Waterwagens / Tankwagens

Auteur Topic: Waterwagens / Tankwagens  (gelezen 221067 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #220 Gepost op: 14 juni 2014, 23:42:59
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1274241 date=1402212726
Jammer van de rare striping. Striping op cabine en opbouw zou even hoog moeten zijn en het logo, tekst brandweer en roepnummer hoort op de opbouw en niet op de cabine. Daarvan afgezien mooie en vooral nuttige voertuigen ongetwijfeld.

Tsja, als het voertuig een haakarmvoertuig was geweest met TWH-WA, was de striping geheel conform de eisen geweest.
Hoe krom kan regelgeving zijn en wat belangrijk zulk soort regeltjes.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #221 Gepost op: 15 juni 2014, 20:06:39
Nee dan nog niet want op elke eenheid, zowel de HA als de TWH-WA moet tekst, logo en roepnummer aanwezig zijn. Maar het komt er wel dicht in de buurt.

Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1276901 date=1402782179
Tsja, als het voertuig een haakarmvoertuig was geweest met TWH-WA, was de striping geheel conform de eisen geweest.
Hoe krom kan regelgeving zijn en wat belangrijk zulk soort regeltjes.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #222 Gepost op: 15 juni 2014, 22:26:09
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1277090 date=1402855599
Nee dan nog niet want op elke eenheid, zowel de HA als de TWH-WA moet tekst, logo en roepnummer aanwezig zijn. Maar het komt er wel dicht in de buurt.

Nee hoor, op een aanhangwagen of haakarmbak hoeft geen roepnummer of tekst aanwezig te zijn.
Anders zijn bijvoorbeeld alle haakarmbakken en aanhangwagens van VGGM niet goed aangezien er op alle voertuigen en bakken zonder verbindingsmiddelen geen roepnummers staat terwijl ze vaak wel primair gestriped zijn.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #223 Gepost op: 16 juni 2014, 20:25:55
Op elke losse haakarmbak en aanhangwagen die voorzien is van een groot vlak met striping hoort het brandweerlogo en de tekst "brandweer" aanwezig te zijn.

Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1277128 date=1402863969
Nee hoor, op een aanhangwagen of haakarmbak hoeft geen roepnummer of tekst aanwezig te zijn.
Anders zijn bijvoorbeeld alle haakarmbakken en aanhangwagens van VGGM niet goed aangezien er op alle voertuigen en bakken zonder verbindingsmiddelen geen roepnummers staat terwijl ze vaak wel primair gestriped zijn.


Waterkanon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #224 Gepost op: 3 juli 2014, 21:03:42
Ik volg dit forum al heel lang maar heb nog nooit gepost of een vraag gesteld. Maar nu komt er dan één : kan iemand vanuit Drenthe eens vertellen hoe het daar met de tankwagens gaat ? Er is een hele colonne aangeschaft, maar ik zie ze vrijwel niet gealarmeerd worden (alleen Emmen zo nu en dan). Gaat het zo goed met de watervoorziening daar ? Ik ben benieuwd.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #225 Gepost op: 3 juli 2014, 21:11:12
Citaat van: Waterkanon link=msg=1281796 date=1404414222
Ik volg dit forum al heel lang maar heb nog nooit gepost of een vraag gesteld. Maar nu komt er dan één : kan iemand vanuit Drenthe eens vertellen hoe het daar met de tankwagens gaat ? Er is een hele colonne aangeschaft, maar ik zie ze vrijwel niet gealarmeerd worden (alleen Emmen zo nu en dan). Gaat het zo goed met de watervoorziening daar ? Ik ben benieuwd.

Ik ervaar juist het tegenovergestelde. Ik zie op de site van bijv. K I L R O Y een tankauto staan bij een verkeersongeval tussen verschillende voertuigen. Ik krijg juist de indruk dat de tankauto's ook worden ingezet als "motivatievoertuig", de TS gemist volg maar met de TW. Nou moeten zij dat helemaal zelf weten in Drenthe, maar heb wel een andere vraag.

