BLS Ambulances (Basic Life Support)

Auteur Topic: BLS Ambulances (Basic Life Support)  (gelezen 214282 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #370 Gepost op: 30 januari 2013, 16:58:51
Buzze bee forum had de primeur (zei ik dat  0098) met foto's van de nieuwe striping http://www.buzzybeeforum.nl/viewtopic.php?f=208&t=41742
maarjah dat is ook niet zo moeilijk als je bedenkt dat de plaatser bij Visser Leeuwarden werkt.  :D
Er zit overigens een foutje in de nummering, op de zijkanten staat 24-402, en achterop staat 24-401.  >:D
Ik begrijp alleen nog niet helemaal waarom de kleur van de contourmarkerings strepen is aangepast, waarom zouden deze strepen niet gewoon geelkunnen blijven net als de rest van de voertuigen.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #371 Gepost op: 30 januari 2013, 17:31:50
Ow???? Hier in BZO hebben ze gewoon blauw.
Er is landelijk totaal geen overeenstemming in hoe de signalering of striping van B-ambulances is. Zelfs niet over de naam. Hier staat er heel mooi "Hulp Ambulance" op in plaats van zorg ambulance.

Ook in de tekst zelf zie je verschil. Deze op de foto hebben het goed gedaan, groot het woord "Ambulance" en daar onder kleiner de specifieke functie en regio. Andere regio's hebben weer groot "ZORG AMBULANCE" wat ook niet volgens de richtlijnen is aangezien secundair gestripte wagens ook gewoon "AMBULANCE" en daaronder functie moeten hebben.
In Amsterdam zitten er wel blauwe leds in het voertuig, maar deze zijn uitgeschakeld, en dus niet bruikbaar. Ook zijn alle sirene speakers weg gehaald, en zitten er voor in de plek oranje flitsers.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #373 Gepost op: 30 januari 2013, 20:40:22
Zeker!

2x roepnummer op de zeikant?


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #374 Gepost op: 30 januari 2013, 21:03:35
Ja dit zal de nieuwe standaard worden ook bij  brandweer.
Ook brandweer krijgt op de secundaire voertuigen rode stripping.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #375 Gepost op: 30 januari 2013, 21:46:37
Valt me bij deze trouwens ook op; http://striping.profmedia.eu/images/vehicles/pdf/2013-01-03_2013AMBU01_Mercedes-E.pdf
Roepnummers op de voorraam.


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #376 Gepost op: 31 januari 2013, 00:18:59




Soort voertuig: Zorgambulance
Roepnummer: 24-402
Dienst: RAV GGD Zuid-Limburg
Standplaats: Maastricht (?)
Regio: Zuid-Limburg

Bijzonderheden: Voertuig is voorzien van een nieuwe striping, nl. gele strepen in de BiZa-striping en nieuwe contourmarkering.
Het voertuig staat op dit moment bij de leverancier (Visser Leeuwarden) maar werd woensdag 30 januari even geshowd tijdens een symposium in Hoensbroek, en zal zeer binnenkort afgeleverd worden. Een zelfde voertuig, 24-401 is blijkbaar wel al afgeleverd en staat vanaf 31 januari op de post Heerlen.


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #377 Gepost op: 31 januari 2013, 10:40:00
Ik vind de nieuwe secundaire striping wel wat hebben O0

Het ziet er in elk geval completer uit dan alleen blauw en het geel lijkt ook te reflecteren waardoor het in het donker ook veiliger wordt.


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #378 Gepost op: 31 januari 2013, 12:42:22
Ik vind de nieuwe secundaire striping wel wat hebben O0

Het ziet er in elk geval completer uit dan alleen blauw en het geel lijkt ook te reflecteren waardoor het in het donker ook veiliger wordt.

Het ziet er wel completer uit, maar reflecteren doet dit volgens mij absoluut niet. Zowel het blauw als het geel is namelijk helemaal mat.
De countourmarkering doet dat daarentegen wel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #379 Gepost op: 31 januari 2013, 12:52:50
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.