BLS Ambulances (Basic Life Support)

Auteur Topic: BLS Ambulances (Basic Life Support)  (gelezen 214415 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #440 Gepost op: 22 juni 2013, 14:22:17
Misschien een rare vraag, maar waarom heeft de één B ambulance wel blauwe lampen en de andere niet?
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #441 Gepost op: 22 juni 2013, 15:10:28
De B-ambulance in Twente die eerst alleen blauwe striping hadden, zijn nu ook voorzien van de rode strepen. Gaat de secundaire striping er helemaal uit bij de ambulances?
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #442 Gepost op: 22 juni 2013, 15:24:49
Citaat van: Robinh link=msg=1176502 date=1371906628
De B-ambulance in Twente die eerst alleen blauwe striping hadden, zijn nu ook voorzien van de rode strepen. Gaat de secundaire striping er helemaal uit bij de ambulances?

In principe wordt er met een donkere gele kleur gewerkt, dan de kleur van de ambulance


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #443 Gepost op: 22 juni 2013, 15:49:24
Citaat van: NicoHeerlen link=msg=1176480 date=1371903737
Misschien een rare vraag, maar waarom heeft de één B ambulance wel blauwe lampen en de andere niet?
Dat verschilt per regio, de ene regio schaft nieuwe BLS voertuigen aan met witte verlichting en de andere past de blauwe verlichting aan naar amber.
Haaglanden heeft helemaal geen OGS op de BLS ambulances, naar mijn mening is dit nog de beste optie, voertuigen zijn niet herkenbaar als voormalig spoedvoertuig.
Utrecht kiest er weer voor om de BLS ambulance gewoon uit te voeren als een reguliere ALS ambu inclusief striping, mogelijk wel met losgekoppelde OGS.
En dan zijn er ook nog regio's met blauwe verlichting en secundaire striping rijden, en regio's met witte verlichting en secundaire striping... enz.. enz

Als je dit topic doorbladerd dan zie je verschillen, tegenwoordig worden er redelijk wat BLS voertuigen afgeleverd met de secundaire striping nieuwe stijl en witte verlichting, Amsterdam VW T5 en Miesen Bonna, limburg Miesen Bonna's, maar er blijven regio's waar de BLS ambulances er qua striping en OGS nagenoeg hetzelfde uitzien als een ALS ambulance.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #444 Gepost op: 22 juni 2013, 16:11:12
Citaat van: mark hes link=msg=1176552 date=1371908964
Dat verschilt per regio, de ene regio schaft nieuwe BLS voertuigen aan met witte verlichting en de andere past de blauwe verlichting aan naar amber.
Haaglanden heeft helemaal geen OGS op de BLS ambulances, naar mijn mening is dit nog de beste optie, voertuigen zijn niet herkenbaar als voormalig spoedvoertuig.
Utrecht kiest er weer voor om de BLS ambulance gewoon uit te voeren als een reguliere ALS ambu inclusief striping, mogelijk wel met losgekoppelde OGS.
En dan zijn er ook nog regio's met blauwe verlichting en secundaire striping rijden, en regio's met witte verlichting en secundaire striping... enz.. enz

Als je dit topic doorbladerd dan zie je verschillen, tegenwoordig worden er redelijk wat BLS voertuigen afgeleverd met de secundaire striping nieuwe stijl en witte verlichting, Amsterdam VW T5 en Miesen Bonna, limburg Miesen Bonna's, maar er blijven regio's waar de BLS ambulances er qua striping en OGS nagenoeg hetzelfde uitzien als een ALS ambulance.
In Rijnmond is de 17410 ook reserve-ALS-wagen (kwestie wat ALS-materiaal in de wagen zetten), dus mede daarom ook blauw en volledige striping.
greetz,  Enrique


Johan Beck

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
    • Online P2000 meldingen volgen van de hulpdiensten
Reactie #445 Gepost op: 22 juni 2013, 23:19:35
Citaat van: mark hes link=msg=1176552 date=1371908964
Haaglanden heeft helemaal geen OGS op de BLS ambulances,
Weet je dat wel zeker? Volgens mij heb ik ze hier toch echt met blauwe lampen op de wagens gezien. Zal er zelf ook nog eens goed op letten, ze komen regelmatig bij de diverse verzorgingstehuizen hier in de buurt.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #446 Gepost op: 23 juni 2013, 05:20:47
Citaat van: mark hes link=msg=1176552 date=1371908964
Haaglanden heeft helemaal geen OGS op de BLS ambulances, naar mijn mening is dit nog de beste optie, voertuigen zijn niet herkenbaar als voormalig spoedvoertuig.
Oh? Er zit toch echt een lichtbalk op de Sprinters, en achterop nog een tweekleurige pit. Op de lage B-ambu's zit alleen een lichtbalk met daarop een gele pit. Maar er zit wel degelijk OGS á la nieuwe eisen.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #447 Gepost op: 23 juni 2013, 13:30:21
Citaat van: Blauwie link=msg=769178 date=1274992057

tot voor kort had haaglanden voertuigen in dienst zonder OGS, ik bedoel dan voornamelijk de lage Miesen ambulances, 15-437 en 15-439.
maar de nieuwe 15-438 is inderdaad gewoon weer een Miesen met OGS

En de lage Akkermans B ambulance is later voorzien van OGS (15-434), maar die 3 korte Akkermans Sprinters zijn zonder afgeleverd.

Ik ging er vanuit dat haaglanden nog steeds voertuigen zonder OGS rond had rijden  e050  998765


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #448 Gepost op: 23 juni 2013, 16:41:52
Hier in het zuiden rijden namelijk ook nog niet zo lang nieuwe Zorg-ambulances rond, 1 staat op post Maastricht en de andere op post Heerlen. Van wat ik heb begrepen is dat op de plaats waar eigenlijk de Blauwe lampen zitten (Voorzijde, dak) de led lampen een Amber kleur hebben. Kappen zijn gewoon wit overigens. Maar hier vallen ze erg op, omdat ze een totaal andere type voertuig zijn als de reguliere ambulances.

Maar ik dacht dat er voor een zorgambulance ook voorschriften waren hoe het voertuig dient uit te zien, onder het mom van "éénheid", maar blijkbaar is dit dus niet helemaal zo. Eigenlijk wel jammer.
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #449 Gepost op: 2 juli 2013, 23:59:09
Citaat van: HvBarneveld link=msg=1176520 date=1371907489
In principe wordt er met een donkere gele kleur gewerkt, dan de kleur van de ambulance
Die worden in Amsterdam dan weer omgestickerd tot rood-blauw e050

-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-