Tijdsduur afkruizen rijstrook op de snelweg door rijkswaterstaat

Auteur Topic: Tijdsduur afkruizen rijstrook op de snelweg door rijkswaterstaat  (gelezen 10930 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #20 Gepost op: 23 februari 2011, 23:48:04
Paar weken geleden reed ik over de snelweg op weg naast mijn nachtdienst. Op de A1 richting Amsterdam ongeveer ter hoogte van Diemen was men bezig op rijstrook 3 met weg werkzaamheden. Het was vrij rustig op de weg dus reed keurig(zoals het hoort) over rijstrook 3 heen. De snelweg loopt daar iets in een bocht. Opeens werd ik geconfronteerd met een  rood kruis en daar onder een actie wagen met een peil naar links. Gelukkig was het rustig en kon ik op tijd naar links sturen. De portalen voor dit rode kruis hadden niks aangegeven(wel een snelheids beperking echter geen pijl naar links of een rood kruis). Onmiddellijk gebelt met de verkeerscontrole kamer van RWS wijde blick. Wat bleek in de centrale gaf de computer aan dat de maatregel(de kruizen) wel geplaatst waren echter door een storing was dat feitelijk niet gebeurd. Toch best lastig. Als je ook maar even bent afgeleid dan knal je zo boven op de actiewagen :-X

In eerste instantie ging ik uit van het algehele verhaal, maar als je goed leest dan zie je dat er dus een aantal matrix-borden hangen in een bocht. Is dat wel zo verstandig? Je hoek ten opzichte van het bord kan een behoorlijk vertekend beeld geven. Nou zijn de borden wel onder een hoek geplaatst maar waarom is er niet voor een portaal gekozen even voor de bocht?

Dan heb je ook eerder in de gaten dat er een kruis staat.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #21 Gepost op: 24 februari 2011, 10:13:17
In een bocht is misschien niet helemaal de goede woord keuze. Maar de weg loopt daar niet helemaal recht. Dus er zijn 3 portalen. Maar als er dus 2 niet werken dan kan je een vervelende situatie hebben.


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #22 Gepost op: 24 februari 2011, 16:49:37
begrijpelijk.
In principe zijn de matrixbakken altijd in de richting van het verkeer geplaatst, en zouden daardoor goed zichtbaar moeten zijn, ook in een bocht. Nadeel is wel dat je niet "door" de bocht kunt zien vaak.

Juist doordat er veelal geen portalen in de bochten zijn, maken wij hele gevaarlijke situaties mee. Goed voorbeeld is de bijzonder drukke bocht van de A13 rechts naar de A20 Rechts (Kleinpolderplein vanaf de A13 naar de A20 richting Gouda). Ruim voor de bocht en na de bocht een portaal.
Waar gebeuren de meeste ongevallen en problemen? Net in of aan het einde van de bocht. In dit geval bijna 8 a 900m geen portalen en dus ook geen kruizen. Dus na het laatste kruis, vliegt iedereen weer terug naar zijn eigen baan....en laten wij (hulpverleners) daar dan net staan  :-\

Juist in de bochten zouden veel vaker portalen moeten staan m.i.
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #23 Gepost op: 25 februari 2011, 12:30:54
Het voorbeeld dat jij aangeeft is eenvoudig op te lossen Kruis auto kegels. Probleem op gelost en daar op de flyover kun je geen portalen neerzetten krijgen ze wel erg lange pootje. Maar goed je hebt wel gelijk dat de keuze van protalen niet altijd even handig is gekozen.
Misschien dat er stark wat gaat veranderen als men de ruitom Rotterdam gaat aanpakken.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #24 Gepost op: 25 februari 2011, 14:27:38
Het voorbeeld dat jij aangeeft is eenvoudig op te lossen Kruis auto kegels. Probleem op gelost en daar op de flyover kun je geen portalen neerzetten krijgen ze wel erg lange pootje. Maar goed je hebt wel gelijk dat de keuze van protalen niet altijd even handig is gekozen.
(...)
Het zal ook nog vastzitten op de al of niet nieuwe aanleg van kunstwerken. De fly-overs lagen/stonden er al voordat de portalen met matrixborden kwamen, waardoor het lastiger is om de twee zaken samen te bouwen. Als je nu nog een nieuwe fly-over zou willen bouwen kun je eenvoudig de constructie van de portalen verwerken in de draagkracht van de betonconstructie. Dat zal ook van invloed zijn geweest op de locaties van de portalen bij bestaande kunstwerken: erop kan kennelijk niet, dan maar net ervoor en net erachter. Ongelukkig, inderdaad.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #25 Gepost op: 26 februari 2011, 01:12:34
Ik heb praktijk ervaring,  ::)

Ik heb ooit op de A7 me wiel verloren van me vrachtwagentje, ik kwam op 3 wielen op de vluchtstrook maar de achterband(en) vervolgde hun weg en strande op beide weghelften.
Het was rustig en ik kon gelukkig met flink wuiven mensen optijd waarschuwen. Direct 112, kreeg direct klpd, zeer kortstondig telefoontje van nog geen minuut.
Terwijl ik ophing sprongen de portalen op rood.  O0 Toen kon ik met hesje de loodzware wielen van de weg halen en kon het verkeer er rustig langs.


Oftewel, als je 112 belt kan er binnen enkele seconde afgekuist worden.

Hier t wat uitgebreidere verhaal voor wie t boeit

Mischien noemen demensen mij een bange schijtert maar ik werk elke nacht op de weg.... ik zou niet zo maar zonder een afzetting wielen van de weg halen, mensen rijden maar al te vaak gewoon door de rode kruizen.
 Elke dag zie ik dat weer, mensen die denken ze ruimen toch al op dus ik kan er weer rijden... niemand denkt erbij naar dat er nog een andere reden kan zijn voor die rode kruizen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


WvL

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #26 Gepost op: 13 juli 2011, 11:31:49
Heb het net ff bekeken en het plaatsen van een X lukt mij binnen 20 seconden
Wegverkeersleider bij Rijkswaterstaat


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #27 Gepost op: 13 juli 2011, 11:50:45
En jij als in?
Agent, burger, WIS, centralist?


WvL

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #28 Gepost op: 13 juli 2011, 17:12:08
En jij als in?
Agent, burger, WIS, centralist?

Wegverkeersleider
Wegverkeersleider bij Rijkswaterstaat


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #29 Gepost op: 13 juli 2011, 20:41:53
Wegverkeersleider

WegVerkeersLeider = WvL  ;)

btw welke VMC zit jij?
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg