Kan een pompbediende vervangen worden

Auteur Topic: Kan een pompbediende vervangen worden  (gelezen 9762 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #10 Gepost op: 13 mei 2010, 22:34:13
Ik kon net een  :) niet onderdrukken, bij het lezen van deze zin:

[Vragen over Preparatie] Re: "Kan een pompbediende vervangen worden door Shave" Vandaag om 22:23:35
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #11 Gepost op: 13 mei 2010, 22:37:21
hahaha...........Shave redt het wel ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 14 mei 2010, 14:47:27
De pompbediende zorgt dat de pomp draait en blijft draaien.........onvoorziene omstandigheden/storingen of defecten ontstaan niet aangekondigd. Op het moment dat een pompbediende ook binnen zit er er begeeft zich iets dan kan er helemaal niets meer gedaan worden.............

Maar wat zou jij doen als je P was op een TS4 als nr 1 & 2 in de problemen zouden komen...  ???

Wat zou er in de huidige situatie scheef lopen (met de waterlevering) als de P samen met de B met een straal naar binnen gaat? ??? (ik begrijp van jullie heel wat)


Arnold van Leeuwen

  • Manschap, chauffeur, bevelvoerder, medewerker OTO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 271
Reactie #13 Gepost op: 14 mei 2010, 15:31:58
Maar wat zou jij doen als je P was op een TS4 als nr 1 & 2 in de problemen zouden komen...  ???

Wat zou er in de huidige situatie scheef lopen (met de waterlevering) als de P samen met de B met een straal naar binnen gaat? ??? (ik begrijp van jullie heel wat)

Zet zelfde als nu, niets. Als P kan je niet naar binnen, je hebt buiten zat te doen.
Als P met B naar binnen gaan wie houdt dan buiten in de gaten of er niet stiekum uitbreiding is of signalen van flashover en dergelijke.
Als de toevoerslang lek gereden wordt door een auto wie houdt dat in de gaten buiten of kom je daar vanzelf achter als na 7 minuten het water ophoudt.
Wie vangt de politie, ambu en derlijkge op als p binnen is?
En als de situatie zo is dat P met B naar binnen gaan mag ik hopen dat de B eerst opgeschaald heeft maar wie vangt dan de 2e auto op en wie geeft de opfracht tot inzet. Volgens mij doet de B dat maar dat gaat niet binnen, je kan immers P niet alleen achter laten.

Kortom ik zie veel, veel en veel meer nadelen dan voordelen.

P lekker buiten laten. Daarmee Basta. :-X


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #14 Gepost op: 14 mei 2010, 16:34:35
Maar wat zou jij doen als je P was op een TS4 als nr 1 & 2 in de problemen zouden komen...  ???

Wat zou er in de huidige situatie scheef lopen (met de waterlevering) als de P samen met de B met een straal naar binnen gaat? ??? (ik begrijp van jullie heel wat)

Vraag al beantwoord Palm..... ::) :P


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #15 Gepost op: 14 mei 2010, 17:16:56
Zet zelfde als nu, niets. Als P kan je niet naar binnen, je hebt buiten zat te doen.
Als P met B naar binnen gaan wie houdt dan buiten in de gaten of er niet stiekum uitbreiding is of signalen van flashover en dergelijke.
Als de toevoerslang lek gereden wordt door een auto wie houdt dat in de gaten buiten of kom je daar vanzelf achter als na 7 minuten het water ophoudt.
Wie vangt de politie, ambu en derlijkge op als p binnen is?
En als de situatie zo is dat P met B naar binnen gaan mag ik hopen dat de B eerst opgeschaald heeft maar wie vangt dan de 2e auto op en wie geeft de opfracht tot inzet. Volgens mij doet de B dat maar dat gaat niet binnen, je kan immers P niet alleen achter laten.

Kortom ik zie veel, veel en veel meer nadelen dan voordelen.

P lekker buiten laten. Daarmee Basta. :-X

Dus de conclusie is dat bij een TS4 de nr 1+2 geen backup hebben als ze in problemen komen... Dus je blijft je taken uitvoeren als 1+2 in de problemen komen?? ??? ??? Moeten 1+2 bij een TS4 altijd buiten blijven?


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #16 Gepost op: 14 mei 2010, 18:11:55
Dus de conclusie is dat bij een TS4 de nr 1+2 geen backup hebben als ze in problemen komen... Dus je blijft je taken uitvoeren als 1+2 in de problemen komen?? ??? ??? Moeten 1+2 bij een TS4 altijd buiten blijven?



Zolang er geen backup is kunnen de 1+2 eigenlijk niet naar binnen in een brandend pand
Dit is dus de reden dat TS4 niet werkt,6 mensen is eigenlijk het minimum.
TS 4 hoort,bij alle soorten brand waar slachtoffers gered kunnen moeten worden,eigenlijk altijd samen met een andere TS gealarmeerd te worden,dus 2xTS4 of 1x TS4+1xTS6.


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #17 Gepost op: 14 mei 2010, 18:24:14
zou een ts4 dan wel handig zijn voor op 31 december voor al die buitenbrandjes>?
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #18 Gepost op: 14 mei 2010, 18:38:18
zou een ts4 dan wel handig zijn voor op 31 december voor al die buitenbrandjes>?

Als ze zich daarmee alleen maar bezig zouden houden wel, de ervaring is echter dat het vaak ook wel eens iets meer kan zijn, toch zonde om dan die 2 mensen meer niet mee te nemen.

Buitendat is het gezien de tijd van het jaar niet geheel onverstandig met een volledige bezetting te rijden, gezien de problematiek die er dan speelt.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #19 Gepost op: 14 mei 2010, 18:45:39
Dus de conclusie is dat bij een TS4 de nr 1+2 geen backup hebben als ze in problemen komen... Dus je blijft je taken uitvoeren als 1+2 in de problemen komen?? ??? ??? Moeten 1+2 bij een TS4 altijd buiten blijven?


Je pompbediende is de garantie dat de directe reddingslijn de HD-straal van 111+112 intact blijft, valt de pomp om de een of andere manier uit,en de pompbediende zit binnen. is je reddingslijn ook om zeep geholpen.

Als ze zich daarmee alleen maar bezig zouden houden wel, de ervaring is echter dat het vaak ook wel eens iets meer kan zijn, toch zonde om dan die 2 mensen meer niet mee te nemen.

Buitendat is het gezien de tijd van het jaar niet geheel onverstandig met een volledige bezetting te rijden, gezien de problematiek die er dan speelt.
Onverantwoord om met oud&nieuw met een TS4 op stap te gaan. Terwijl de nrs 111+112 de blussing doen, houden de nrs 113+114 de omgeving in de gaten.