Ontspoorde jeugd / gezinsbegeleiding / beschikbare trajecten

Auteur Topic: Ontspoorde jeugd / gezinsbegeleiding / beschikbare trajecten  (gelezen 26021 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #110 Gepost op: 9 juni 2010, 00:03:31
En deze instantie idem: http://www.kinderbescherming.nl/

Bij ambulance en politie is het zo, wanneer met met een zeer urgente situatie zit, dat in eerste instantie de GGD-arts wordt gealarmeerd. Er volgt overleg, indien de arts het nodig acht komt deze ook ter plaatse. Van daaruit kan het veel kanten op gaan, via functionarissen van de kinderbescherming etc...

Urgente situatie = bv: je komt TP bij een melding en je treft een zodanige situatie aan waarbij een minderjarig(e) kind(eren) betrokk(en) zijn/is.
Maar goed, dit geldt voor extreme situaties.

Bij ontspoorde minderjarigen kan er in de eerste fase sprake zijn van afspraken met een gezinsbegeleider. Bij niet nakomen afspraken hardere afspraken en controle daarop. Bij wederom uitgebleven resultaat kan het meerdere kanten op gaan. Uiteindelijk tot een rechtszaak aan toe, voor uithuisplaatsing. Maar iedere situatie is anders, dus zullen er ook maatregelen op maat gemaakt moeten worden.


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #111 Gepost op: 9 juni 2010, 00:07:51
Hoe zit het in zo'n geval dan met SPUTOVAMO? Wordt dat überhaupt nog ingevuld wanneer er verdenking op mishandeling is of gaat het direct via Jeugdzorg of andere functionarissen?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #112 Gepost op: 9 juni 2010, 00:21:19
Ook hier weer veel mogelijkheden. Hangt er helemaal van af. Van een korte mutatie op de rittenbon, bijzonderheden doorgeven bij overdracht patient (aan SEH-arts), overleggen met GGD-arts tot overleggen met een vertrouwensarts. Maar dit is niet echt mijn materie allemaal, dus misschien dat er andere forummers zijn die e.e.a. kunnen beantwoorden?


laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #114 Gepost op: 19 september 2011, 23:06:34
http://www.dumpert.nl/mediabase/963101/efb279dc/agent_leert_negert_vliegen.html

Of dit dan. ???
Weet niet wat er gebeurd is.
Al vaker besproken. Binnenkantje voet, mooi geplaatst. Moet je maar geen kanker homo zeggen.  O0
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #115 Gepost op: 20 september 2011, 02:46:09
http://www.dumpert.nl/mediabase/963101/efb279dc/agent_leert_negert_vliegen.html

Of dit dan. ???
Weet niet wat er gebeurd is.

Ik weet ook niet wat er vooraf gebeurd is maar ik kan de actie en reactie van de agent zeer goed begrijpen.
Zo jong en dan al zo makkelijk met zulke ziektes te pas en te onpas roepen tegen een agent of wie dan ook verdient zo'n
beloning.
Dit heeft er alle schijn van dat het kind waarschijnlijk geen normen en waarden meekrijgt tijdens de opvoeding.
En ja dan moet je als agent maar op deze manier handelen. Schop onder de kont als 1e actie en vervolgens meenemen
naar de ouders van dit gedrogt en daar even duidelijk uitleggen wat hun kind heeft gedaan en dan hopen dat er nog een flink
pak slaag overheen komt.

Ik weet wel als ik vroeger wat flikte ( geboren 1972 ) en ik vertelde dat ik van oom agent een draai om me oren had gekregen
dan kon ik er thuis nog een paar extra krijgen om het af te leren.
En geloof me ik ben er geen slechter mens van geworden en heb geleerd om respect voor anderen te hebben en met name
voor de sterke arm der wet.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
Reactie #116 Gepost op: 20 september 2011, 11:44:26
Dat is helemaal waar.
Normen en waarden moeten van huis uit geleerd worden.
En daar mag een agent dan wel wat aan toevoegen als je met zulke opmerkingen op de proppen komt.
Dan denk ik dat vader en moeder nog wat bij te stellen hebben met de ouderwetse hand denk ik dan maar.
Wie niet wil horen moet maar voelen zeiden mijn ouders altijd.
En ik ben er echt niet slechter van geworden.