Mobiele EHBO ruimtes, NRK/OR/EHBO

Auteur Topic: Mobiele EHBO ruimtes, NRK/OR/EHBO  (gelezen 12801 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #20 Gepost op: 27 juni 2011, 00:02:31
Bij EHBO Onderbanken werken ze met een party tent op de evenementen, tenzij ze door een organisatie een mooi ander plekje krijgen. Afgelopen zaterdag hebben ze de tent neergezet op het Avantis terrein voor Limburgs Mooiste.

Helaas moest ik zelf werken, anders was ik er wel bij geweest.

Verder is er wel een mooie aanhangwagen voor het materiaal.  :)

Helaas geen foto's van, maar zal wel kijken of ik eraan kan komen :)
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #21 Gepost op: 3 juli 2011, 18:54:12
Het Haagse arsenaal:

Min of meer mobiel ( wordt door de brandweer geplaatst):

De EHBO-post naast de Scheveningse Pier, alwaar de vrijwilligers van het Haagse Rode Kruis in de zomer hun diensten draaien.

Twee identieke bussen welke als EHBO-post ingericht kunnen worden:

(helaas geen verkleinde versie van de foto online). Multifunctionele bussen; voor rolstoelvervoer (met lift), liggen vervoer ( na plaatsing van een brancardlade), er kunnen apothekerskasten in geplaatst worden en zitjes met een tafel.
De bussen zijn een iets verlengde versie van een peugeot boxer waardoor er voor de brancard nog een rij stoelen past.

Drie identieke rescue-tenten:

Deze kunnen los en gekoppeld gebruikt worden; zijn binnen 10 minuten op te zetten en er horen gewichten en lampen bij. Dit i.c.m. eigen generatoren en een flinke hoeveelheid schragen/brancards en nog 2 aanhangers gevuld met extra zaken kan er zo met eigen materiaal flink veel geleverd worden. (Alleen de strandpost is eigendom van de veiligheidsregio)

Daarnaast hebben we nog een stuk of 8-9 partytentjes in de stalling liggen, maar die worden bijna niet meer gebruikt voor Eerste Hulp inzetten.


(h)ambu

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #22 Gepost op: 23 juli 2011, 22:12:32
http://imageshack.us/photo/my-images/695/afb0372.jpg/

Hier de oude mobile post van EHBO vereniging Bergharen, Hernen en Leur.
Een Kip uit 1973.


(h)ambu

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #23 Gepost op: 31 oktober 2011, 23:28:06
Nieuwe mobiele post EHBO vereniging Bergharen, Hernen en Leur!  O0





(h)ambu

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #24 Gepost op: 31 oktober 2011, 23:31:44
Hier de oude mobile post van EHBO vereniging Bergharen, Hernen en Leur.
Een Kip uit 1973.



VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #25 Gepost op: 1 november 2011, 10:19:26
Wellicht een andere discussie, maar in hoeverre kun je in een caravan een liggend slachtoffer opvangen.
Verder mist een caravan enige professionele uitstraling vind ik...


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #26 Gepost op: 2 november 2011, 18:23:18
Wellicht een andere discussie, maar in hoeverre kun je in een caravan een liggend slachtoffer opvangen.
Verder mist een caravan enige professionele uitstraling vind ik...

Daar is een caravan ook niet voor bedoeld. Het is meer bedoeld als personeel onderkomen of voor het plakken van een pleister bij slecht weer. Overigens ziet het er niet professioneel uit, maar is het wel gemakkelijk om zoiets gesponsord te krijgen. Als kleine afdeling/ehbo-vereniging hebben ze weinig keuze...


baksteen

  • Instructeur EH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #27 Gepost op: 3 november 2011, 18:32:24
Wellicht een andere discussie, maar in hoeverre kun je in een caravan een liggend slachtoffer opvangen.
Verder mist een caravan enige professionele uitstraling vind ik...

Ik weet niet wat je bedoeld met een liggend slachtoffer.
Waarom zou je ( ik ga er nu even van uit dat deze EHBO-ver. staat te posten met vrijwilligers die niet meer hebben ( met alle respect overigens) dan een éénheidsdiploma), dus waarom zou je met een liggend slachtoffer naar de caravan gaan?
problemen los je op door er wat aan te doen


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #28 Gepost op: 4 november 2011, 10:18:38
Privacy bijvoorbeeld ::)

Of blijf je 10 min in de menigte zitten tot de persoon met flauwte weer kan opstaan?

Er zijn zoveel incidenten waarbij een behandelruimte zeer gewenst is, en als je je caravan meeneemt heb je dus geen andere binnenruimte neem ik aan ;)
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


baksteen

  • Instructeur EH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #29 Gepost op: 4 november 2011, 16:47:20
Ja oké, daar heb je een punt.
 Als ik kijk naar mijn ervaringen met posten op evenementen, is er meestal wel een binnenruimte beschikbaar. Niet als herkenbaar EHBO punt, maar meer als behandelruimte, om die term te gebruiken.
De caravan welke onze vereniging gebruikt is primair bedoeld als herkenning,en  huisvesting van de hulpverleners ( als ze geen rondje lopen o.i.d.) en materialen.
problemen los je op door er wat aan te doen