Mooie inzetfoto's

Auteur Topic: Mooie inzetfoto's  (gelezen 688360 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #1140 Gepost op: 14 september 2011, 09:15:59
Jammer dat mensen gelijk denken dat alles gephotoshopped wordt!
Betreffende foto is gewoon puur. En is gemaakt op het oefencentrum van Dordrecht.
Citaat van de maker op zijn blog;

''Vandaag ben ik bezig geweest met het maken van lesmateriaal voor de warme deurprocedure. In samenwerking met de veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond en Falck Safety Center hebben we film opnames gemaakt en tevens instructie beelden gefotografeerd. Deze beelden zullen worden gebruikt in een lespakket voor de warme en koude deur procedure. Voor de niet brandweer lezers. Dit is een manier waarop brandweer mensen een ruimte binnen gaan welke in brandstaat. We leren de nieuwe brandweer mensen op welke wijze zij hun straalpijp moeten gebruiken bij het bestrijden van het verschijnsel flash over.

We hebben deze foto’s gemaakt in een trainingsobject van de firma Falck in Dordrecht. Deze ruimte biedt de mogelijkheid door middel van gas ontbranding een flashover te simuleren. De temperatuur in deze ruimte kan erg hoog oplopen. Voor mij was het ook een uitdaging om de camera heel te houden. Door laag bij de grond te blijven is het gelukt. De flashover is door de technische installatie van het object volledig gecontroleerd. Een goede dag met mooie samenwerking tussen Falck, Veiligheidregio Rotterdam Rijnmond en de brandweer Hollands Midden

Het heeft in ieder geval wel spectaculaire beelden, en sorry voor de tekst, maar laatst zijn er wat beelden “geleend”
Weer of geen weer... altijd brandweer


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1141 Gepost op: 17 september 2011, 15:00:25
graag commentaar op de foto...

Tsja, er is niets scherp, dus wat mij betreft hoort ie hier niet ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #1142 Gepost op: 17 september 2011, 15:37:16
Naja volgens mij moet dit een flashover voorstellen, ik zie dan het brandfront toch echt achter die brandweermannen, gezien de intensiteit van de vlammen in dat hoekje. het lijkt dat de vlammen achter de camera minder worden. omdat de vlammenlaag steeds dunner word. Echter zie ik in de hoek waar de brand zou moeten zijn geen vuurfront.

Volgens mij is het 1 grote photoshop  :P

Maar goed sowieso is die wel mooi, zonder vlammen was die al wel aardig geweest!  O0

Wat een gel*l. Als je ooit nog in de flashovercontainer komt zal je zien dat bij een roll-over en vooral de 'echte' flashover de vlammen door de hele container trekken. Ik heb het zowel voor- als achterin de container mogen ervaren, en juist achterin zijn de vlammen het laagst (als je laag zit komen ze nog tot bij je vizier). Ik begrijp dus niet waarom je denkt dat het nep is?

Daarbij zou het ook nog een eventueel gasgestookte 'flashover' kunnen zijn ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #1143 Gepost op: 17 september 2011, 16:01:36
Wat foto'tjes van de demonstratie die de brandweer vanochtend gaf op de jaarmarkt in Mijnsheerenland. :)











The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1144 Gepost op: 17 september 2011, 16:29:10
Wat een gel*l. Als je ooit nog in de flashovercontainer komt zal je zien dat bij een roll-over en vooral de 'echte' flashover de vlammen door de hele container trekken. Ik heb het zowel voor- als achterin de container mogen ervaren, en juist achterin zijn de vlammen het laagst (als je laag zit komen ze nog tot bij je vizier). Ik begrijp dus niet waarom je denkt dat het nep is?

Daarbij zou het ook nog een eventueel gasgestookte 'flashover' kunnen zijn ;)
Ik vrees dat hier toch wel wat fotoshop aan te pas is gekomen, aangezien deze Flash-over wel erg schoon is. Ook bij een gasgestookte Flash-over heb je rookontwikkeling, dat zou je toch moeten weten. ;)
Hitte?? zal wel meevallen, beide brandwachten zitten wel erg rechtop. ^-^


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #1145 Gepost op: 17 september 2011, 16:39:50
Ik vrees dat hier toch wel wat fotoshop aan te pas is gekomen, aangezien deze Flash-over wel erg schoon is. Ook bij een gasgestookte Flash-over heb je rookontwikkeling, dat zou je toch moeten weten. ;)
Hitte?? zal wel meevallen, beide brandwachten zitten wel erg rechtop. ^-^

Een beetje wel, maar misschien heb je het net getroffen met de foto en is er nauwelijks rook te zien.
Bijvoorbeeld:


Foto heb ik gemaakt in Ambt Delden, bij de Flashbox daar. Daar wordt een gasgestookte flashover gecreëerd en op bovenstaande foto (absoluut niet gephotoshopt, dat kan ik niet eens echt...) is ook vrijwel geen rook te zien. Daarentegen op onderstaande foto, vanuit een vergelijkbare situatie, weer wel...

VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1146 Gepost op: 17 september 2011, 16:44:05
Een beetje wel, maar misschien heb je het net getroffen met de foto en is er nauwelijks rook te zien.
Bijvoorbeeld:


Foto heb ik gemaakt in Ambt Delden, bij de Flashbox daar. Daar wordt een gasgestookte flashover gecreëerd en op bovenstaande foto (absoluut niet gephotoshopt, dat kan ik niet eens echt...) is ook vrijwel geen rook te zien. Daarentegen op onderstaande foto, vanuit een vergelijkbare situatie, weer wel...


Nou, in het kader van ter illustratie, waarvoor die foto is genomen kan ik me het wel een beetje voorstellen als hier de boel wat netter op de plaat zou zijn gezet. je wilt toch de brandweermensen onder de vlammenlaag zien zitten.
Ik kan ook niet anders zeggen dan dat het een erg fraaie plaat is.
ik hoop volgende week zaterdag tenminste weer wat vlammen te mogen zien. 8) ;D


SiebJr

  • Vrijwillige Brandweer - Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Reactie #1147 Gepost op: 22 september 2011, 00:21:40
Ik durf niet te zeggen of het wel/geen gemanipuleerde foto is (roll-over). Maar heb hier wel wat over te zeggen.

Zelf denk ik dat het zeer plausibel is dat deze foto reëel is. Nu weet ik niet of het hout of gas gestookt is? Iemand?

Maar enkele argumenten kunnen echt direct de prullenbak is.

- Pyrolyse van de banken hoeft echt niet bij een enkele roll-over
- Vlammenfront komt duidelijk van achter en rollen over het plavond, zo heb ik ze vaker gezien
- We hebben het hier over een volledige ruimte, geen container. Met de juiste volume kan je zeker een roll-over creëren die die zo ver reikt. idem vaker gezien
- De rookgassen zijn de brandstof voor een roll-over/flash-over. Er kan inderdaad wat lichte koude rook zijn die niet ontbranden die in de ruimte hangen. Maar er zijn zoveel omstandigheden die dit kunnen tegenspreken. Ik gok zelf op gasgestookt vanwege de kleurstelling van de vlammen en de intensiteit van de vlamtongen, dan heb je geen andere rookvorming.

Zelf zie ik een authentieke foto waar niet mee is gerotzooid. Mocht het wel zo zijn, heb ik respect voor de photoshopskills!


Bruin511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
Reactie #1148 Gepost op: 25 september 2011, 22:29:00
Sorry voor mijn late reactie, ik zat even in het buitenland voor een korte vakantie en voor een foto opdracht, voor een van de grootste leveranciers van brandweer materialen .....

Grappig dat mensen denken dat de vlammen foto geshopt is......... Helaas! Naast mijn werk als brandweer officier ben ik bijna afgestudeerd aan de fotovakschool in Apeldoorn. En een ding leer je daar en dat is niet photoshoppen.

De foto is gemaakt in het multifunctioneel oefengebouw van Falck in Dordrecht. In overleg met de beheerder hebben we gekeken of dit mogelijk is. We hebben deze beelden als eerst gemaakt, zodat de ruimte droog en koud was. De ruimte is voorzien van een brandend bankstel en een rollover simulator aan het plafond. Deze wordt gas gestookt en volledig verbrand. Hierdoor ontstaat er nauwelijks rook.
Dit bekent dat de ruimte is betreden zonder ademlucht. Tijdens het maken van dit beeld was ik volledig gekleed in uitruk kleding. Handschoenen had ik niet aan om een beeld te vormen van de warmte, zodat de camera niet zou beschadigen. Aangezien ik regelmatig als instructeur in de ruimte ben geweest, heb ik nagedacht of het mogelijk zou zijn om een dergelijke foto te maken. Door technisch na te denken over de mogelijke instellingen is dit gelukt.

EXIF gegevens:
Canon 5DmkII
17-40 F4.0

sluitertijd 1/40 sec
Diafragma F5,6
ISO 1600

Nogmaals sorry dat ik niet eerder gereageerd heb, zat in het buitenland. Wil je meer weten over fotografie of heb je specifieke vragen kan je ze altijd stellen. Behalve wat voor camera en lenzen heb je ? Ik heb ook nog nooit aan een schrijver gevraagd wat voor pen hij gebruikt............

groet,


laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
Reactie #1149 Gepost op: 25 september 2011, 23:40:40
Complimenten voor een prachtige bijdrage.
Geweldig mooie foto.
Iedereen gaat wel eens op vakantie toch. Geen verontschuldiging nodig.