A1 Rit filmen

Auteur Topic: A1 Rit filmen  (gelezen 41996 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112Bemmel

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 27 mei 2010, 18:49:20
Mijn hemel.. Ik heb wel eens 3 mensen een ambulance zien filmen, en dat waren gewone jongens die het geinig vonden die ambulance te filmen toen ie toevallig voorbij kwam. Maar hier staan 10? 11? 12? man te filmen! Gaat wel behoorlijk ver vind ik. :o En vervolgens zien je 5 keer hetzelfde filmpje op internet.
Zelf film ik af en toe eens een brandweerauto die met Prio 1 voorbij komt, maar dat is ook maar zelden. Al die ambulance`s die gefilmt worden en vervolgens online gezet worden, irriteren mij mateloos. Dat die jongens het leuk vinden om ambulance`s te filmen, prima, doe je ding ;). Echter vind ik al die talloze filmpjes van ambulance`s op tjoep tjoep erg irritant. Het boeit me niet dat die ambulance`s voorbij komen, 9 van de 10 keer zijn ze toch hetzelfde. Hier op het forum precies zo, het "hv voertuigen prio 1" topic staat er vol van.

Schiet me ineens te binnen nu ik dit typ. Zou er geen onderscheid gemaakt kunnen worden in dat topic tussen brandweer, ambulance, politie en dergelijke? 3 aparte topic`s voor maken? Of is dat teveel gevraagd?
om zo te filmen de heledag lijkt me ook niks maar om ze te kijken vind ik persoonlijk nog best wel leuk. en als ze toevallig langskomen vind ik vaak ook wel leuker om te zien dan dat ze uit de post komen rijden.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #41 Gepost op: 27 mei 2010, 19:27:04
Voor onze kazerne staat al jarenlang op iedere maandagavond een jongen. Mooi weer of slecht weer, warm of koud: het maakt niet uit, hij staat er. Met de zelfde kleren aan, op de zelfde fiets, met het zelfde blokker-cameraatje. En: altijd op exáct de zelfde plaats. Iedere maandagavond maakt hij de zelfde foto's van de zelfde voertuigen, met vaak de zelfde mensen er in. Hoe bedoel je, een geregeld leven? :D

Moet ik er trouwens wel even bij vermelden dat 'ie niet helemaal 100% is, maar hij vindt het wel geweldig als die mensen in die grote rode auto's naar hem zwaaien. Dus aan ons is het zo timen dat we zwaaien als ie een foto probeert te maken, dan wil 'ie direct terug zwaaien en verpest daardoor zijn foto ;D Misschien dat 'ie er daarom iedere week staat: hij heeft nogsteeds niet 'de perfecte foto' ::)

En op gezette tijden staan er om die jongen heen nog een handje vol anderen klaar met een fiets, die vervolgens proberen om uit te puzzelen waar we gaan oefenen. Altijd weer genieten als we eerst een kwartiertje stratenkennis gaan doen ;D


HardstyleFanatic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #42 Gepost op: 27 mei 2010, 19:38:39
In elk geval een geregelde maandagavond!  ;D Wel grappig om dat verhaal zo te horen :P

@112Bemmel;
Iedereen heeft zijn of haar persoonlijke voorkeur. Ik snap best dat er mensen zijn die die filmpjes erg leuk vinden. D`r zijn ook mensen (zoals ik) die die filmpjes niet interessant vinden. Dat is mijn persoonlijke voorkeur. Ik vind filmpjes van brandweervoertuigen daarintegen weer leuk om te zien. Ook lang niet alle, maar die vind ik al een stuk leuker. Waarom? Persoonlijke voorkeur;)
Als ik zelf in een brandweervoertuig zou zitten, zou ik het niet erg vinden als er mensen zijn die het langs komen van het voertuig waarin ik zit, filmen. Zolang ze maar geen gevaarlijke capriolen of iets dergelijks gaan uithalen. Het blijft immers een hobby, waar je niet je leven of je gezondheid voor op het spel wil zetten lijkt mij O0


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #43 Gepost op: 28 mei 2010, 08:59:13
Af en toe wordt je er helemaal gek van. Die gasten staan soms hele dagen voor de kazerne. Als we de straat op gaan om wat te doen schrikken die gasten wakker en zelfs dat filmen ze.....  ;D

Tja, wat zal ik zeggen.....

 :-X

P.S: gelukkig zijn het wel veel verschillende filmpjes.... Oh nee, juist niet, ze lijken allemaal op elkaar.


