Bloeddrukmeters

Auteur Topic: Bloeddrukmeters  (gelezen 10588 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rolf

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 13 juni 2004, 23:49:51
Citaat
Ik bedoel zijn van pt tot pt helemaal verschillend! Wanneer een pt gekend is met AHT kan deze met een RR van 12/7 al als hypotensie erkend worden...  Dus zeer pt gebonden! Wat je uiteraard wel kan leren... De diastolische druk is in normale toestand de helft van de systolische druk+1! Dus als je bijvoorbeeld een pt hebt met een systolische druk van 14 is de diastolische druk 14:2=7+1=8. Dus een RR van 14/8!
Ik lees als rode kruis vrijwilliger het hele forum door met veel intresse maar nu raak ik toch de draad een beetje kwijt :-\
Als koel-monteur moet ik vaker de klant gaan vertellen wat er aan scheelt als ik nou met onderkoeling en oververhitting begin te gooien tegen over een arts in wiens praktijk de airco stuk is zal deze mij wel zeer vreemd gaan aankijken.
En die blik moet je nu even vast houden.........want zo kijk ik tegn de bovenstaande tekst aan ;D

onderkoeling is het aantal graden wat het gas in het systeem verder is afgekoeld na het punt van condenseren en over verhitting is het aantal graden dat het gas extra is opgewarmd na het punt van volledige gas fase. kijk dat maakt het voor die arts ook weer een stuk begrijkpelijker.......toch


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #31 Gepost op: 27 juni 2004, 17:00:49
De dokter en de pastoor vinden de ander al eeuwen een leek.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #32 Gepost op: 3 juli 2004, 00:09:52
Je bedoelt KPa ?

Inderdaad!  ( ff een capslock-uitglijdertje :)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #33 Gepost op: 3 juli 2004, 00:10:37
De dokter en de pastoor vinden de ander al eeuwen een leek.

Whaha die is goed  ;D   Denk dat trouwens zelf ook wel eens van die huisartsen ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #34 Gepost op: 5 juli 2004, 20:33:05
Ach er zijn mensen die KpA verbetren met KPa, terwijl de k van kilo een kleine letter is.
Tussen k en K zit (voor zover ik weet) geen verschil omdat K niet gebruikt wordt, maar tussen m en M zit een factor 1.000.000.000


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #35 Gepost op: 9 juli 2004, 21:07:56
Volgens mij dwalen we af. Namelijk de vraag luid:
welke regios .... ?

Groet Arend