Waterwagens / Tankwagens

Auteur Topic: Waterwagens / Tankwagens  (gelezen 218378 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

ArnoldK

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 25 mei 2004, 10:28:52
De 30-521 van de brandweer Ommen beschikt over o.a. : 11.500 liter watertank, 400 liter schuimvormend middel, pomp aangedreven door aparte motor ( ivm bosbrandbestrijding ), waterkanon, zware lier.

meer informatie op http://www.brandweerommen.nl

[verwijderd door de admin]


Jeroen Landman

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 25 mei 2004, 23:59:06
Tankwagen 621  Kampen
Mercedes-Benz 1617C34; gebouwd in 1986  bij de Leij als melkwagen.
In 1994 verbouwd door Jonker en Rosenbauer naar watertanker: tank 10000 liter




En de tankwagen 87 keer kleiner:

meer informatie www.brandweermodelbouw.tk


jwpots

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 28 mei 2004, 20:56:30
Hierbij nog een hele mooie International tankwagen van de gemeente Voorst.

[verwijderd door de admin]


Foto Joop

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 2 juni 2004, 14:40:29
Hallo  Johan en Jeroen,

Wat doen jullie nou? Jullie maaien het gras voor mijn voeten weg met de foto's van die tankwagens! :-O

Net gisteren heb ik de proefdruk van mijn boek opgehaald. (Jawel overige lezers, u ziet het goed. Er is weer een nieuw nederlands brandweerboek in de maak.) Het ziet er veelbelovend uit; ik ben nu bezig met de laatste controles.
In het hoofdstuk over tankwagens staan omder andere die wagens van Hardenberg, Hilversum en Kampen. Maar gelukkig nog veel meer ander moois.
Ik hoop dat jullie (Johan en Jeroen) nog even geduld kunnen houden met de andere onderwerpen......

De groeten van

Joop


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #34 Gepost op: 2 juni 2004, 16:52:05
Hallo  Johan en Jeroen,

Wat doen jullie nou? Jullie maaien het gras voor mijn voeten weg met de foto's van die tankwagens! :-O

Net gisteren heb ik de proefdruk van mijn boek opgehaald. (Jawel overige lezers, u ziet het goed. Er is weer een nieuw nederlands brandweerboek in de maak.) Het ziet er veelbelovend uit; ik ben nu bezig met de laatste controles.
In het hoofdstuk over tankwagens staan omder andere die wagens van Hardenberg, Hilversum en Kampen. Maar gelukkig nog veel meer ander moois.
Ik hoop dat jullie (Johan en Jeroen) nog even geduld kunnen houden met de andere onderwerpen......

De groeten van

Joop
ik denk dat je mij al kunt inschrijven voor 1 exemplaar ;D


jwpots

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 2 juni 2004, 17:01:33
Hallo  Johan en Jeroen,

Wat doen jullie nou? Jullie maaien het gras voor mijn voeten weg met de foto's van die tankwagens! :-O

Net gisteren heb ik de proefdruk van mijn boek opgehaald. (Jawel overige lezers, u ziet het goed. Er is weer een nieuw nederlands brandweerboek in de maak.) Het ziet er veelbelovend uit; ik ben nu bezig met de laatste controles.
In het hoofdstuk over tankwagens staan omder andere die wagens van Hardenberg, Hilversum en Kampen. Maar gelukkig nog veel meer ander moois.
Ik hoop dat jullie (Johan en Jeroen) nog even geduld kunnen houden met de andere onderwerpen......

De groeten van

Joop
Sorry Joop, geen tel bij stilgestaan. Er is inderdaad nog veel meer moois wat hier nog niet heeft gestaan. Johan


Jeroen Landman

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 2 juni 2004, 18:56:31
Sorry Joop.
Ik heb even waar voor je genomen toen je weg was. Beschouw dit maar als goede reclame voor je boek.  ::)
Zal verder niks meer posten  ;D
We zijn benieuwd naar het resultaat.

Jeroen


Foto Joop

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 2 juni 2004, 19:58:11
Ha Jeroen en Johan,

Jeroen,
Ik vind het op zich niet erg hoor, dat JIJ[/i] mijn foto's ergens voor gebruikt. ;) Daarvoor heb je ze immers ook ter beschikking op je eigen website. Ik was alleen verbaasd dat het juist over die tankwagens gaat...... :(  Precies hetgeen waar ik zelf ook mee bezig ben....   :)

Johan, jij en ik weten wat er nog meer aan moois heeft gereden in Nederland ;) : genoeg ander materieel/materiaal.

Groeten,

Joop


Foto Joop

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 2 juni 2004, 20:04:19
ik denk dat je mij al kunt inschrijven voor 1 exemplaar ;D

Ha Peter (en alle anderen),

Te zijner tijd zal ik wel een berichtje plaatsen, bijvoorbeeld op dit forum.  ;D Misschien bedenken we ook nog een redactioneel artikeltje voor het blad 1-1-2.

Het wordt een boekwerkje in de Duitse serie van "Fahrzeuge der Feuerwehr", maar dan natuurlijk met Nederlands materieel en Nederlandse tekst. Het concept van de Duitse edities is aangehouden: hoofdstuk 1 met nieuw materieel, hoofdstukken 2 en 3 met een bijzonder thema. Nu weten jullie dus al dat een van die thema's over tankwagens bij de brandweer gaat. ;)

Voor de Nederlandse markt zal HHS-Uitgeverij de distributie op zich nemen. Maar zover is het nog niet. :P

De groeten van

Joop


Albert Baas

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 11 juni 2004, 16:50:23
Hier nog een paar mooie:

Hoogeveen:


Botlek?:


En een hele mooie Kenworth uit californie:


Nog een paar brandweer foto's zijn te vinden op:
http://sites.hsij.nl/aba01/indexnl.htm