Waterwagens / Tankwagens

Auteur Topic: Waterwagens / Tankwagens  (gelezen 219517 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,311
Reactie #140 Gepost op: 12 augustus 2012, 14:11:09
Ik denk dat het een kwestie is van het ECAS-ventiel (voor de regeling van de luchtvering omhoog/omlaag/rijstand) opnieuw instellen, of misschien heeft de chauffeur vergeten op de rijstand-knop te drukken toen hij wegreed .


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #141 Gepost op: 12 augustus 2012, 14:45:12
Kijk, dàt is nou een tankwagen! Opvallend: geen blauwe pitten?

De pitten die nu geel branden, branden eveneens geheel blauw. Ik heb het zelf gezien en hij is nog behoorlijk fel ook.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #142 Gepost op: 13 augustus 2012, 19:33:12
Een filmpje die ik heb gemaakt ter illustratie van de signalering ;)

Showtje nieuwe tankwagen brandweer Bergen
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #143 Gepost op: 13 augustus 2012, 19:40:59
Andre dank je wel voor je uitleg!  O0
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #144 Gepost op: 13 augustus 2012, 20:50:24
Geen grilflitsers zou toch echt niet mogen vind ik. Verder wel een dikke bak!


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #145 Gepost op: 24 oktober 2012, 22:39:38
Nieuwe tankwagen Brandweer Twente korps Weerselo

Brandweer Twente, korps Weerselo, rukt sinds afgelopen vrijdag uit met een nieuwe tankwagen. De tankwagen is dinsdag 23 oktober officieel overgedragen aan burgemeester Cazemier van de gemeente Dinkelland en in gebruik genomen door het brandweerkorps van Weerselo.

Deze nieuwe tankwagen voor Weerselo is een Volvo FMX 410 en heeft een inhoud van 15m3 water. De tankwagen kan worden ingezet als waterbuffer ter overbrugging van de tijd die nodig is om grootschalig watertransport op te bouwen. Ook kan het voertuig worden ingezet op plekken in het buitengebied waar weinig water voorhanden is.

De tankwagen vervangt de tweede tankautospuit van het korps. Dit voertuig was na 22 jaar aan vervanging toe en is destijds aangeschaft om zorg te dragen voor voldoende bluswater in de buitengebieden van Weerselo. Dit voertuig beschikt over een inhoud van 1,5 m3 water en heeft extra brandslangen. Met de nieuwe tankwagen brengt de brandweer direct meer water mee. Dit zorgt voor meer slagkracht zonder dat er over grote afstanden brandweerslangen uitgerold moeten worden.

Gisteravond nam het korps Weerselo de tankwagen officieel in gebruik.



Foto en tekst www.brandweertwente.nl


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #146 Gepost op: 25 oktober 2012, 09:59:47
Nieuwe tankwagen Brandweer Twente korps Weerselo

Brandweer Twente, korps Weerselo, rukt sinds afgelopen vrijdag uit met een nieuwe tankwagen. De tankwagen is dinsdag 23 oktober officieel overgedragen aan burgemeester Cazemier van de gemeente Dinkelland en in gebruik genomen door het brandweerkorps van Weerselo.

Deze nieuwe tankwagen voor Weerselo is een Volvo FMX 410 en heeft een inhoud van 15m3 water. De tankwagen kan worden ingezet als waterbuffer ter overbrugging van de tijd die nodig is om grootschalig watertransport op te bouwen. Ook kan het voertuig worden ingezet op plekken in het buitengebied waar weinig water voorhanden is.

De tankwagen vervangt de tweede tankautospuit van het korps. Dit voertuig was na 22 jaar aan vervanging toe en is destijds aangeschaft om zorg te dragen voor voldoende bluswater in de buitengebieden van Weerselo. Dit voertuig beschikt over een inhoud van 1,5 m3 water en heeft extra brandslangen. Met de nieuwe tankwagen brengt de brandweer direct meer water mee. Dit zorgt voor meer slagkracht zonder dat er over grote afstanden brandweerslangen uitgerold moeten worden.

Gisteravond nam het korps Weerselo de tankwagen officieel in gebruik.



Foto en tekst www.brandweertwente.nl


Wat een prachtig voertuig!  O0  Het voertuig is ook voorzien van een nieuw kenteken.
Brandweer Papendrecht


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #147 Gepost op: 25 oktober 2012, 10:23:57
Bedoelt men niet eerder 15m3 water? 1500 liter is voor dat voertuig toch wat weinig.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #148 Gepost op: 25 oktober 2012, 10:27:59
Bedoelt men niet eerder 15m3 water? 1500 liter is voor dat voertuig toch wat weinig.

Het nieuwe voertuig heeft 15m3 water bij zich, zoals in de tekst te lezen valt. De oude (tweede) tankautospuit had 1500 liter water bij zich en daarbij extra brandslangen ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #149 Gepost op: 25 oktober 2012, 12:00:10
Idd, fout gelezen!