Hoogwerkers zijn brekebeentjes?

Auteur Topic: Hoogwerkers zijn brekebeentjes?  (gelezen 20683 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #10 Gepost op: 4 mei 2010, 19:06:40
Ik ben niet goed op de hoogte maar die van Wageningen heeft toch niet goed voldoen en is ingeruild voor een ander? Andere weten dit vast beter.

Ik weet dat gelderland-midden een aanbesteding bij Metz heeft gehad voor hoogwerkers van 34 meter op een MAN chassis, deze gingen naar wageningen, dieren, renkum, barneveld en Nijkerk. zover ik weet werken deze allemaal naar behoren.

op die van Nijkerk na, die schijnt erg vaak problemen te hebben, wat er mee aan de hand is heb ik geen idee van.
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #11 Gepost op: 4 mei 2010, 19:11:55
Ik ben niet goed op de hoogte maar die van Wageningen heeft toch niet goed voldoen en is ingeruild voor een ander? Andere weten dit vast beter.


ja klopt, wat ik begreep is deze op het terrein van Metz gekanteld en toen voor een demo ingeruild, 90% zeker,
overigens wel hetzelfde soort voertuig.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #12 Gepost op: 4 mei 2010, 19:29:02
ook in haaglanden staan er regelmatig hw s buiten dienst.in de weblog op regio 15 is te lezen dat het er zoveel waren dat men met de overgebleven voertuigen moest schuiven voor regiodekking.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #13 Gepost op: 1 augustus 2014, 01:14:10
DAF FFN CF75.420 / Hilton (bouwjaar 2004
Problemen: Storingen,breuk in de korf, zéér veel uit dienst geweest en inmiddels verkocht.
Voormalig roepnummer 0751 Brunssum, thans in dienst bij brandweer Rijssen nadat hij voor de zoveelste keer bij Hilton is geweest. Hopelijk hebben hun er meer plezier van!

http://www.rijssen112.nl/?p=4195
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #14 Gepost op: 1 augustus 2014, 01:28:14


Is dit de hoogwerker waarbij op een gegeven moment de gehele mand naar beneden is gevallen?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #15 Gepost op: 1 augustus 2014, 13:12:43
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1286705 date=1406849294
Is dit de hoogwerker waarbij op een gegeven moment de gehele mand naar beneden is gevallen?

Ben er zelf niet bijgeweest dus of die volledig is afgebroken is me niet bekend wel dat het idd mis is gegaan met de korf.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #16 Gepost op: 1 augustus 2014, 13:17:21
Citaat van: skydevil link=msg=760392 date=1272914498
Het enige "echte" redvoertuig is natuurlijk ook een autoladder, zo'n hoogwerker moet je ook alleen maar gebruiken als blusplatform en "straatlantaarnlampenvervangingsauto".

Echt veel voordelen tegenover een autoladder ken ik niet, ze zijn lomp, duur, langzaam, storingsgevoelig, hebben veel ruimte nodig en het duurt eeuwen voor ze inzetbaar zijn, lang leve de autoladder.
Was niet een voordeel van een hoogwerker dat deze bij hogere windsnelheden inzetbaar is tov autoladder meen ik ooit ergens gelezen te hebben?


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #17 Gepost op: 1 augustus 2014, 15:52:41
 
Citaat van: tower-ladder link=msg=760435 date=1272924074

Als ik me goed kan herinneren was de reden van het buitendienst stellen van de Comet niet van technische aard of storingen.
Een Hoogwerker als de Comet met een dubbele achteras en een vrij laag chassis is niet bepaald een voertuig om te gebruiken in de Amsterdamse binnenstad. Zo had het voertuig problemen met de bruggen over de grachten, bochten in de binnen stad en had het voertuig veel ruimte nodig om af te stempelen. Volgens mij was dit meer de reden als eventuele technische storingen.
De Comet van Zoetermeer heeft meer dan de geplande jaren dienst gedaan, en die van Eindhoven heeft ook gweoon zijn diensttijd afgemaakt.

Het Amsterdamse voertuig (wpnr 218 - kenteken 21-15-DB) is wel degelijk na drie jaar vanwege de grote storingsgevoeligheid buiten dienst gesteld, mede omdat de fabrikant deze niet kon verhelpen. De afmetingen waren absoluut niet de rede waarom het voertuig voortijdig is afgevoerd. Laten we eerlijk wezen, de afmetingen van het voertuig waren van dien aard dat de gene die verantwoordelijk was voor de aanschaf van het voertuig wel extreem appellig zou zijn geweest om zulks een voertuig aan te schaffen met het idee dat deze ook in de binnenstad zou moeten kunnen opereren. En geloof me, dat was ie toen en nu nog steeds niet. Het voertuig was juist bedoeld om in de ruim opgezette buitenwijken van de stad en in het havengebied haar werk te verrichten. Desalniettemin heeft het voertuig wel degelijk haar nut kunnen bewijzen in de hoofdstedelijke binnenstad zoals bij de brand in het van Nispenhuis aan de Stadhouderskade op 01-02-1977 en die van Hotel Polen op 09-05-1977. Maar deze objecten waren dan ook makkelijk te bereiken via brede wegen. En bij beide branden is het voertuig ook ingezet in de rol waarvoor het was aangeschaft, namelijk als zogenaamde torenstraal.

Hier een mooie foto van het voertuig in actie bij de brand in het van Nispenhuis:
http://www.gahetna.nl/collectie/afbeeldingen/fotocollectie/zoeken/weergave/detail/q/id/ac94c9ce-d0b4-102d-bcf8-003048976d84


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #18 Gepost op: 1 augustus 2014, 15:59:41
Citaat van: skydevil link=msg=760392 date=1272914498
Het enige "echte" redvoertuig is natuurlijk ook een autoladder, zo'n hoogwerker moet je ook alleen maar gebruiken als blusplatform en "straatlantaarnlampenvervangingsauto".

Echt veel voordelen tegenover een autoladder ken ik niet, ze zijn lomp, duur, langzaam, storingsgevoelig, hebben veel ruimte nodig en het duurt eeuwen voor ze inzetbaar zijn, lang leve de autoladder.

Je kunt tegenwoordig niet meer spreken van de autoladder en de hoogwerker omdat er in de loop der tijd nogal wat varianten zijn ontstaan.
Hoogwerkers heb je tegenwoordig in de knik uitvoering en de uitschuifbare uitvoering (al dan niet met daaraan een uitschuifbare ladder.)
Het grote voordeel van de autoladder is dat als het niet meer werkt je altijd beneden kan komen. Bovendien kan de autoladder als (tweede) vluchtweg worden gebruikt.
Er is nmm een uitgebreid topic over de verschillen en voor en nadelen autoladders en hoogwerkers


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #19 Gepost op: 2 augustus 2014, 22:13:26
Ik ben zelf ook chauffeur op een Bronto redvoertuig (5650 Terneuzen) en wij hebben hier geen problemen mee, ook de collega's van korps Hulst hoor je nooit van storingen.
Als ik de berichten lees hier dan gaat het om 95% van de gevallen om een Hilton of Vema.
Dit zegt toch wel genoeg denk ik zo  ::)
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B