Nieuwe ambulancevoertuigen voor Zuid-Holland Zuid?

Auteur Topic: Nieuwe ambulancevoertuigen voor Zuid-Holland Zuid?  (gelezen 17337 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #20 Gepost op: 20 juni 2010, 14:03:13


Oja, en wat bedoel je met:


Jij had het erover dat er een VW T5 zou komen, maar het is een Mercedes Sprinter zoals je op de laatste foto van enrique ziet.
http://www.ambulanceforum.nl/forum/index.php?action=dlattach;topic=13.0;attach=1091;image dit voertuig is al in nederland, de foto is gemaakt bij Amstra


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #21 Gepost op: 20 juni 2010, 14:15:08
Dit voertuig dus, foto: Enrique



Uploaded with ImageShack.us


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #22 Gepost op: 20 juni 2010, 21:45:55
Oke duidelijk!


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #23 Gepost op: 21 juni 2010, 14:36:54
De T5 die jullie zoeken, staat binnen en is een prototype van dit model ambulance ;)
En deze is wel bestemd voor Zuid Holland Zuid.

De zijdeur van dit type ambulance is een elektrische busdeur en erg vermakelijk om te zien openen en sluiten O0
Het blauwblauw wat erop zit is het binnenwerk van een FedSig Legend, en heeft een goede lichtopbrengst ;D
Er zitten verder nog wat leuke moderne snufjes in verwerkt.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #24 Gepost op: 23 juni 2010, 11:10:30
Toch wel een bijzonder voertuig. Vind hem niet mooi.

In ZHZ vertelde ze een tijdje geleden dat het Volkswagen zou worden. Een Sprinter van bijvoorbeeld Rotterdam-Rijnmond kan niet naar binnen bij Maasplaza (ambulancepost in Dordrecht) maar volgens mij is deze auto net zo hoog.  ::)
Brandweer Papendrecht


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #25 Gepost op: 23 juni 2010, 11:25:22
De Sprinter is als ik het goed heb 2,72m hoog.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #26 Gepost op: 23 juni 2010, 11:33:00
De Sprinter is als ik het goed heb 2,72m hoog.


Weet iemand toevallig hoe hoog de Sprinters zijn van Rotterdam-Rijnmond??



Heeft Enrique nog meer foto's van deze ambu?
Brandweer Papendrecht


AmbuMedic

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #27 Gepost op: 23 juni 2010, 12:46:39


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #28 Gepost op: 23 juni 2010, 19:38:18
De Sprinter met die nieuwe opbouw is dus NIET voor ZHZ, maar voor het Witte Kruis Den Haag; dit voor alle duidelijkheid (dit topic ademt gewoon onduidelijkheid kennelijk   ). Bij Amstra staat ook een T5 binnen met dezelfde opbouw, die wordt wél voor ZHZ. Die zal wel iets lager zijn dan die Sprinter.

En heb geen foto's meer van die Sprinter (sterker nog: zelfs de foto hierboven was een schoonheidsfoutje  ;D omdat ik normaal alleen voor het Rijnmondsche spul ga). Ook die T5 heb ik niet op de foto (wel een nieuwe T5 die waarschijnlijk de 17403 wordt voor Rotterdam-Rijnmond, maar dat hoort niet in dit topic thuis).
greetz,  Enrique


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #29 Gepost op: 23 juni 2010, 22:22:31
De Sprinter met die nieuwe opbouw is dus NIET voor ZHZ, maar voor het Witte Kruis Den Haag; dit voor alle duidelijkheid (dit topic ademt gewoon onduidelijkheid kennelijk   ). Bij Amstra staat ook een T5 binnen met dezelfde opbouw, die wordt wél voor ZHZ. Die zal wel iets lager zijn dan die Sprinter.

En heb geen foto's meer van die Sprinter (sterker nog: zelfs de foto hierboven was een schoonheidsfoutje  ;D omdat ik normaal alleen voor het Rijnmondsche spul ga). Ook die T5 heb ik niet op de foto (wel een nieuwe T5 die waarschijnlijk de 17403 wordt voor Rotterdam-Rijnmond, maar dat hoort niet in dit topic thuis).

Het topic is ook gestart met de vraag over een voertuig van ZHZ en dan worden er voertuigen geplaatst voor Haaglanden, gek dat er onduidelijkheid ontstaat!  :D ;)

Kun je die foto van de 17-403 plaatsen in het betreffende topic? Je maakt me nu wel nieuwsgierig eigenlijk.  ;) :P
Brandweer Papendrecht