ik er nog wel een paar verzinnen.
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #58 Gepost op: 31 oktober 2010, 23:35:03
....  en zo kan ik er nog wel een paar verzinnen.
Oh, ga alsjeblieft door  0098
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #59 Gepost op: 2 november 2010, 16:58:42
Oh, ga alsjeblieft door  0098
Foutje in een formule : Q=I x t  e050

Moet natuurlijk zijn :  
Q = U x I x t   :)        
Hoeveelheid energie die de ambulancezorg zich druk maakt over BMH-ers = Spanning in de ambulancezorg x doorstroom(mogelijkheid)  x tijd dat men zich hierover druk maakt

     of ...

Q = P x t    
Hoeveelheid energie die de ambulancezorg zich druk maakt over BMH-ers = vermogen als beroepsgroep aan te passen x tijd dat men zich hierover druk maakt

     of ...

Q = I2 x R  x t
Hoeveelheid energie die de ambulancezorg zich druk maakt over BMH-ers = dubbel en dwars de doorstroom(mogelijkheid) x weerstand tegen BMH-ers x tijd dat men zich hierover druk maakt

Kan nog niet helemaal inschatten of dit gemiddeld per persoon mW, W, kW of MW is !  :|
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we