Nieuwe ambulancevoertuigen voor Zuid-Holland Zuid?

Auteur Topic: Nieuwe ambulancevoertuigen voor Zuid-Holland Zuid?  (gelezen 17387 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Gepost op: 13 mei 2010, 17:59:09
Afgelopen zaterdag werd mij verteld dat er binnenkort een nieuwe Volkswagen Transporter komt in Zuid-Holland Zuid. Het wordt weer zo'n vierkante bak. De auto wordt opgebouwd in Tsjechië hoorde ik. De cabine zal beter gestroomlijnd worden met de bak en de bak wordt beter geïsoleerd. Als de auto goed bevalt worden er meerdere van besteld.

Kan iemand meer informatie hierover geven?


Brandweer Papendrecht


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1 Gepost op: 13 mei 2010, 19:27:38
Ik zal eens informeren bij de collega's van de ambulancedienst als ik ze weer zie.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #2 Gepost op: 13 mei 2010, 20:09:07
Zou je ook gelijk kunnen vragen of ze al een idee hebben wanneer die ongeveer gaat komen?

Dan steek ik de rivier even over voor een paar plaatjes natuurlijk!   :P ;)
Brandweer Papendrecht


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #3 Gepost op: 13 mei 2010, 20:41:10
Zou je ook gelijk kunnen vragen of ze al een idee hebben wanneer die ongeveer gaat komen?

Dan steek ik de rivier even over voor een paar plaatjes natuurlijk!   :P ;)

Morgen laatste dienst voor het weekend.
Vrijdagochtend en begin middag is het meestal niet zo druk.
Heel misschien dat ik ze nog tegenkom, dan zal ik het vragen.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #4 Gepost op: 13 mei 2010, 21:19:34
Ik ben eens aan het zoeken gegaan naar een ambulance bouwer in dat land, en dan blijkt dat er een bedrijf is dat al een ambulance aan nederland heeft geleverd via Amstra. Ik dacht eerst dat die vario een system strobel was, maar dat is dus niet waar.

http://www.sicar.cz/indexen.php?page=news/newsen
Even naar beneden scrollen, 3e nieuws bericht

In het nieuws bericht kun je lezen dat Astra Sicar importeur voor Nederland is.

Dus misschien gaat het zoiets worden maar dan op basis van een T5


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #5 Gepost op: 14 mei 2010, 08:16:10
Maar als je dat derde bericht leest en de foto's en video bekijkt gaat het over een MICU. Dat is volgens mij niet de bedoeling. Het worden wel gewone ambulances.  ;)
Brandweer Papendrecht


Gunther

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 259
Reactie #6 Gepost op: 14 mei 2010, 09:28:36
Als je op de link kijkt naar ambulance cars - type C, dan zie je in het midden een VW T5 met opbouw. Deze is toch hel vierkantig hoor, dan zijn de strobels toch beter gestroomlijnd.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #7 Gepost op: 14 mei 2010, 12:52:48
Maar als je dat derde bericht leest en de foto's en video bekijkt gaat het over een MICU. Dat is volgens mij niet de bedoeling. Het worden wel gewone ambulances.  ;)
Klopt blauwie, ik heb dat bericht alleen geplaatst om aan te geven dat Amstra de importeur voor Sicar ambulances in Nederlands is en dat er dus al een voertuig geleverd is. Sicar bouwt ook gewone ambulances gelijk aan die wij hier hebben.
En er werd ook gemeld dat de ambulance in Tsjechië word gebouwt en daar is Sicar gevestigd. Het gaat niet speciaal om die ene link, het gaat om de hele site.
In Zuid Holland Zuid rijden meerdere System Strobel ambulances rond die geleverd zijn door Amstra, dus dat geeft ook aan dat de kans groot is dat het een Sicar gaat worden.

Als je op de link kijkt naar ambulance cars - type C, dan zie je in het midden een VW T5 met opbouw. Deze is toch hel vierkantig hoor, dan zijn de strobels toch beter gestroomlijnd.

Maar als de Sicar T5 een spoiler krijgt net als die MICU van groningen en een wat meer afgeronde opbouw dan gaat deze niet veel verschillen van de strobel opbouw.

We zullen maar afwachten tot we de eerste foto's te zien krijgen, misschien is het wel een hele andere opbouwer


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #8 Gepost op: 14 mei 2010, 13:25:25
Er word gesproken over een gestroomlijnde cabine met vierkante opbouw en met de eerdere gegevens kom ik dan op de volgende ambulance uit, gebouwd door Sicar.
Het is dan wel een Sprinter maar geeft goed weer hoe de T5 eruit zou kunnen zien, en de gelijkenis met de eerder genoemde MICU van Groningen is groot.

foto Mathias Klinner


foto noorderlink


Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us


Tmdejager

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #9 Gepost op: 17 mei 2010, 14:14:46
Maar waar komt die ambu dan te staan, of is dat nog niet bekent?
-Liebherr LTC 1050-3.1-