Hoogwerkers zijn brekebeentjes?

Auteur Topic: Hoogwerkers zijn brekebeentjes?  (gelezen 20696 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #50 Gepost op: 11 oktober 2014, 19:05:55
Citaat van: Waterkanon link=msg=1301353 date=1413040712
Niet zo agressief reageren, lijkt mij. En ja : heel veel problemen komen voort uit de huidige aanbestedingswijze. En ook ja : ik heb veel met aanbestedingen te maken gehad (zowel op de oude als de PvE manier). We kunnen niet meer terug naar de oude bestekken omdat de mensen die die schreven simpelweg niet meer werken. Het kan zijn dat je in een beleidspositie zit of dat je er helemaal niks mee te maken hebt (gehad) en dan ben je gauw geneigd om te zeggen dat dit gezeur is. Maar ik kan je zeggen dat mijn ervaringen zeker niet positief zijn. Ik moet nu weg dus reageer even niet meer.
Ik reageer niet agressief, ik stel alleen zeer direct mijn vragen. En niet ten onrechte blijkbaar, want ik lees in jouw posting erg veel oud zeer. En ik vraag me dan ten zeerste af of je dan uberhaupt objectief  kan oordelen, zeker omdat aanbestedingen veelal wel goed verlopen. 998765


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #51 Gepost op: 11 oktober 2014, 20:08:27
Menig eigenaar, directeur, bedrijfsleider enz. van een kraanbedrijf is zelf ooit op een kraan oid zijn carriere begonnen.
Ze kennen dus de taal van het personeel en alle inns en outs van het materieel. Vaak in overleg met de mensen op de werkvloer komen zij tot een keuze van het materieel. Bij dit soort bedrijven is de omzet aan nieuwe kranen in de regel hoog.
Waar in veel gevallen per bedrijf meerdere kranen per jaar worden aangeschaft is dit bij de brandweer mbt hoogwerkers beperkt tot een aankoop eens in de zoveel jaar en dan vaak ook nog eens door verschillende opeenvolgende opdrachtgevers die hoogstwaarschijnlijk en zelf geen praktische ervaring hebben mbt het gebruik etc. van hoogwerkers en mogelijk de toekomstige gebruikers maar in beperkte mate betrekken bij een keuzeproces.
Dat alles kan nogal wat verschillen maken.

N.B. Hoeveel % van de hoogwerkers heeft structurele problemen zoals eerder op dit forum aangehaald ?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #52 Gepost op: 11 oktober 2014, 22:15:41
Citaat van: Thor link=msg=1301395 date=1413050907
Menig eigenaar, directeur, bedrijfsleider enz. van een kraanbedrijf is zelf ooit op een kraan oid zijn carriere begonnen.
Ze kennen dus de taal van het personeel en alle inns en outs van het materieel. Vaak in overleg met de mensen op de werkvloer komen zij tot een keuze van het materieel. Bij dit soort bedrijven is de omzet aan nieuwe kranen in de regel hoog.
Waar in veel gevallen per bedrijf meerdere kranen per jaar worden aangeschaft is dit bij de brandweer mbt hoogwerkers beperkt tot een aankoop eens in de zoveel jaar en dan vaak ook nog eens door verschillende opeenvolgende opdrachtgevers die hoogstwaarschijnlijk en zelf geen praktische ervaring hebben mbt het gebruik etc. van hoogwerkers en mogelijk de toekomstige gebruikers maar in beperkte mate betrekken bij een keuzeproces.
Dat alles kan nogal wat verschillen maken.

N.B. Hoeveel % van de hoogwerkers heeft structurele problemen zoals eerder op dit forum aangehaald ?
Ook bij aanschaf van voertuigen, en zeker bij dit soort voertuigen word de werkvloer er weldegelijk betrokken in de aanschaf. Juist omdat daar de kennis zit, en men weet waar een voertuig aan moet voldoen om een goede aankoop te doen. De tijd dat een manager alleen een aanschaf doet is al een poosje verleden tijd. ::)


Waterkanon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #53 Gepost op: 13 oktober 2014, 18:57:28
Citaat van: Peter71 link=msg=1301378 date=1413047155
Ik reageer niet agressief, ik stel alleen zeer direct mijn vragen. En niet ten onrechte blijkbaar, want ik lees in jouw posting erg veel oud zeer. En ik vraag me dan ten zeerste af of je dan uberhaupt objectief  kan oordelen, zeker omdat aanbestedingen veelal wel goed verlopen. 998765

Zo ik ben er weer. Het lijkt me beter om de discussie over de aanbestedingen te beëindigen. Ik zie de aanbestedingswijze als mogelijke oorzaak van uitval en storingen etc, jij niet. En ik ga niet proberen mijn gelijk te halen.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #54 Gepost op: 13 oktober 2014, 21:57:21
Citaat van: Thor link=msg=1301395 date=1413050907
Menig eigenaar, directeur, bedrijfsleider enz. van een kraanbedrijf is zelf ooit op een kraan oid zijn carriere begonnen.
Ze kennen dus de taal van het personeel en alle inns en outs van het materieel. Vaak in overleg met de mensen op de werkvloer komen zij tot een keuze van het materieel. Bij dit soort bedrijven is de omzet aan nieuwe kranen in de regel hoog.
Waar in veel gevallen per bedrijf meerdere kranen per jaar worden aangeschaft is dit bij de brandweer mbt hoogwerkers beperkt tot een aankoop eens in de zoveel jaar en dan vaak ook nog eens door verschillende opeenvolgende opdrachtgevers die hoogstwaarschijnlijk en zelf geen praktische ervaring hebben mbt het gebruik etc. van hoogwerkers en mogelijk de toekomstige gebruikers maar in beperkte mate betrekken bij een keuzeproces.
Dat alles kan nogal wat verschillen maken.

N.B. Hoeveel % van de hoogwerkers heeft structurele problemen zoals eerder op dit forum aangehaald ?

Waarschijnlijk heeft minder als 5% structurele problemen.


Dierentuinen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 677
  • FIA Safety officer
Reactie #55 Gepost op: 22 oktober 2014, 12:47:12
De hoogwerker van Breda is tijdelijk vervangen door een DAF met Hilton opbouw. De nieuwe hoogwerker is terug naar Limburg. Voor Oosterhout en Moerdijk staat er een MAN met Hilton op reserve in Tilburg. De 5551 staat als stille reserve in Breda tot iedereen is opgeleid op de vervangende hoogwerker.