BMH: discussie over een nieuwe opleiding

Auteur Topic: BMH: discussie over een nieuwe opleiding  (gelezen 184577 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #80 Gepost op: 26 november 2010, 10:47:46
Ben benieuwd luer-lock!  :)

Wij hebben momenteel ook een stagiaire van de BMH. Belangrijk is om te weten dat deze eerste stage slechts een beroeps-orienterend karakter heeft. Ik denk dat je dus nog niet een oordeel kan geven over het niveau, kennis en kunde van de studenten. Tijdens deze eerste stage gaan de studenten actief aan de slag met het thema 'Veilig handelen'. In het kader van dit thema besteden zij, tijdens de stage, aandacht aan zaken in de organisatie op het gebied van veiligheid voor personeel en patienten, bijvoorbeeld in situaties waarin gevaar is voor infectie en stralingsgevaar en in situaties van lichamelijke belasting bij het tillen/ verplaatsen van een patient. De student maakt hierover een werkopdracht.


Student

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #81 Gepost op: 26 november 2010, 12:28:47
Hallo,

Ik studeer HBO-v (jaar 1), ben 23 jaar en ben aan het nadenken over wat ik later wil. Ik heb 2 x een stagedag gelopen bij een ambulancedienst en dit beviel mij prima (veel informatie gekregen..ze vertelden alles zelf al zo'n beetje xcd(c:f))
Mijn vraag:
Omdat praktijkervaring gewenst is om eerst op de SEH te werken zit ik aan de duaal variant te denken (2 jaar voltijd, de laatste 2 praktijk). Is dit een goede optie?

Om toch effe bij het onderwerp te blijven: Ik heb mij verdiept in de BMH. Eerst verpleegkunde lijkt mij een logische stap. Ik neem aan dat jullie ervaren collega's willen enzo? Mensen die de normale en gewenste route begaan hebben, hebben toch meer kans op een baan lijkt mij?

Alvast bedankt voor het antwoord


wesses

  • VPK in opleiding
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
  • Doe dat gene waar je plezier in hebt!
Reactie #82 Gepost op: 6 december 2010, 19:39:15
Ik heb 2 x een stagedag gelopen bij een ambulancedienst en dit beviel mij prima (veel informatie gekregen..ze vertelden alles zelf al zo'n beetje xcd(c:f))

Mag ik vragen hoe jij dit geregeld hebt?
Dit lijkt mij ook heel interessant om een keer te doen.
Momenteel volg ik zelf de opleiding verpleegkunde, met daarnaast technische verpleegkunde bij InHolland, en wil zelf ook graag later op de ambulance.

Groetjes, Wesses
VPK in opleiding


complex

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
  • SEH/Anesthesie vpk
Reactie #83 Gepost op: 15 december 2010, 19:47:35
Om dit topic een beetje levend te houden:
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met de student luer-lock! Waarschijnlijk is de student nu weer weg, dus misschien kun je er iets over vertellen?

Bedankt,


Luer-lock

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 285
Reactie #84 Gepost op: 15 december 2010, 21:28:27
Zijn stage is inderdaad voorbij.
Eigenlijk kan ik nog weinig vertellen, zoals Bart al schreef: het is de eerste en orienterende stage.
Ik heb hem zelf niet begeleid, degene die hem wel begeleid heeft kan er ook nog weinig over kwijt.
Wat me wel opviel was, dat hij nog erg jong is cq. overkomt.
Hij vertelde me zelfs dat er iemand van zestien in zijn groep zit...
Never underestimate the power of stupid people


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #85 Gepost op: 16 december 2010, 18:21:29
Zijn stage is inderdaad voorbij.
Eigenlijk kan ik nog weinig vertellen, zoals Bart al schreef: het is de eerste en orienterende stage.
Ik heb hem zelf niet begeleid, degene die hem wel begeleid heeft kan er ook nog weinig over kwijt.
Wat me wel opviel was, dat hij nog erg jong is cq. overkomt.
Hij vertelde me zelfs dat er iemand van zestien in zijn groep zit...

 


Welcome in the USA... Straks 20 jarige paramedic-achtige broekies op het busje.


complex

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
  • SEH/Anesthesie vpk
Reactie #86 Gepost op: 16 december 2010, 18:35:38
Wow 16 lijkt me wel echt teveel van het goede.
Ja ik hoop het niet Bazzz81. Ik merk nu al wel veel verschil tussen Duitse en Nederlandse ambulanceverpleegkundigen en daarbij mijn complimenten voor de (meeste) Nederlandse ambulanceverpleegkundigen die vaak erg professioneel met hun vak bezig zijn.(niet dat er nu veel veranderingen gaande zijn wat betreft hun zorgverlening, maar wel met mijn ervaring ;-) )
Ik hoop dus niet dat het precies zo eruit gaat zien als in de VS.
Maar daar is iedereen het hier ook wel over eens.. Is er eigenlijk al iets duidelijk omtrent de big-registratie van de opleiding? Lijkt me(hoop ik) niet dat dit zo eenvoudig te realiseren is.


SayCet

  • Militair Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #87 Gepost op: 9 januari 2011, 17:28:07
Hallo,

Eerst verpleegkunde lijkt mij een logische stap. Ik neem aan dat jullie ervaren collega's willen enzo? Mensen die de normale en gewenste route begaan hebben, hebben toch meer kans op een baan lijkt mij?

Mensen die kennis en kunde beschikken, daar gaat het om. Er zijn namelijk ook collega verpleegkundigen die 'ervaren' zijn, maar de ballen verstand hebben van wat ze nu eigenlijk doen. Dus flink studeren, hard werken en goed blijven opletten en nadenken:)
HBO-v, Medium Care Recovery, AMV (Militair Verpleegkundige)


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #88 Gepost op: 12 januari 2011, 01:14:39
Mensen die kennis en kunde beschikken, daar gaat het om. Er zijn namelijk ook collega verpleegkundigen die 'ervaren' zijn, maar de ballen verstand hebben van wat ze nu eigenlijk doen. Dus flink studeren, hard werken en goed blijven opletten en nadenken:)

misschien kan je het onderstreepte gedeelte wat nader verklaren?
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #89 Gepost op: 12 januari 2011, 20:19:00
Mensen die kennis en kunde beschikken, daar gaat het om. Er zijn namelijk ook collega verpleegkundigen die 'ervaren' zijn, maar de ballen verstand hebben van wat ze nu eigenlijk doen. Dus flink studeren, hard werken en goed blijven opletten en nadenken:)

Ik zie niet wat dit met de BMH te maken heeft. Je doet een opleiding, en als je die haalt ben je volgens de wet bevoegd om als verpleegkundige aan de slag te gaan.
Je wordt aangenomen en wordt ingewerkt. Je hebt een proeftijd van 3 maanden en een jaarcontract. Als je dus de ballen verstand ergens van hebt, ben je zo vertrokken.
Bovendien hebben we met behoorlijk wat wetgeving te maken en prutswerk wordt door de mondige patiënt wel opgemerkt.

En los daarvan, iedere verpleegkundige heeft andere sterkere kwaliteiten en mindere kwaliteiten. Dat is overal zo.
Of je nu pleeg, automonteur of schilder bent, niemand is perfect.