Variabele voertuigbezetting (TS-4, SIE, SIV, etc.)

Auteur Topic: Variabele voertuigbezetting (TS-4, SIE, SIV, etc.)  (gelezen 500393 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

UutGrunn

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #1730 Gepost op: 2 september 2016, 10:20:49
De brandweer onder de loep. o.a. Uitruk op Maat (UoM) wordt onderzocht. Ben benieuwd naar het resultaat.

https://www.ivenj.nl/actueel/plannen_van_aanpak/plan-van-aanpak-de-inrichting-van-de-repressieve-brandweerzorg-in-elke-veiligheidsregio.aspx?cp=131&cs=64513


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #1731 Gepost op: 9 november 2016, 09:43:31
In de alarmeringen van Gooi en Vechtstreek valt mij een verandering op. Ik zie de SIV alarmeringen alleen nog op dag-uren / werkdagen meelopen. Is dit een aanpassing dat in ANW uren de SIV binnen blijft omdat de posten dan in staat zijn snel genoeg een TS 6 de weg op te krijgen? Of een gevolg van de financiële tekorten in G&V? Dus gezocht naar een besparing? Dat is dan op SIV gebied zeker mogelijk. De TS Hilversum weer op 6 m/v. Dan de 3 overige SIV's eruit, scheelt totaal 6 'stoelen' per 24 hr.


Kevin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
    • Brandweerpost Nederhorst den Berg
Reactie #1732 Gepost op: 9 november 2016, 19:12:04
Citaat van: JAB link=msg=1456626 date=1478681011
In de alarmeringen van Gooi en Vechtstreek valt mij een verandering op. Ik zie de SIV alarmeringen alleen nog op dag-uren / werkdagen meelopen. Is dit een aanpassing dat in ANW uren de SIV binnen blijft omdat de posten dan in staat zijn snel genoeg een TS 6 de weg op te krijgen? Of een gevolg van de financiële tekorten in G&V? Dus gezocht naar een besparing? Dat is dan op SIV gebied zeker mogelijk. De TS Hilversum weer op 6 m/v. Dan de 3 overige SIV's eruit, scheelt totaal 6 'stoelen' per 24 hr.

Brandweer Gooi en Vechtstreek voert dit jaar drie proeven uit:

https://www.brandweer.nl/gooienvechtstreek/actueel/nieuws/@43299/doorontwikkeling/

Nu vind de derde proef plaats:

De proef met de TS6 beslaat de maanden oktober tot en met december. In deze proef wordt overdag de TS2 aangevuld door een TS Flex van de eigen post. Gewoon het huidige systeem dus. Gedurende de avond/nacht/weekend wordt de TS2 buiten dienst gezet en rijdt er een TS6. Veel posten hebben aangegeven dat zij dit zeker in de ANW situatie kunnen opbrengen. Daarom willen we deze manier ook graag uitproberen.    


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #1733 Gepost op: 10 november 2016, 14:36:56
Dank voor de toelichting. Wordt er ook gekeken naar de financiële verschillen tussen de verschillende proeven? Andere vraag: De posten hebben aangegeven dat zij in ANW uren probleemloos een TS 6 op de weg kunnen krijgen (en in een snelle tijd verwacht ik) Dat was voor de SIV invoering ook al zo? Waarom dan toch de SIV met alle onrust doorgedrukt?  
Citaat van: Kevin link=msg=1456731 date=1478715124
Brandweer Gooi en Vechtstreek voert dit jaar drie proeven uit:

https://www.brandweer.nl/gooienvechtstreek/actueel/nieuws/@43299/doorontwikkeling/

Nu vind de derde proef plaats:

De proef met de TS6 beslaat de maanden oktober tot en met december. In deze proef wordt overdag de TS2 aangevuld door een TS Flex van de eigen post. Gewoon het huidige systeem dus. Gedurende de avond/nacht/weekend wordt de TS2 buiten dienst gezet en rijdt er een TS6. Veel posten hebben aangegeven dat zij dit zeker in de ANW situatie kunnen opbrengen. Daarom willen we deze manier ook graag uitproberen.    


guest12562

  • Gast
Reactie #1734 Gepost op: 10 november 2016, 15:38:10
Citaat van: JAB link=msg=1460672 date=1478785016
Dank voor de toelichting. Wordt er ook gekeken naar de financiële verschillen tussen de verschillende proeven? Andere vraag: De posten hebben aangegeven dat zij in ANW uren probleemloos een TS 6 op de weg kunnen krijgen (en in een snelle tijd verwacht ik) Dat was voor de SIV invoering ook al zo? Waarom dan toch de SIV met alle onrust doorgedrukt?

Wat ik al eerder aangaf het is niet uitrukken of met minder, voor vrijwillige posten is dat een dilemma. Men voelt zich dus genoodzaakt te kiezen voor minder dan 6 en dan lijkt het of de leiding de mensen mee heeft, dat is echter niet zo. Er is voor de vrijwilligers eigenlijk geen keuze.
Daarnaast worden de termen op maat, efficiënter en variabele voertuig bezetting gebruikt als verkoop praatje richting de gemeenten/gemeenschap. Politiek klinkt dat gewoon lekker en het verkoopt goed, het doet echter afbreuk aan hetgeen de brandweermensen leren en waar ze toe opgeleid zijn.
Men zou juist meer moeten investeren om dit soort termen niet hoeven te gebruiken, maar ja dat geld geeft men liever uit aan andere zaken.
Kwalitatief wordt het er niet beter op terwijl de burger wel verwacht dat er op tijd genoeg mensen voor de deur staan die ze kunnen helpen als zij in nood zijn.


guest12562

  • Gast
Reactie #1735 Gepost op: 10 november 2016, 21:50:05


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #1736 Gepost op: 10 december 2016, 19:51:12
http://www.vanrental.co.uk/vanblog/archives/8086

Lijkt me beter, 800l water en een gewone godiva pomp.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum


Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant
Gepubliceerd op 17 jan. 2018

Uitruk op maat
Instructievideo van Brandweer Midden en West Brabant.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge