Politie Wijksurveillance auto's

Auteur Topic: Politie Wijksurveillance auto's  (gelezen 159637 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #180 Gepost op: 11 november 2011, 11:03:41
Ik heb al verscheidene keren golfjes op noodhulp meldingen zien rijden. Echter weet ik niet of ze in de buurt waren, of echt zijn opgeroepen.
Ligt het trouwens niet aan de agent die in het voertuig zit, of er noodhulp wordt gereden?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #181 Gepost op: 11 november 2011, 12:22:02
Ik heb al verscheidene keren golfjes op noodhulp meldingen zien rijden. Echter weet ik niet of ze in de buurt waren, of echt zijn opgeroepen.
Ligt het trouwens niet aan de agent die in het voertuig zit, of er noodhulp wordt gereden?

Er zijn voertuigen specfiek aangewezen als zijnde noodhulpvoertuig, die hebben in veel regio's ook een uitgebreidere uitrusting dan de surveillance-voertuigen. Een noodhulpvoertuig moét 24 uur per dag inzetbaar zijn, een surveillancebus/auto hoeft dat niet en is zodoende vaak extra. Op het moment dat een surveillancevoertuig op straat is zal hij in veel gevallen gewoon meldingen rijden, al dan niet in combinatie met een noodhulpvoertuig. Wil dus niet zeggen dat een surveillancevoertuig/bus helemaal geen meldingen rijd, maar is gewoon een benaming voor een type voertuig.

Daarnaast zijn er geen bepaalde verplichtingen gesteld aan de bemanning, de ene keer twee studenten, de andere keer een agent alleen of de hovj die er gebruik van maakt.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #182 Gepost op: 13 december 2011, 20:17:50


Dienst: Regiopolitie Midden en West Brabant
Team: Toezicht en Handhaving Mark en Dintel
Soort voertuig: Surveillance
Wagenparknummer: 21-06
Merk & type: VW Golf
Kenteken: 81-XH-ZP
Byzonderheden:


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #183 Gepost op: 31 december 2011, 10:39:30

Dienst: Politie Rotterdam Rijnmond
Soort voertuig: Wijkauto
Merk & type: VW Golf
Kenteken: 25-ZB-PF
Byzonderheden:


Dienst: Politie Rotterdam Rijnmond
Soort voertuig: Wijkauto
Merk & type: Mitsubishi Space Star
Kenteken: 12-SF-PN
Byzonderheden:


Dienst: Politie Rotterdam Rijnmond
Soort voertuig: Wijkauto
Merk & type: VW Golf
Kenteken: 90-JGP-1
Byzonderheden:


Dienst: Politie Rotterdam Rijnmond
Soort voertuig: Wijkauto
Merk & type: VW Golf
Kenteken: 97-JGF-6
Byzonderheden:


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #184 Gepost op: 6 februari 2012, 18:26:50

Dienst: Politie Gelderland Zuid
Soort voertuig: Wijkauto
Merk & type: Ford Fiesta
Kenteken: 24-NT-GB
Byzonderheden:


Rossie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Reactie #185 Gepost op: 6 februari 2012, 22:39:27
Er zijn voertuigen specfiek aangewezen als zijnde noodhulpvoertuig, die hebben in veel regio's ook een uitgebreidere uitrusting dan de surveillance-voertuigen. Een noodhulpvoertuig moét 24 uur per dag inzetbaar zijn, een surveillancebus/auto hoeft dat niet en is zodoende vaak extra. Op het moment dat een surveillancevoertuig op straat is zal hij in veel gevallen gewoon meldingen rijden, al dan niet in combinatie met een noodhulpvoertuig. Wil dus niet zeggen dat een surveillancevoertuig/bus helemaal geen meldingen rijd, maar is gewoon een benaming voor een type voertuig.

Daarnaast zijn er geen bepaalde verplichtingen gesteld aan de bemanning, de ene keer twee studenten, de andere keer een agent alleen of de hovj die er gebruik van maakt.

Daarnaast geldt dat dit voor iedere regio verschilt.... Mijn inziens maakt het niet uit of je nu alle spullen in een noodhulpvoertuig stopt en in een wijkzorgvoertuig. Dat is nl. Bezuinigen op peanuts!
Noodhulpprotocol houdt enkel in dat een bureau een of meerdere voertuigen moet ophoesten maar de mensen op de wijk als de noodhulp zijn over het algemeen dezelfde  e050 student, agent, ploegchef etc.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #186 Gepost op: 6 februari 2012, 23:50:33
Daarnaast geldt dat dit voor iedere regio verschilt.... Mijn inziens maakt het niet uit of je nu alle spullen in een noodhulpvoertuig stopt en in een wijkzorgvoertuig. Dat is nl. Bezuinigen op peanuts!
Noodhulpprotocol houdt enkel in dat een bureau een of meerdere voertuigen moet ophoesten maar de mensen op de wijk als de noodhulp zijn over het algemeen dezelfde  e050 student, agent, ploegchef etc.

Tsja, als je ziet dat er in een regio 15 auto's volledig zijn uitgerust en er iets van 65 opvallende voertuigen rond rijden, dan maken die 50 AED's en andere inventaris wel degelijk een verschil ... Daarnaast mag je twee studenten wél op een surveillance-auto, maar weer niet op een noodhulpauto zetten, en zo zijn er nog wel wat verschillen ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #187 Gepost op: 21 februari 2012, 16:42:29
Een en ander omtrent de inzetbaarheid van politiestudenten even afgesplitst !

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=60933.0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #188 Gepost op: 1 maart 2012, 23:13:11

Dienst: Politie Gelderland Zuid
Soort voertuig: Wijkauto
Merk & type: Ford Fiesta
Kenteken: 24-NT-GB
Byzonderheden:

Nou de Fiesta's gaan er EINDELIJK uit bij ons. De eerste vervanger is vandaag op ons team ( 098uo) als primeur aangekomen; tevens de eerste HONAC / PON auto van ons korps:

Hebben er maar HEEL kort naar kunnen kijken want men was (zucht) vergeten de koffers achterin vast te zetten dus dat werd nog snel ff gedaan (en weg was de auto dus weer) Hopelijk kan ik morgen wat meer foto's maken.

Wat eigenschappen:

-Movia SL dual color LED pit op het dak
-Whelen TIR6 blauw in de grille
-Dubbele sirene
-Headlight flasher
-Amber flashers in de achterklep (als hij open staat)
-HONAC bedienkast (nieuw in onze regio)
-Regionaam Gelderland-Zuid staat uitzonderlijk hoog boven de striping...?
-VDO Dayton in dashboard weggewerkt
-Stop voor (zonneklep)
-Stop/Volgen achter (achterraam)

Wat ik nog niet weet:
-Autoradio?
-Automaat/schakel?
-Bepantsering
-Sirene versneller

I'll keep ya posted!



Dienst: Politie Gelderland Zuid
Soort voertuig: Wijkauto
Merk & type: Volkswagen Golf Variant
Kenteken: 93-SNF-7
Byzonderheden: Eerste HONAC / POM voertuig van Gelderland-Zuid (en wss omdat hij pas een week op naam staat; niet verzekerd?)


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #189 Gepost op: 1 maart 2012, 23:34:33
Dat ziet er een heel stuk beter uit dan de Fiësta. Een wagen op trots op te zijn, lijkt mij 0098