Variabele voertuigbezetting (TS-4, SIE, SIV, etc.)

Auteur Topic: Variabele voertuigbezetting (TS-4, SIE, SIV, etc.)  (gelezen 503221 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

guest12562

  • Gast
Inderdaad dit is een gevalletje mazzel dat de tweede echte TS niet nodig was.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1431436 date=1466615141
De brand is dus geblust door de SIV? Of te wel meerwaarde.....
Meerwaarde voor de managers, een gevalletje uit te leggen aan het veiligheidsberaad die duidelijk heeft gezegt dat de aanpak van een woningbrand door een volwaardige TS6 dient te gebeuren.


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Citaat van: Peter71 link=msg=1431484 date=1466624366
Meerwaarde voor de managers, een gevalletje uit te leggen aan het veiligheidsberaad die duidelijk heeft gezegt dat de aanpak van een woningbrand door een volwaardige TS6 dient te gebeuren.

Als je nu ziet dat je al een paar keer je vingers gebrand hebt dan neem je toch direct maatregelen?!?
Dan laat je ook 2x een TS rijden bij een woningbrand, dan heb je meer kans om een volwaardige TS6 de straat op te krijgen

Ik snap niet dat ze dit in de VRR niet doen, in andere delen van de VRR doen ze dit al jaren, waarom dan ook niet in de regio Hellevoetsluis...
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: Firefighter Robert link=msg=1431488 date=1466624915
Als je nu ziet dat je al een paar keer je vingers gebrand hebt dan neem je toch direct maatregelen?!?
Dan laat je ook 2x een TS rijden bij een woningbrand, dan heb je meer kans om een volwaardige TS6 de straat op te krijgen

Ik snap niet dat ze dit in de VRR niet doen, in andere delen van de VRR doen ze dit al jaren, waarom dan ook niet in de regio Hellevoetsluis...

In de stad Rotterdam is dat standaard. In de "buitengebieden" is dit niet standaard. Kijk ook maar naar de Zuid-Hollandse eilanden maar ook bij andere korpsen op Voorne-Putten.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Citaat van: RemRoof link=msg=1431489 date=1466625368
In de stad Rotterdam is dat standaard. In de "buitengebieden" is dit niet standaard. Kijk ook maar naar de Zuid-Hollandse eilanden maar ook bij andere korpsen op Voorne-Putten.
Klopt, maar gezien de impact van de woningbrand op de Gruttostraat, zou ik de politieke gevolgen niet afwachten bij een 2e woningbrand waarbij de TS niet vol komt... denk dat je er politiek en in de pers simpelweg niet mee wegkomt door te zeggen "ja, maar dat is hier niet standaard, alleen in de stad is dat standaard".
greetz,  Enrique


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Enrique link=msg=1431490 date=1466625757
Klopt, maar gezien de impact van de woningbrand op de Gruttostraat, zou ik de politieke gevolgen niet afwachten bij een 2e woningbrand waarbij de TS niet vol komt... denk dat je er politiek en in de pers simpelweg niet mee wegkomt door te zeggen "ja, maar dat is hier niet standaard, alleen in de stad is dat standaard".

Zo lang het goed gaat gaat het goed en als het fout gaat is er het nodige rumoer,maar altijd maar voor korte tijd totdat er iets anders is waar men zich druk over gaat maken.Er wordt al jaren zoveel onder het vloerkleed geveegd,dus ijdele hoop.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Firefighter Robert link=msg=1431488 date=1466624915
Als je nu ziet dat je al een paar keer je vingers gebrand hebt dan neem je toch direct maatregelen?!?
Dan laat je ook 2x een TS rijden bij een woningbrand, dan heb je meer kans om een volwaardige TS6 de straat op te krijgen

Ik snap niet dat ze dit in de VRR niet doen, in andere delen van de VRR doen ze dit al jaren, waarom dan ook niet in de regio Hellevoetsluis...
Citaat van: Enrique link=msg=1431490 date=1466625757
Klopt, maar gezien de impact van de woningbrand op de Gruttostraat, zou ik de politieke gevolgen niet afwachten bij een 2e woningbrand waarbij de TS niet vol komt... denk dat je er politiek en in de pers simpelweg niet mee wegkomt door te zeggen "ja, maar dat is hier niet standaard, alleen in de stad is dat standaard".
De brand aan de Gruttostraat gaf pijnlijk weer dat de zaken niet kloppen, gezien de recente alarmeringen kunnen we concluderen dat de zaken nog steeds niet kloppen. Kan er wel braaf gezegt worden dat de SIV ter plaatse is geweest en een blussing heeft gedaan, en dus meerwaarde heeft gehad. Omdat die wel snel ter plaatse is geweest. Maar dan ben je echt je zelf voor de gek aan het houden. Zeker omdat er keiharde afspraken zijn gemaakt, afspraken die ook nog eens door de arbeidsinspectie zijn vast gelegd. Een maand geleden is het grondeloos mis gegaan. Ik durf er niet aan te denken wat er gaat gebeuren als dit verhaal weer mis was gegaan, zonder deugdelijke back-up.
En nogmaals, kan een post de uitruk niet garanderen, dan kun je beter die hele handel buiten dienst zetten. Of overdag dagdienst personeel neer zetten. De burger heeft recht op de snelste hulp. Niet op hulp die misschien komt, of in de vorm van een busje met 2 man. Die feitelijk niets uit kunnen en mogen richten zonder back-up TS


STIMP

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
    • Persoon Schadeherstel en Carrosserie BV
Feitelijk geeft men dus aan (mits ze de keukenbrand niet vanaf buiten geblust hebben) dat men naar binnen is geweest alleen of z'n tweeën zonder enige backup......


Djseb

  • Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #1698 Gepost op: 23 juni 2016, 14:48:21
Citaat van: STIMP link=msg=1431518 date=1466634227
Feitelijk geeft men dus aan (mits ze de keukenbrand niet vanaf buiten geblust hebben) dat men naar binnen is geweest alleen of z'n tweeën zonder enige backup......

En dat is het probleem wat hier eerder door mij, en ook door anderen is aangestipt: Ook al mag het niet, het SIV personeel gaat toch handelen of door eigen emotioneel opgelegde druk, of onder druk van omstanders. Met het bijbehorende risico...  :-X (en neem het de SIV bemanning eens kwalijk, in mijn ogen is dat niet eerlijk)


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #1699 Gepost op: 23 juni 2016, 15:28:30
Citaat van: Djseb link=msg=1431618 date=1466686101
En dat is het probleem wat hier eerder door mij, en ook door anderen is aangestipt: Ook al mag het niet, het SIV personeel gaat toch handelen of door eigen emotioneel opgelegde druk, of onder druk van omstanders. Met het bijbehorende risico...  :-X (en neem het de SIV bemanning eens kwalijk, in mijn ogen is dat niet eerlijk)

De SIV rukt op de dag meteen uit; de TS arriveert volgens de nieuwsberichten 20 minuten na de eerste melding. Ik geef het je te doen als SIV-bemanning om die tijd te overbruggen als er meer te doen is dan alleen een droog gekookt pannetje.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding