Nieuwsberichten Rijkswaterstaat / Wegbeheerders

Auteur Topic: Nieuwsberichten Rijkswaterstaat / Wegbeheerders  (gelezen 31431 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Gepost op: 3 mei 2010, 19:14:38
Dit topic was er volgens mij nog niet :)

Eindhoven: veel auto's rijden verkeerd

EINDHOVEN - Op de Randweg Eindhoven rijden in één uur tijd 359 auto's verkeerd. Dat blijkt uit de eerste telling van Rijkswaterstaat.

Medewerkers hebben woensdag, buiten de spits om, op zes verkeerspunten een uur lang auto's geteld die verkeerd reden. Vooral op de snelweg A76 bij Eersel kiezen veel chauffeurs de verkeerde weg. In één uur telde Rijkswaterstaat daar 95 gevallen. Op de snelweg A2 bij Best viel het mee. Daar waren het er 20.

Rijkswaterstaat gaat de komende weken iedere woensdag buiten de spits auto's tellen. De bewegwijzering op de randweg blijkt volgens de overheidsinstantie voor veel chauffeurs onduidelijk. Vlak voor de autotellingen zijn elektronische borden geplaatst die automobilisten met de bestemming Eindhoven de goede kant op moeten sturen.

Als het onderzoek is afgerond hoopt Rijkswaterstaat te weten waarom zoveel voertuigen verkeerd rijden en neemt ze maatregelen.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/1360591043/Eindhoven+veel+autos+rijden+verkeerd.aspx




Coldchurch

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • Brandmeester
Reactie #1 Gepost op: 4 mei 2010, 01:39:33
Waarschijnlijk omdat de meeste Tom-Tom-dingentjes deze nieuwe situatie niet kennen met de nieuwe parallelwegen.
Net als bij de A2 t.h.v. Den Bosch en bij Maarssen.
"Neem hier de afslag" maar daar staat nu opeens een vangrail...  ;D


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #2 Gepost op: 5 mei 2010, 10:35:48
Bij een IM wordt ook vaak door onduidelijke info verkeerd aangereden, het is een flink stuk om als je niet tijdig van baan wisselt.


WIS

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
  • WIS
Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2010, 12:09:09
Bij een ongeval op de A16 vlak voor de Drechttunnel zijn drie auto’s met elkaar in botsing gekomen, niemand raakte gewond.

Twee voertuigen, een personenauto en een jeep van Rijkswaterstaat, stonden aan de zijkant van de A16. Een derde auto ramde de de wagen van Rijkswaterstaat vol in de flank. Volgens de politie zijn er geen gewonden gevallen, er zaten blijkbaar geen personen in de stilstaande voertuigen.

Weer een mooi voorbeeld van rode kruizen negeren wat steeds meer voorkomt helaas....De chauffeur verklaarde ook dat die met van alles bezig was behalve met het verkeer.

&feature=player_embedded
Weginspecteur RWS Rijnmond IM+


DiNozzo

  • LE Infra
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,671
Reactie #4 Gepost op: 23 augustus 2010, 09:38:34
Tsja ik zie het ook steeds vaker. Vooral op de trajecten waar regelmatig een baan is afgekruist om het invoegen sneller te laten verlopen zoals bij knooppunt Hoeverlaken. En dan staat er ineens een auto waarom de baan is afgekruist. ???


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #5 Gepost op: 23 augustus 2010, 21:11:52
Videoreportage langste viaduct in aanbouw

23 augustus 2010, 14:11
Rijkswaterstaat zal maandagnacht tussen het knooppunt Raasdorp en de A10 een enorme dwarsligger gaan plaatsen. Deze enorme klus is nodig voor de bouw van het langste landviaduct van Nederland.

De dwarsligger, een soort steunbalk, is 27 meter lang en heeft een gewicht van 1 miljoen kilo. Met een speciale kraan (Launcher Gantry) worden de liggers aangebracht. Het viaduct dat in de Westrandweg (A5) komt te liggen is 3,3 kilometer en daarmee het langste landviaduct in Nederland.

