Hepatitis B vaccinatie

Auteur Topic: Hepatitis B vaccinatie  (gelezen 2766 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Gepost op: 16 mei 2010, 21:56:23
Het volgende persbericht riep bij mij de navolgende vragen op: 'Hepatitis moet in rijksvaccinatieprogramma'
DEN HAAG - Alle baby's in Nederland moeten automatisch een vaccinatie krijgen tegen hepatitis b. Het wordt hoog tijd dat minister Ab Klink van Volksgezondheid daartoe besluit.

Welke reddingsbrigades bieden de leden welke actief zijn bij strandbewaking gratis hepatitis-B vaccinatie aan?

Bij bijv. bepaalde afdelingen van het Rode Kruis en ook bepaalde politiekorpsen is dit wel het geval, anderen weer niet.
Hoe wenselijk is het in om hiervoor z.s.m. een landelijk gelijke norm te hanteren?

Kees  8)




Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2010, 22:24:02
Bij bijv. bepaalde afdelingen van het Rode Kruis en ook bepaalde politiekorpsen is dit wel het geval, anderen weer niet.
Hoe wenselijk is het in om hiervoor z.s.m. een landelijk gelijke norm te hanteren?


Dit is binnen de Reddingsbrigade ook het geval, net zoals bijv. medische keuringen. Er schijnt echter een commissie bezig te zijn met dit soort zaken, maarja dan zal er toch ook echt meer geld moeten komen... tot dan zijn er in sommige gevallen toch echt hogere prioriteiten :-\.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2010, 22:37:26
soms krijg je het ook grotendeels vergoed van je ziektekostenverzekering: http://www.iza.nl/Particulieren/IZA/blijfopdehoogte/nieuws/42181/?version=1  ;)


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2010, 16:06:37
Bij reddingsbrigade Bloemendaal zijn de strandwachten die het meeste risico lopen op besmetting gevaccineerd.
Omdat wij geen budget hadden voor deze dure vaccinaties hebben wij onze burgemeester gevraagd om te betalen.
De vaccinaties zijn door GGD Kennemerland bij ons op de post verzorgd.

Zie voor nadere info: http://www.reddingsbrigade-bloemendaal.nl/srk/documenten/Statement%20ILS%20Hepatitis%20B.doc
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #4 Gepost op: 18 mei 2010, 01:43:34
Heel mooi Koen, wij hebben bij de ORB voorlopig alleen nog maar een registratie van de mensen welke van buiten de vereniging zijn gevaccineerd.

Kees  8)


Richard

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #5 Gepost op: 18 mei 2010, 19:11:25
Ook de reddingsbrigade Wassenaar heeft alle leden welke eerste hulp verlenen een vaccinatie aangeboden. Het is geheel op vrijwillige basis maar tot nu toe heeft iedereen er gebruik van gemaakt.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #6 Gepost op: 18 mei 2010, 22:08:20
Ook de reddingsbrigade Wassenaar heeft alle leden welke eerste hulp verlenen een vaccinatie aangeboden. Het is geheel op vrijwillige basis maar tot nu toe heeft iedereen er gebruik van gemaakt.

Niet 3 vaccinaties? Twee kort achter elkaar, half jaar later nog 1 en 8 weken later een check, om te kijken of het lichaam voldoende antistoffen heeft aangemaakt? Pas dan ben je optimaal beschermd, heb ik me laten vertellen.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #7 Gepost op: 18 mei 2010, 22:43:21
http://www.hepatitis.nl/media/File/Webshop%20Beroepsgroepen/2008-11%20Leidraad%20vaccinatie.pdf

''Het standaardschema van in totaal drie injecties, is als volgt: een dosis op respectievelijk maand 0
en maand 1, gevolgd door een derde dosis op maand 6. Vier tot acht weken na de derde dosis dient
een antistoftiter te worden bepaald.''


Richard

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #8 Gepost op: 19 mei 2010, 09:58:36
Ach sorry een volledige vaccinatie natuurlijk :-\


MR3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
Reactie #9 Gepost op: 24 juni 2011, 23:48:09
Ik krijg volgende week een aantal vaccinaties. Ivm EHBO op het strand heb ik ervoor gekozen om de combi prik hepatitis A & B te doen. Me verzekering Zilveren Kruis Achmea betaald deze volledig omdat ik aanvullend verzekerd ben (4 sterren)

Dit is voor reddingsbrigade leden die bij Achmea verzekerd zijn misschien interessant