A1 Rit filmen

Auteur Topic: A1 Rit filmen  (gelezen 41997 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #50 Gepost op: 31 mei 2010, 16:45:25
.....
en als kijker vind ik het irritant dat ik heleboel filmers ziet.
ik ziou zeggen, ga eens ergens anders staan. het is altijd dezelfde plek bij dit groepje.
en zijn al honderden filmpjes hiervan.
...

Begrijpelijke actie, zou er zelf ook niet vrolijk van worden (keer op keer op keer). Echter hetzelfde filmpje toont waarom je dit NIET op deze manier moet doen.

- De witte auto van links ziet een brandweerauto aankomen en rijdt de weg op (precies op het moment dat de OGS weer aangaat)
- Na het passeren van de "fotografen" zet de TS zijn OGS weer aan
- De auto gaat aan de kant (zo dicht mogelijk) om de TS ruimte te geven

Als de OGS aan was gebleven was (mijn inschatting) de auto blijven wachten tot de TS voorbij gereden was. Voor mijn gevoel wordt er dus een onveiligere situatie gecreeerd omdat de TS bemanning een stel (niet zulke aardige, maar omschrijvende woorden) pubers dwars wil zitten. Wees zo professioneel en doe gewoon het werk op de manier zoals het hoort, en "pak" ze op een andere manier. (Maar dan ook niet na een groot incident gaan zoeken naar beelden van jezelf :);))

Suggesties:
- Parkeer de TS in de buurt, pak allemaal je mobiel en ga die jongens een uur lang filmen en zet die op youtube :)
- Ga op het moment dat een grote groep zich verzameld sporten/boodschappen doen/stratenkennis doen

Belangrijkste boodschap; laat ze lekker. Vroeger reed ik ook als klein jochie op de fiets achter mijn vader aan naar de kazerne om de voertuigen uit te zien rukken (woonde dichtbij). Had ik toen een mobiel, had ik het waarschijnlijk ook gefilmd. Had ik toen internet, had ik het er ook opgezet. Het resultaat; volgens mij een redelijk serieuze en gemotiveerde vrijwilliger die het stokje heeft overgenomen en nu met blauw in een rode auto door het dorp tuft om mensen te helpen. En wie weet fietsen mijn kinderen dadelijk ook achter "paps" aan....
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #51 Gepost op: 31 mei 2010, 16:49:52
Hier zieje dat ze ook alles even uit zetten en 2 meter later weer aan,




Niels.

  • Hobby Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 732
Reactie #52 Gepost op: 31 mei 2010, 16:53:17
Hier zieje dat ze ook alles even uit zetten en 2 meter later weer aan,



Waarschijnlijk gewoon verkeerde knopje ingedrukt, omdat sirene daarna ook gelijk aangaat ;)


112Bemmel

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 31 mei 2010, 17:17:17
Als ik die video's bekijkt vind ik het maar raar. met zijn 10en bij een post staan.

Ik film zelf ook.
En ik film alleen de incidenten en af en toe de brandweer
ambulance'es ben ik mee gestopt omdat ze het niet zo leuk vinden
En als ik zou filmen, zou ik niet met 10 man gaan staan
maar een plekje alleen.
want 10x hetzelfde beeld is natuurlijk ook niks.
en bij dat groepje gaat het om 1 ding, bekeken worden
en dan met 600 video's wordt je wel bekeken
maar het gaat erom dat het leuk is wat je ziet in de video.
uit een bron hoor ik ook dat er mensen bij Kazerne baan bij Rotterdam staan
Met een hele grote groep. vooral in de vakantie's
Ik ken iemand die daar werkt bij de baan en vindt het irritant.
Daarom doen zij het volgende
(zie film onderaan)

en als kijker vind ik het irritant dat ik heleboel filmers ziet.
ik ziou zeggen, ga eens ergens anders staan. het is altijd dezelfde plek bij dit groepje.
en zijn al honderden filmpjes hiervan.








ahhahaah mooi ;D
maar somige vinden het wel leuk om gefilmd te worden. maarja hier staan er ook geen 10mensen elkedag XD


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #54 Gepost op: 31 mei 2010, 17:29:27
Ik snap niet wat er mooi aan is. Het is eigenlijk al (te) triest dat brandweerpersoneel dit doet vanwege de irritaties. Dat zegt eigenlijk al meer dan genoeg. ???
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #55 Gepost op: 31 mei 2010, 17:42:47
Enkele fotos doorgestuurd gekregen (ook in rotterdam),





Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #56 Gepost op: 31 mei 2010, 18:14:31
Enkele fotos doorgestuurd gekregen (ook in rotterdam),


Ik ben regelmatig op de Frobenstraat in Rotterdam geweest (locatie van de onderste foto's ). Ik heb daar nog nooit een fotograaf zien lopen. laat staan zo een groep. Het lijkt mij ook sterk dat er op deze manier foto's gemaakt worden van uitrukken. Ik denk eerder dat dit een bezoek is van een groep (school/jeugdbrandweer/etc) en de auto's even naar buiten gereden zijn voor een line-up.

De eerste foto lijkt tijdens een incident (politie is verkeer al aan het regelen), daar komt altijd een oploopje maar staan mensen niet dagelijks te wachten tot de klap komt :)
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #57 Gepost op: 31 mei 2010, 18:18:46
Ik ben regelmatig op de Frobenstraat in Rotterdam geweest (locatie van de onderste foto's ). Ik heb daar nog nooit een fotograaf zien lopen. laat staan zo een groep. Het lijkt mij ook sterk dat er op deze manier foto's gemaakt worden van uitrukken. Ik denk eerder dat dit een bezoek is van een groep (school/jeugdbrandweer/etc) en de auto's even naar buiten gereden zijn voor een line-up.

De eerste foto lijkt tijdens een incident (politie is verkeer al aan het regelen), daar komt altijd een oploopje maar staan mensen niet dagelijks te wachten tot de klap komt :)

Helaas ;) dit zijn allemaal ''foto/videografen'' Volgens mij was dit op 6 mei oid toen ging een grote groep ''posten'' bij baan en eventueel ook andere kazernes langs.
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Lucky_stefan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #58 Gepost op: 31 mei 2010, 18:23:42
Ik ben regelmatig op de Frobenstraat in Rotterdam geweest (locatie van de onderste foto's ). Ik heb daar nog nooit een fotograaf zien lopen. laat staan zo een groep. Het lijkt mij ook sterk dat er op deze manier foto's gemaakt worden van uitrukken. Ik denk eerder dat dit een bezoek is van een groep (school/jeugdbrandweer/etc) en de auto's even naar buiten gereden zijn voor een line-up.

De eerste foto lijkt tijdens een incident (politie is verkeer al aan het regelen), daar komt altijd een oploopje maar staan mensen niet dagelijks te wachten tot de klap komt :)

Het groepje mensen op alle 3 de foto's is dezelfde hoor. ;) De jongen met het blauwe petje en de jongen met de witte trui zijn duidelijk dezelfde.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #59 Gepost op: 31 mei 2010, 18:37:01
Enkele fotos doorgestuurd gekregen (ook in rotterdam),

[img width=700]http://img229.imageshack.us/img229/8596/img8098v.jpg
(...)

Weinig brandweerkazerne / ambupost / politiebureau / enz te vinden...

http://maps.google.nl/maps?q=51.922681,4.46517&num=1&t=h&sll=51.92404,4.47593&sspn=0.006295,0.006295&hl=nl&ie=UTF8&ll=51.9226,4.465674&spn=0.001826,0.010986&z=17&layer=c&cbll=51.922592,4.465837&panoid=AyjjPvK2ifzDx0sZ87KJlg&cbp=12,135.87,,0,4.91

Ze zijn gewoon een incident aan het filmen / fotograferen  :)




Enkele fotos doorgestuurd gekregen (ook in rotterdam),
(...)

[img width=700]http://img684.imageshack.us/img684/4537/img8325k.jpg

[img width=700]http://img412.imageshack.us/img412/5176/img8327u.jpg


Volgens mij zijn er ook wat 'ouderen' die met z'n allen een bus huren en langs diverse kazernes gaan om foto's van de voertuigen te maken.  ::) Wat is het verschil met deze fotografen die het blijkbaar op de fiets doen ipv een bus?  ??? ::)