Redelijk unieke watervoerende overdruk-ventilator

Auteur Topic: Redelijk unieke watervoerende overdruk-ventilator  (gelezen 2853 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Gepost op: 24 mei 2004, 19:19:25
Deze watervoerende overdrukventilator van het merk Typhoon schijnt toch redelijk uniek te zijn in brandweerland. Hij is eigendom van de Ricas Calamiteitendienst en vandaag konden we hem eens mooi in werking op de gevoelige plaat vastleggen. Ook heb ik er nog een klein filmpje van gemaakt dat hier te downloaden is.






Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2004, 19:21:36
volgens mij heb je hier een enorm koelend vermogen mee,maar je ziet dit niet vaak nee


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2004, 19:28:40
volgens mij heb je hier een enorm koelend vermogen mee,maar je ziet dit niet vaak nee

Je schijnt hem bijvoorbeeld ook goed te kunnen gebruiken bij een incident met gevaarlijke stoffen. Om bij een gaslek het vrijgekomen gas te vernevelen bijvoorbeeld. Weer eens een andere toepassing.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2004, 19:48:20
nou wil ik graag het filmpje zien, heb hem gedownload, het is een mov bestand, hoe kan ik die bekijken
Nemo me impune lacessit


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2004, 19:58:00
nou wil ik graag het filmpje zien, heb hem gedownload, het is een mov bestand, hoe kan ik die bekijken

Apple Quicktime ;).
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #5 Gepost op: 25 mei 2004, 22:48:20
Bij ons in de regio zit die ook in de OGS-container en heeft die als hoofdtaak het neerslaan van gas of damp met behulp van de nevel die wordt gemaakt met de ventilator.