BLS Ambulances (Basic Life Support)

Auteur Topic: BLS Ambulances (Basic Life Support)  (gelezen 213414 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #50 Gepost op: 22 maart 2010, 15:08:21
Hulpambulances (B-auto's) hebben toch altijd enkel secundaire (blauwe) striping? Is deze ambulance misschien kortgeleden van regulier naar B-auto gegaan, of houdt R-R zich niet aan de regeling?

Deze auto is zo aangeschaft net als de 17-401 en zijn allebei van begin af aan B auto geweest. Volgens mij komt er nog een nieuwe 17-403 ook? Ze hebben nog een aantal oude voertuigen van de BIOS-groep omgenummerd naar B auto maar dat waren daarvoor wel gewone ambulance voertuigen. In ZHZ hebben ze ook twee B auto's met volledige striping en signalering.  ;)
Brandweer Papendrecht


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #51 Gepost op: 22 maart 2010, 16:36:58
Je hebt helemaal gelijk, ik was in de war.  :-[
Haha maakt niet uit toch, hoe vaak ik wel geen fouten maak met roepnummers! ;D
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #52 Gepost op: 22 maart 2010, 17:24:35

Deze auto is zo aangeschaft net als de 17-401 en zijn allebei van begin af aan B auto geweest. Volgens mij komt er nog een nieuwe 17-403 ook? Ze hebben nog een aantal oude voertuigen van de BIOS-groep omgenummerd naar B auto maar dat waren daarvoor wel gewone ambulance voertuigen. In ZHZ hebben ze ook twee B auto's met volledige striping en signalering.  ;)

Ok, wist ik niet. Ben niet zo bekend in het westen van ons kikkerlandje. Hier rijden de B-ambu's gewoon met secundaire striping.

BIOS is oud-RR?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #53 Gepost op: 22 maart 2010, 17:39:14
Ok, wist ik niet. Ben niet zo bekend in het westen van ons kikkerlandje. Hier rijden de B-ambu's gewoon met secundaire striping.

BIOS is oud-RR?

Ho Sorry! De VRR (Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond) heeft twee verschillende ambulancediensten, namelijk de BIOS-groep en de VRR. De BIOS is een particulier als ik het goed zeg.  ;)
Brandweer Papendrecht


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #54 Gepost op: 22 maart 2010, 17:43:19
Bijna goed  ;D de Ambulancezorg Rotterdam-Rijnmond is formeel de enige ambulancedienst binnen Rijnmond. Feitelijk bestaat de AZRR uit twee onderdelen (via een juridische constructie als een coöperatie, zodat het toch één rechtspersoon is): de VRR en de BIOS-groep. VRR is de voormalige GGD en BIOS-groep is het resultaat van een fusie tussen de twee oude Rijnmondse particuliere ambulancediensten Bornkamp en Silo.
greetz,  Enrique


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #55 Gepost op: 27 maart 2010, 22:01:55
Heb vandaag de kans gekregen om de nieuwe B auto's van Rotterdam-Rijnmond eens van binnen te fotograferen:













Soort voertuig: Low-care ambulance
Merk voertuig: Volkswagen Transporter
Roepnummer: 17-401
Standplaats: Barendrecht
Dienst: VRR
Regio: Rotterdam-Rijnmond
Bijzonderheden: Zwarte bumper, grote schuifdeur en geen knipper lichten op het dak
Brandweer Papendrecht


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #56 Gepost op: 1 april 2010, 21:21:43
Heb vandaag de kans gekregen om de nieuwe B auto's van Rotterdam-Rijnmond eens van binnen te fotograferen:
Heb je misschien ook foto's van achter het stuur?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #57 Gepost op: 28 april 2010, 18:09:44
Voor degenen die de komende tijd de jacht willen openen: de 17408 rijdt op dit moment met een geheel gele motorkap zonder striping. Helaas kon ik niet tijdig meer bijtrekken, dus een foto maken lukte vandaag niet. Wie weet binnenkort.
greetz,  Enrique


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #58 Gepost op: 2 mei 2010, 20:24:31
Voor degenen die de komende tijd de jacht willen openen: de 17408 rijdt op dit moment met een geheel gele motorkap zonder striping. Helaas kon ik niet tijdig meer bijtrekken, dus een foto maken lukte vandaag niet. Wie weet binnenkort.



Soort voertuig: low care ambulance
Merk voertuig: Mercedes-Benz
Roepnummer: 17-408
Standplaats: Barendrecht
Dienst: BIOS-groep
Regio: Rotterdam-Rijnmond
Bijzonderheden: motorkap zonder opschriften en striping

(op de een of andere manier lukt het niet dit rijtje in het bericht hierboven te krijgen...)

Om de één of andere reden was de vorige post corrupt. Plaatje is opnieuw geüpload via imageshack en ingevoegd.
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #59 Gepost op: 9 mei 2010, 00:03:17
Met de differentiatie in de ambulancezorg nu ook nog een stukje differentiatie in dit hoekje van het forum O0

De topics met ambulances op merk zijn nu beperkt tot de A-ambulances; voor primaire / acute zorg.
De BLS ambulances zijn verzameld in dit topic.

Daarmee komt de structuur in het board 'Witte kolom' meer overeen met de indeling zoals die in het voertuigenboard gehanteerd wordt. Namelijk: voertuigen in eerste instantie ingedeeld op de functie die zij vervullen.

Een klein overzicht:
- A-ambulances (meerdere topics, uitgesplitst op merk)
- Dienstauto's (w.o. piketvoertuigen, stafauto's, OvD-G, enz.)
- MICU en dergelijke
- Motoren
- Ambulances Defensie
- Rapid Responders
- BLS ambulances
- Huisarts voertuigen
- SIGMA / AMBU-team
- Logistiek
- Verbindings- Commandowagens
- MMT voertuigen


Daarbij zijn er nog andere topics die niet binnen deze hoofdstructuur vallen (vb: ambulances particuliere sector).

Hopelijk schept dit overzicht een stukje duidelijkheid :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s