Nieuwsberichten Rijkswaterstaat / Wegbeheerders

Auteur Topic: Nieuwsberichten Rijkswaterstaat / Wegbeheerders  (gelezen 111588 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #10 Gepost op: 5 december 2010, 13:44:42
Minder files door weginspecteurs op de motor
Uitgegeven:    5 december 2010 10:11
Laatst gewijzigd:    5 december 2010 10:23


ROTTERDAM - Iedere minuut die een weginspecteur van Rijkswaterstaat eerder op de plaats van het ongeval is, scheelt drie minuten file aan de achterkant.

Rijkswaterstaat wil daarom in het komende anderhalf jaar veel vaker motoren inzetten om ongevallen op snelwegen tijdens de spits af te handelen. Rijkswaterstaat Zuid-Holland deed een succesvolle proef, die nu landelijke navolging krijgt.

Doordat inspecteurs op de motor sneller aanwezig zijn op de plaats van het ongeval dan collega’s in auto’s, lossen files achter het ongeluk in veel gevallen sneller op.

De motoren hebben vooral voordeel tijdens de spits, omdat zij niet achter aan hoeven te sluiten, maar tussen de auto's door kunnen rijden. Ook op wegen waar geen vluchtstrook is of spitsstroken zijn, hebben de motoren een duidelijk voordeel.

Half uur
''Tien minuten eerder ter plaatse, betekent achteraan de file een half uur minder lang wachten’’, aldus Sjef Verboekend, teamleider van de weginspecteurs.

Rijkswaterstaat liet onderzoeken of inspecteurs op de motor ook daadwerkelijk sneller zijn. Een onafhankelijk bureau concludeerde naar aanleiding van de pilot in Zuid-Holland en Utrecht dat met inspecteurs op de motor de doorstroming verbetert.

Tijdswinst buiten spits minimaal
Overigens is de tijdwinst buiten de spits minimaal en de motoren bewijzen vooral hun waarde bij minder grote incidenten waarbij geen gewonden zijn gevallen.

De tweewielers kunnen de auto's niet vervangen; ze zijn puur bedoeld om de eerste veiligheid en doorstroming te garanderen na een ongeval.

In de wegenruit rond Rotterdam rijden momenteel acht weginspecteurs op vier motoren. Ook in de regio Utrecht wordt gebruik gemaakt van een motor. In de komende anderhalf jaar moeten door heel Nederland circa 35 motoren worden ingezet, vooral op plekken waar drukte valt te verwachten.

Honderd inspecteurs
Dat is bij de grootste steden Amsterdam en Rotterdam, maar ook bij Arnhem, Nijmegen en op plaatsen waar evenementen worden gehouden. Daarvoor moet Rijkswaterstaat nog wel honderd inspecteurs opleiden.
© ANP

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2394673/minder-files-weginspecteurs-motor.html


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #11 Gepost op: 6 december 2010, 18:57:58
3hj

leuk hoor, eindelijk eens een duidelijk en goed verhaal!
Wel massale aandacht ineens: TW West, RTL Nieuws, ANP etc. etc.
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #12 Gepost op: 27 april 2011, 18:04:23
Ik snap wel waarom en zelf nog wel bijna fout gereden.
Oorzaak: Vroeger vanuit Geldrop was Antwerp\Eersel rechtdoor en voor Denbosch naar rechts.
Nu is het omgekeerd en moet ge rechtsaf voor Antwerp. Gevoelgsmatig reed ik onlangs bijna rechtsaf naar Denbosch.
Ook richting zuiden gelijke toestand.
Eerst rechtdoor naar Geldrop\Venlo en rechtsaf naar Maastricht; nu rechtsaf sorteren voor Venlo en rechtdoor Maastricht.
Kom er wel niet vaak en moet er nog steeds aan wennen, macht der gewoonte, denk ik.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #13 Gepost op: 27 april 2011, 21:32:59
Ik snap wel waarom en zelf nog wel bijna fout gereden.
Oorzaak: Vroeger vanuit Geldrop was Antwerp\Eersel rechtdoor en voor Denbosch naar rechts.
Nu is het omgekeerd en moet ge rechtsaf voor Antwerp. Gevoelgsmatig reed ik onlangs bijna rechtsaf naar Denbosch.
Ook richting zuiden gelijke toestand.
Eerst rechtdoor naar Geldrop\Venlo en rechtsaf naar Maastricht; nu rechtsaf sorteren voor Venlo en rechtdoor Maastricht.
Kom er wel niet vaak en moet er nog steeds aan wennen, macht der gewoonte, denk ik.

