Brandweer rukt veel uit voor niets, elke twaalf minuten automatisch brandalarm in Nederland

Auteur Topic: Brandweer rukt veel uit voor niets, elke twaalf minuten automatisch brandalarm in Nederland  (gelezen 84290 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Citaat van: janvangent link=msg=1449542 date=1474992991
Volgens mij hebben we dat hele OMS-systeem ooit bedacht om juist dit soort toestanden te vermijden. Kwetsbare panden, minder zelfredzame bewoners, noem maar op: het idee was dat er geen tijd verloren zou gaan en dat die melder automatisch een brandweerauto voor de deur bracht. Nu gaan we eerst bellen: "Weet u het zeker? Brandt het wel echt? Kijk nog eens goed? En waar dan?" Weer drie minuten verspild. Of erger nog, we zeggen dat er eerst twee melders in alarm moeten gaan voor we gaan rijden. Ofwel je rijdt meteen bij elke melding, of je schaft dat hele OMS-gebeuren af. Al het andere is halfzacht geneuzel naar mijn mening, ook al ben ik vele malen 'vergeefs' uitgerukt voor een te hete douche, aangebrande aardappels of roken onder de melder.

Dan ga je werken met classificaties, dat brandweer altijd rijdt op OMS van verpleeg- en ziekenhuizen. Voor een studentenwoning wordt eerst gebeld?


Piecke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 597
Citaat van: janvangent link=msg=1449542 date=1474992991
Volgens mij hebben we dat hele OMS-systeem ooit bedacht om juist dit soort toestanden te vermijden. Kwetsbare panden, minder zelfredzame bewoners, noem maar op: het idee was dat er geen tijd verloren zou gaan en dat die melder automatisch een brandweerauto voor de deur bracht. Nu gaan we eerst bellen: "Weet u het zeker? Brandt het wel echt? Kijk nog eens goed? En waar dan?" Weer drie minuten verspild. Of erger nog, we zeggen dat er eerst twee melders in alarm moeten gaan voor we gaan rijden. Ofwel je rijdt meteen bij elke melding, of je schaft dat hele OMS-gebeuren af. Al het andere is halfzacht geneuzel naar mijn mening, ook al ben ik vele malen 'vergeefs' uitgerukt voor een te hete douche, aangebrande aardappels of roken onder de melder.

Is er met een hittemelder niet al een deel uit te sluiten zoals dus die aangebrande aardappels?


guest12562

  • Gast
Eens met van Gent en daarom zeg ik dat er meer met geavanceerde technieken moet worden gewerkt.