Unieke werkzaamheden voor Nederland
Maandagnacht wordt in ongeveer twee uur tijd de dwarsligger over het spoortracé Amsterdam-Sloterdijk/Zaandam geplaatst. Een kolompijler met daarop de dwarsligger draait in zijn geheel 60 graden over het spoortracé. Het indraaien van de pijler met dwarsligger is op deze schaal nog niet eerder uitgevoerd. Het viaduct wordt deels boven de bestaande Basisweg in Amsterdam aangelegd.

Aanleg Tweede Coentunnel/Westrandweg (A5)
Met de aanleg van de Tweede Coentunnel en de nieuwe Westrandweg (A5) zorgt Rijkswaterstaat voor een betere bereikbaarheid van de Noordelijke Randstad en een betere ontsluiting van het Westelijk havengebied van Amsterdam. De A10 West wordt verbreed om een goede doorstroming te bevorderen van en naar de Coentunnel. Daarnaast wordt de A8 verbreed en wordt het Coenplein aangepast. Nadat de Tweede Coentunnel en de Westrandweg in 2012 gereed zijn, wordt de huidige Coentunnel gerenoveerd. Eind 2013 wordt het volledige tracé opengesteld.

Videoreportage van de plaatsing in het Verkeersjournaal De VID is maandagnacht aanwezig bij de plaatsing van de dwarsligger. Een videoverslag en meer informatie over de Westrandweg (A5) is dinsdag te zien in het Verkeersjournaal van de VID. Het journaal is links te vinden op de website boven de nieuwsitems. Het Verkeersjournaal is dinsdag vanaf het middaguur te bekijken.


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #6 Gepost op: 1 oktober 2010, 10:36:40
Logicx Bergingsbedrijven in Gelderland verkocht
27-09-2010 14:27

De bergingsactiviteiten en -vestigingen van Logicx Berging BV in Gelderland zijn verkocht aan Van Amerongen Berging. De buitenland- en combitransportactiviteiten van de vestigingen worden overgenomen door Logicx Apeldoorn.
Van de 56 medewerkers gaan er 41 mee naar Van Amerongen Berging. De nieuwe eigenaar neemt ook de huur van de panden over. De overige 15 medewerkers gaan over naar de vestiging in Apeldoorn.  

Hiermee zijn zes van de tien vestigingen die Logicx van de hand wil doen, verkocht. Het bedrijf gaat zich meer toeleggen op transport en is daarom een reorganisatie gestart.

Dus, terug van weggeweest: http://www.vanamerongenberging.nl


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #7 Gepost op: 2 oktober 2010, 23:17:11
Wat een bijzondere ontwikkeling ::)
Eerst worden flink wat grote bergers gekocht (zoals ook Huvers uit Rotterdam) en nu bedenkt men zich en wordt e.e.a. weer verkocht...

Je zou voor de grap eens moeten uitrekenen wat twee kort op elkaar volgens reorganisaties kosten. Houd je een leuke spaarpot aan over schat ik zo in :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #8 Gepost op: 6 oktober 2010, 12:43:00
Volgens mij had ik al vaker gezegd dat de bergingsbranche het kaliber van een soapserie heeft... maar juist omdat de werkzaamheden in het verlengde van de hulpverlening liggen (en de manier van werken daaraan inherent is, je moet een beetje gek zijn om het te blijven doen) lukt het gewoon niet om deze werkzaamheden onder het hoedje van een groot concern te plaatsen. Het heeft de ANWB 5 jaar gekost om dat (ondanks alle commentaar uit de branche zelf) te ondervinden.

Wat er overigens niet aan afdoet dat de ANWB fors heeft geinvesteerd in opleiding en professionalisering. Maar zonder het juiste gevoel kom je er gewoonweg niet. Een bedrijf dat eerst handelt en zich dan zorgen maakt om de betaling, hoe verkoop je dat als manager?  e050.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,994