Nieuwsberichten Rijkswaterstaat / Wegbeheerders

Auteur Topic: Nieuwsberichten Rijkswaterstaat / Wegbeheerders  (gelezen 31226 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • A'foort
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,726
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #20 Gepost op: 20 januari 2012, 22:07:01
Niet te vroeg juichen hŔ, Den Bosch - Eindhoven zijn ze net begonnen ;)
Dat was toch al klaar? Had namelijk begrepen dat Everdingen - Den Bosch als laatste klaar is gekomen,
en dat traject Den Bosch - Eindhoven klaar was net nadat de ring is afgerond.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Piles

  • Ge´nteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,158
Reactie #21 Gepost op: 20 januari 2012, 22:16:41
Dat was toch al klaar? Had namelijk begrepen dat Everdingen - Den Bosch als laatste klaar is gekomen,
en dat traject Den Bosch - Eindhoven klaar was net nadat de ring is afgerond.
Volgens de projectpagina op rws.nl zijn ze net begonnen met de voorbereiding voor uitbreiding van 2x2 naar 2x3 :)
http://rijkswaterstaat.nl/wegen/plannen_en_projecten/a_wegen/a2/den_bosch_eindhoven/index.aspx
Amsterdam - Den Bosch is wel klaar, als de tunnel open gaat.


Groenemotormuis

  • A'foort
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,726
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #22 Gepost op: 20 januari 2012, 22:57:35
Volgens de projectpagina op rws.nl zijn ze net begonnen met de voorbereiding voor uitbreiding van 2x2 naar 2x3 :)
http://rijkswaterstaat.nl/wegen/plannen_en_projecten/a_wegen/a2/den_bosch_eindhoven/index.aspx
Amsterdam - Den Bosch is wel klaar, als de tunnel open gaat.
Ah duidelijk, dacht dat hij al open was. Kom daar ook iets minder vaak als het traject A'dam - Everdingen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,353
  • Openbare Orde en Veiligheid
Reactie #23 Gepost op: 20 januari 2012, 23:57:04
He he het duurt even maar dan heb je ook wat. Nu is dan dadelijk eindelijk het gehele traject A'dam - Eindhoven klaar met de grote renovatie.
Nu maar eens kijken hoeveel mensen er dadelijk bij utrecht in de eerste dagen verkeerd rijden  ::)

Ik ben benieuwd hoe snel de navigatiesystemen de aanpassingen verwerken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Piles

  • Ge´nteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,158
Reactie #24 Gepost op: 21 januari 2012, 00:00:47
Ik ben benieuwd hoe snel de navigatiesystemen de aanpassingen verwerken.
Voorlopig de bordjes "Navigatie uit" maar even laten staan ;D


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,999
    • Harm Infra Transport
Reactie #25 Gepost op: 21 januari 2012, 10:19:05
Voorlopig de bordjes "Navigatie uit" maar even laten staan ;D

Enneh jij denkt dat men dat dan ook doet????
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Piles

  • Ge´nteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,158
Reactie #26 Gepost op: 21 januari 2012, 13:30:08
Enneh jij denkt dat men dat dan ook doet????
Hmm, daar heb je een goed punt....


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,447
Reactie #27 Gepost op: 23 januari 2012, 21:31:50
Ik ben benieuwd hoe snel de navigatiesystemen de aanpassingen verwerken.

Bij TomTom worden de aanpassingen vrij snel verwerkt, afhankelijk van medewerking van gemeenten en rijkswaterstaat. Er zijn vier nieuwe releases per jaar, waarvan de eerstvolgende in februari wordt uitgebracht. Uiteraard wel zelf even updaten cq aanschaffen.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,353
  • Openbare Orde en Veiligheid
Reactie #28 Gepost op: 26 januari 2012, 02:05:16
A27 bij Utrecht mag worden verbreed
RTL Nieuws | 25 januari 2012, 18:49

De A27 rond Utrecht mag worden verbreed. De Raad van State heeft alle bezwaren van omwonenden verworpen.

De omwonenden waren bang voor geluidshinder en stank. Ook bestaat de vrees voor waardedaling van de huizen in de omgeving.
Volgens de Stichting Bewoners Overleg Lunetten zou Rijkswaterstaat verkeerde gegevens hebben gebruikt.

De RvS vindt de gebruikte modellen van het Rijk echter prima en vindt de bezwaren dan ook ongegrond.

Twee rijstroken erbij
De A27 krijgt er twee rijstroken bij, tussen Lunetten en Rijnsweerd.
Doel is de doorstroming te verbeteren en te zorgen voor minder sluipverkeer in de regio.

BRON: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/01_januari/25/binnenland/A27_bij_Utrecht_mag_worden_verbreed.xml

Meer info over dit traject op de site van RWS via
http://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/plannen_en_projecten/a_wegen/a27/aanleg_rijstroken_lunetten_rijnsweerd/index.aspx
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #29 Gepost op: 12 februari 2012, 12:11:32
De gefaseerde openstelling van de overige buizen is voorlopig uitgesteld door het winterweer.
Er moeten nog 2 maal zoveel meetlussen worden ingefreesd als dat er al nu liggen.
Hierdoor kan nog beter gemeten worden hoeveel verkeer de tunnel inrijdt danwel in de tunnel aanwezig is als het stil komt te staan; een aanvullende eis van de gemeente Utrecht.
Dit werk kan alleen worden uitgevoerd als "de vorst uit de grond is".

Bron; "werkvoorbereidend familielid"
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV