GRIP 1 paniek door Damschreeuwer bij Dodenherdenking 63 gewonden - Amsterdam 04-05-2010

Auteur Topic: GRIP 1 paniek door Damschreeuwer bij Dodenherdenking 63 gewonden - Amsterdam 04-05-2010  (gelezen 59258 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Het klonk ook als een knal, gegil en toen renden de mensen aan de rechterkant van het beeld door de hekken heen. Zag er bizar uit in ieder geval en mijn hart zat even op een heel andere plek. Schrikken hoor, na de beelden van Apeldoorn :-\ :-X

Eerst gegil, toen knal. Info van iemand die de uitzending héél snel kan terugluisteren..

btw klinken nu op de achtergrond de ambu's!
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Kan het zijn dat het omvallen van deze hekken als een schot o.e.d. klonk?
zeer goed mogelijk, in die stilte een X aantal hekken op de grond"klappen"klinkt inderdaad best angstaanjagend als je niks ziet van het hoe en waarom.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Er werd iemand omwel. De persoon(en) naast hem gilden van schrik, waardoor paniek ontstond en mensen over hekken probeerden te klimmen, waardoor ze omvielen. Hierdoor , en door verdrukking zijn meerdere slachtoffers ontstaan


just me

  • Boa OV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
ook ik ging meteen van het ergste uit eigelijk. had de tv best luid staan en ineens gegil en al die mensen rennen. weet niet of ik echt geloof wat ze zeggen alleen een onwel wording....


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Omvallende hekken: 50 meter aaneengeschakeld ineens klappend op de grond. Lijkt me mogelijk...?
Pak me niet op precieze aantallen, het was meer een voorbeeld O0
Meer om het schrikken van iemand die omvalt, je gaat aan de kant, men word geduwd, gaat verder duwen, bij het hek kan niet geduwd worden, dat valt om, gekletter, nog meer paniek want dat klinkt niet tof natuurlijk als je de beelden van apeldoorn nog herinnert.
Gelukkig "valt het mee".
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
ook ik ging meteen van het ergste uit eigelijk. had de tv best luid staan en ineens gegil en al die mensen rennen. weet niet of ik echt geloof wat ze zeggen alleen een onwel wording....

Als dat niet zo was dan waren ze nu echt niet door gegaan. Laten we nou maar niet gaan speculeren en bij de nieuwsberichten blijven.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
ik hoorden net A1 Ambu

Je hoorde politie en een andere tweetoon. Mogelijk een ambu of RR.. ;)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
AMSTERDAM - Bij de dodenherdenking op de Dam brak dinsdagavond even paniek uit onder het publiek. Er bleek  iemand onwel te zijn geworden. De ceremonie is inmiddels hervat.
 
Koningin Beatrix verliet het plein, maar kwam vrij snel daarna weer terug toen bekend werd dat het om iemand ging die onwel was geworden.

Mensen schrokken van hekken die omvielen. Een aantal zetten het vervolgens op een rennen.  Dat veroorzaakte paniek onder het publiek.


www.nu.nl hetgeen hier dus al staat.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Heb alles weer terug gezien en nogmaals beluisterd maar de klap is niet een "schot" eerder inderdaad een stalen hek dat valt.
Wel knap dat men niet in blinde paniek raakt en dat men de koninklijke familie gelijk in veiligheid brengt.

Dan het Wilhelmus wat door mensen met tranen in hun ogen van schrik toch mee gezongen wordt !! O0


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Er werd iemand omwel. De persoon(en) naast hem gilden van schrik, waardoor paniek ontstond en mensen over hekken probeerden te klimmen, waardoor ze omvielen. Hierdoor , en door verdrukking zijn meerdere slachtoffers ontstaan

Klinkt of je vanaf locatie reageert, handig om er even bij te zetten?  O0