Ik heb er veel gewerkt maar ik rijd nog verkeerd, ook omdat niet alles goed duidelijk staat aangegeven.
Te grote borden met teveel informatie ook, makkelijker zou zijn als er een bordje zou staan dat je voor Boxtel er niet af kan op de middenstroken.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #14 Gepost op: 17 augustus 2011, 22:23:58
Het wordt binnenkort nog lachen,... Er komt een by-pass rond Knooppunt Watergraafsmeer. Vóór Knp Watergraafsmeer kiezen, zodat dat je er ná het knp af wilt,...
Het scheelt wel 2 rijstroken kruizen, maar daar gaan nog wel een paar automobilisten verkeerd rijden ;)
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #15 Gepost op: 18 augustus 2011, 00:36:14
Heb je een BRON hiervan waar we het e.e.a. kunnen lezen ?
Komt die By-pass op de A1 of A10 ?
Zo ja. Welk deel van de A1 ? Noord- of Zuid baan ?
Zo ja. Welk deel van de A10 ? Binnen- of Buitenring ?
Wanneer gaat dit allemaal plaatsvinden ?

Zo maar even wat vragen omdat je bericht vragen oproept.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #16 Gepost op: 18 augustus 2011, 09:28:49
Bron: Besteknummer/Zaaknummer 31032875 (onderdeel van de S.A.A. corridor)
Vanuit de Zeeburgertunnel (A10), rijdend naar knp Watergraafsmeer komt de ingang van de bypass. Deze stroomt uit op de verbindingsweg A1->A10 welke vanuit de A1 naar het zuiden draait. Deze verbindingsweg wordt verlengt tot voorbij Afrit S113.
Omdat die verbindingsweg wordt verlengt, kan men dus niet meer vanaf de Hoofdrijbaan rechts (A10 binnenring) afrit S113 pakken.
Wanneer?: zodra het Tracébesluit genomen is (naar verwachting begin 2012) zal de bouw beginnen. Vanwege de hoogte die overwonnen moet worden (en dus inklinken van zand) duurt te bouw tot half 2013. Deze by-pass gaat DVK-letter x krijgen.
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 3 oktober 2011, 17:30:16
Proef met reflecterend asfalt bij Hengelo

HENGELO -  Bouwbedrijf Dura Vermeer en Rijkswaterstaat doen een proef met reflecterend asfalt op de A35 bij Hengelo. Het zogeheten Luminumpave, het lichtgekleurd asfalt, is ontwikkeld om de verkeersveiligheid te verbeteren en de openbare verlichting (en daarmee de CO2-produktie) te reduceren. Dat maakte het bouwconcern maandag bekend.

In het proefvak op de A35 worden verschillende varianten asfalt aangebracht en onderzocht over een totale lengte van 625 meter.
Uit onderzoek moet blijken of de nieuwe asfaltsoort geschikt is voor brede toepassing. Eind 2012 verschijnt het eindrapport met de bevindingen en conclusies.

Bron: telegraaf


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #18 Gepost op: 20 januari 2012, 20:35:42
Leidsche Rijntunnel in vier weekenden in gebruik
 
19 januari 2012, 16:05

In het weekend van 27 tot 30 januari kunnen weggebruikers voor het eerst gebruik maken van de landtunnel bij Utrecht in de A2. De eerste buis waar doorheen gereden kan worden is de buis op de parallelrijbaan in zuidelijke richting (de meest westelijke buis richting Den Bosch). Met het aansluiten van de tunnel is de A2 tussen Amsterdam en Den Bosch volledig verbreed.
 
Rijkswaterstaat is erg blij dat de gemeente Utrecht op 17 januari de openstellingvergunning voor de Leidsche Rijntunnel heeft verleend. Doordat problemen met het veiligheidssysteem waren ontstaan liet de opening van de landtunnel jaren op zich wachten. De gemeente Utrecht stelde hoge eisen waardoor de aannemer meer tijd nodig had om hieraan te voldoen.
 
In de komende maanden wordt de tunnel per buis in gebruik genomen, dit is in het weekend van 17 februari tot 20 februari, van 13 april tot 16 april en van 15 juni tot 18 juni. De tunnel die 1,6 kilometer lang is, is aangelegd om de snelweg barrière tussen Leidsche Rijn en de historische binnenstad van Utrecht op te heffen. Na het vierde weekend is de tunnel volledig in gebruik.

Laatst gewijzigd: 20 januari 2012, 08:43

http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2012.019.06

He he het duurt even maar dan heb je ook wat. Nu is dan dadelijk eindelijk het gehele traject A'dam - Eindhoven klaar met de grote renovatie.
Nu maar eens kijken hoeveel mensen er dadelijk bij utrecht in de eerste dagen verkeerd rijden  ::)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #19 Gepost op: 20 januari 2012, 21:35:04
He he het duurt even maar dan heb je ook wat. Nu is dan dadelijk eindelijk het gehele traject A'dam - Eindhoven klaar met de grote renovatie.
Niet te vroeg juichen hè, Den Bosch - Eindhoven zijn ze net begonnen ;)