Bart S

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 28 mei 2010, 12:31:28
Zoals ik al eerder zei, ik vind dat iedereen het voor zichzelf moet weten. De één vind het geweldig om voor een kazerne te staan en te wachten tot er een uitruk is, de volgende staat de hele dag bij Schiphol nummers van vliegtuigen te noteren en de derde wordt weer helemaal lyrisch als 'ie een zeldzame postzegel tegenkomt. Wat ik dus wil zeggen is: laat iedereen lekker in zijn of haar waarde. Als we bijv. allemaal alleen nog maar dingen mogen doen die ik leuk vind wordt het ook een saaie wereld hoor ;).

Overigens hebben wij (nog) geen hordes fotografen en filmers voor de post staan. Ik kan me namelijk wel voorstellen dat het op een gegeven moment irritant wordt om elke stap die je zet gevolgd te worden door allerlei zoekers. :)


jacksriver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #45 Gepost op: 28 mei 2010, 12:43:00
Heeft het ook niet te maken met de "honger"naar de hobby van zulke lieden?
Toen k zo'n 16-17 was kon je nog dagen rommelen aan je scannerantenne on steeds maar weer betere ontvangst te krijgen,je kom immers alles en iedereen meeluisteren,en dát deden die handjevol hobbyisten!
Als er nu een auto toetert zit de hele bevolking achter de pc en maken dan de afweging of ze wel of niet ter plekke gaan,met honderden tegelijk!
De goei ouwe tijd!


Maarten!

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
  • Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (VNOG)
Reactie #46 Gepost op: 28 mei 2010, 21:41:06
De goei ouwe tijd!

Ik mis em ook  ;)
Werk --> Scheikundig onderzoeker Douane EHV -->  -GNK-C / SIGMA lid VNOG-West               -Rode Kruis afdeling Nunspeet - Bestuurslid, Coördinator E


112WS18

  • Verpleegkundige/HAP-chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
Reactie #47 Gepost op: 29 mei 2010, 21:26:15
Ik vind gewoon dat je iedereen in zijn waarde moet laten.
Mensen die ambulance's filmen, vinden postzegels verzamelen OID misschien niks aan.
Voor de rest zijn het eigen keuzes wat je filmt, en ook waar je filmt.
zolang je maar niet HV'ers hindert, en op verboden plekken komt, dan is alles best!


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #48 Gepost op: 29 mei 2010, 23:28:44
Het zal inderdaad de honger naar sensatie zijn. Daar zit ook het 'gevaar'. Door Youtube kan iedereen elkaars filmpjes bekijken. De drang lijkt wel om onderling zo dichtbij mogelijk 'het nieuws' te staan. Het lijkt om een vaste kliek te gaan die, misschien vanwege hun leeftijd, niet alle grenzen (etisch, verkeersgevaarlijk) kent maar wel vérkent. Daardoor zie je (idd Jerommeke) steeds vaker flimpjes vanaf rotondes en vluchtheuvels, terwijl ze er, volgens mij, niet beter van worden.

Stuitend vind ik eigenlijk het opwachten van de ambulance bij een SEH. Wanneer er een foto van een ingegroeide teennagel op internet verschijnt is iedereen verwonderd door het ontbreken van respect voor het slachtoffer... terwijl de passagier in de ambulance (kan evengoed familie zijn) bij de ingang van het ziekenhuis langs vijf kanten gefilmd wordt.

Ik wil het advies geven, houdt afstand, beter voor jou en het filmpje en je zal nooit gelazer krijgen met wie dan ook. O0


wesley7890

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
  • www.youtube.nl/wesley7890
Reactie #49 Gepost op: 31 mei 2010, 16:26:28
Als ik die video's bekijkt vind ik het maar raar. met zijn 10en bij een post staan.

Ik film zelf ook.
En ik film alleen de incidenten en af en toe de brandweer
ambulance'es ben ik mee gestopt omdat ze het niet zo leuk vinden
En als ik zou filmen, zou ik niet met 10 man gaan staan
maar een plekje alleen.
want 10x hetzelfde beeld is natuurlijk ook niks.
en bij dat groepje gaat het om 1 ding, bekeken worden
en dan met 600 video's wordt je wel bekeken
maar het gaat erom dat het leuk is wat je ziet in de video.
uit een bron hoor ik ook dat er mensen bij Kazerne baan bij Rotterdam staan
Met een hele grote groep. vooral in de vakantie's
Ik ken iemand die daar werkt bij de baan en vindt het irritant.
Daarom doen zij het volgende
(zie film onderaan)

en als kijker vind ik het irritant dat ik heleboel filmers ziet.
ik ziou zeggen, ga eens ergens anders staan. het is altijd dezelfde plek bij dit groepje.
en zijn al honderden filmpjes hiervan.