In bovengenoemd voorbeeld staat dan de TW ook gekoppeld aan de aanrijding en daardoor niet inzetbaar bij andere incidenten waar een tankwagen wel gewenst is. Of rijdt de TW mee zonder medeweten van de meldkamer en blijft hij in het meldkamersysteem als "beschikbaar"?


Frits

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #226 Gepost op: 3 juli 2014, 21:35:17
Citaat van: Blauwe-motormuis link=msg=1281798 date=1404414672

In bovengenoemd voorbeeld staat dan de TW ook gekoppeld aan de aanrijding en daardoor niet inzetbaar bij andere incidenten waar een tankwagen wel gewenst is. Of rijdt de TW mee zonder medeweten van de meldkamer en blijft hij in het meldkamersysteem als "beschikbaar"?
 Dat de tw meereed bij het door jouw bedoelde incident kende 2 redenen. De eerste was de krappe bezetting die dag. De tweede was dat we handjes nodig hadden bij het incident. In dit geval hadden we de keuze, we rukken uit met 6 man op de ts en sturen nummer 7 en 8 weer naar huis of we laten 7 en 8 meerijden met de tw en kunnen dus gebruik maken van deze 2 personen bij het incident. En dit terwijl de tw gewoon beschikbaar blijft. Even de ac laten weten dat de tw bij het incident staat maar gewoon beschikbaar is en iedereen is blij.


Frits

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #227 Gepost op: 3 juli 2014, 21:37:05
Citaat van: Waterkanon link=msg=1281796 date=1404414222
Ik volg dit forum al heel lang maar heb nog nooit gepost of een vraag gesteld. Maar nu komt er dan één : kan iemand vanuit Drenthe eens vertellen hoe het daar met de tankwagens gaat ? Er is een hele colonne aangeschaft, maar ik zie ze vrijwel niet gealarmeerd worden (alleen Emmen zo nu en dan). Gaat het zo goed met de watervoorziening daar ? Ik ben benieuwd.
tw's worden regelmatig gealarmeerd. Misschien even opzoek naar een betere p2000 monitor


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #228 Gepost op: 3 juli 2014, 21:56:26
Citaat van: Frits link=msg=1281800 date=1404416117
 Dat de tw meereed bij het door jouw bedoelde incident kende 2 redenen. De eerste was de krappe bezetting die dag. De tweede was dat we handjes nodig hadden bij het incident. In dit geval hadden we de keuze, we rukken uit met 6 man op de ts en sturen nummer 7 en 8 weer naar huis of we laten 7 en 8 meerijden met de tw en kunnen dus gebruik maken van deze 2 personen bij het incident. En dit terwijl de tw gewoon beschikbaar blijft. Even de ac laten weten dat de tw bij het incident staat maar gewoon beschikbaar is en iedereen is blij.

Beschikt de kazerne niet over een PM, DA of DB? Nummer 7 & 8 laten meerijden is een goede keuze geweest dus, fijn om te lezen! O0

Citaat van: Frits link=msg=1281802 date=1404416225
tw's worden regelmatig gealarmeerd. Misschien even opzoek naar een betere p2000 monitor

Tankwagens worden inderdaad regelmatig gealarmeerd. Hieronder een overzicht met statistieken van de huismonitor: http://nsvtv.home.xs4all.nl/p2Kflex/Statistics.html
capcode (wit) / datum & tijd laatste alarmering (blauw) / aantal keer gealarmeerd dit jaar (wit) / omschrijving van monitor (bijpassende kleur)
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


j2s

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #229 Gepost op: 3 juli 2014, 21:58:46
Citaat van: Waterkanon link=msg=1281796 date=1404414222
Ik volg dit forum al heel lang maar heb nog nooit gepost of een vraag gesteld. Maar nu komt er dan één : kan iemand vanuit Drenthe eens vertellen hoe het daar met de tankwagens gaat ? Er is een hele colonne aangeschaft, maar ik zie ze vrijwel niet gealarmeerd worden (alleen Emmen zo nu en dan). Gaat het zo goed met de watervoorziening daar ? Ik ben benieuwd.

De tankwagens in Noord- en Midden-Drenthe komen pas vanaf januari 2015 in dienst.