Mooie inzetfoto's

Auteur Topic: Mooie inzetfoto's  (gelezen 680847 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #340 Gepost op: 12 oktober 2007, 16:34:34
dan heeft het toch weinig zin om die slang rond z'n nek te hangen, daar til je hem niet mee op, en zeker niet als de slang meer naar beneden word getrokken dan naar boven  :D maar wie weet heeft iemand een goede verklaring?


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #341 Gepost op: 12 oktober 2007, 16:43:53
Als die op hol slaat dat die via de andere kant nog in bedwang kan houden?


plato

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #342 Gepost op: 12 oktober 2007, 16:52:42
dan heeft het toch weinig zin om die slang rond z'n nek te hangen, daar til je hem niet mee op, en zeker niet als de slang meer naar beneden word getrokken dan naar boven  :D maar wie weet heeft iemand een goede verklaring?

Nee maar volgens mij trek je hem wel iets naar achter waardoor hij iets makkelijker zijn benen kan bewegen


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #343 Gepost op: 12 oktober 2007, 19:20:22
Als die op hol slaat dat die via de andere kant nog in bedwang kan houden?



dit lijkt me een redelijk logische verklaring maar hebben we hier (en nee dit is niet negatief bedoeld!!!!) niet meer boerenbrandweren die dit vaker aan de hand hebben?


Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #344 Gepost op: 12 oktober 2007, 19:59:32
mijn pa zit bij brandweer Nunspeet, veel boerderijen hier in de omgeving, zo af en toe ook eens een koe in de grup, maar niet vaak


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #345 Gepost op: 12 oktober 2007, 20:26:42
ter aanvulling, de slang zit niet om het paard maar om de strop die omhoog loopt naar de arm van de hoogwerker en zal meer gediend hebben als stuurlijn vermoed ik ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #346 Gepost op: 12 oktober 2007, 20:30:52


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #347 Gepost op: 12 oktober 2007, 20:36:59
dit lijkt me een redelijk logische verklaring maar hebben we hier (en nee dit is niet negatief bedoeld!!!!) niet meer boerenbrandweren die dit vaker aan de hand hebben?
Wij hebben met grote regelmaat paarden en koeien in de sloot.Als wij een paard uit de sloot moeten halen,lussen we net boven de hoef 2 touwen om de benen.En doen we het dier een halster om.We trekken het dier aan de benen uit de sloot,klinkt erg,maar volgens de veearts de beste methode.We zorgen er ook voor dat het dier op de zij uit de sloot wordt getrokken.De reden daarvan is dat als het paard erg gestrest is,het dier eerst op moet staan om van zich af te kunnen slaan of de benen kan nemen.Dus je hebt de tijd om afstand te nemen,en zodoende kun je voorkomen dat je een tik krijgt van een paard.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #348 Gepost op: 12 oktober 2007, 20:40:32
en zo gebeurde het hier ook





waarna het beest op poten gezet werd en warm werd gelopen


Jeffrey-Jacobs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #349 Gepost op: 12 oktober 2007, 22:13:30
Leuk fikkie op een autosloperij (En de beheerder maar zeggen dat er kortsluiting was in auto's die geen accu hadden  ^-^ )