A1 Rit filmen

Auteur Topic: A1 Rit filmen  (gelezen 42044 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #160 Gepost op: 12 mei 2011, 19:39:18
Uiteindelijk wordt de kassa medewerker van de lokale supermarkt niet gefilmd en het verlaten van een uitrukpost wel en dit geeft alleen maar aan hoe interessant mensen het werk vinden.

Mooi gezegd, ik ben het wel met je eens  :).

Ik filmde af en toe ook de hulpdiensten die met spoed naar mijn woonplaats moeten, maar ik begin er steeds minder aan te vinden. Steeds weer dezelfde ambu met spoed te filmen, is ook niet bevordelijk voor de 'fun-factor'. Als het een bijzonder voertuig is, dan ga ik vaak nog wel eens ter plaatse om hem op de foto te zetten. Alleen opkomst en uitrukken van de brandweer sla ik nooit over, dat is altijd weer anders, maar ook leuk om te filmen.

Nu ken ik mensen die er speciaal een dagje voor uit trekken om te gaan 'posten' (zelf nog nooit gedaan en ben het ook niet van plan). Zij staan vaak met groepjes van 5 personen bij een uitrit van de ambulancepost/brandweerkazerne en proberen dan het uitrukkende voertuig te filmen (Jaja, diezelfde filmpjes komen 's avonds op YouTube (van alle 5) en heb je dezelfde uitruk ook nog in 5 verschillende standpunten  :D).

Een ander aspect van de hordes filmende personen bij hulpverleningsvoertuigen is ook weer niet echt bevordelijk voor het gedrag voor de andere verkeersdeelnemers. Als iemand (of in een groep van 5) een camera op je auto heeft gericht, dan schrik je en trapt mogelijk op de rem, wat weer een aanrijding kan veroorzaken, alleen maar om een met spoed-langsrijdend-voertuig te filmen. Maar goed, daar denk je als 'poster' niet aan, maar alleen aan het filmpje.

Over het algemeen vind ik dat het wel leuk moet blijven en niet met hordes filmende jeugd die bij een uitruk staan te filmen waarbij ze zichzelf, maar ook anderen in gevaar brengen (schrikreactie).


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #161 Gepost op: 8 juni 2011, 14:47:15
Zelf film ik sinds kort ook HV voertuigen met toeters en bellen. Maar ook de trauma heli, die bij mij uit de buurt vanuit Duitsland vertrekt. Je dus nooit weet waar en of die komt, want deze wordt buiten P2000 opgeroepen.

Toevallig dat ik deze recent bij een  middelbrand -Grip 1 in Hoensbroek heb gefilmd.

Zelf ga ik ook niet bij een brandweer kazerne en/of ambulance post ( ook al is die om de hoek) staan. Je krijgt dan veel dezelfde filmpjes. Daarom ga ik regeld langs de weg staan, waar ik weet dat 9 van de 10 keer de ambulance/brandweer langs komt. Maar ook niet iedere melding pak ik mee.. als ik de ambulance al eens gefilmd heb laat ik hem links liggen.. maar is het een ambulance die ik nog niet heb gefilmd, ga ik wel kijken of ik hem kan filmen.
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.