Ontspoorde jeugd / gezinsbegeleiding / beschikbare trajecten

Auteur Topic: Ontspoorde jeugd / gezinsbegeleiding / beschikbare trajecten  (gelezen 25912 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 26 mei 2010, 23:04:04
Bizar  :o Waarom moet dit met verbaal geweld kenbaar worden gemaakt? Dat zelfs de politie dit toepast? De reaktie's erop vind ik nog bizarder.  :-X

Het is totaal niet verantwoord, als de politie zich er al zo makkelijk vanaf maakt, dan vraag ik mij af waar deze maatschappij naartoe gaat........ :-X

Het is lekker makkelijk als volwassene (en dan ook nog het gezag, HET grote voorbeeld) een kind een schop onder zijn kont te geven. Daar leert ie nogal van.  :-X


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #31 Gepost op: 26 mei 2010, 23:11:23
Daar leert ie nogal van.  :-X

Okee, da's dan weer een andere benadering!

Ik denk, dat deze knul op dit gebied al niet veel meer te leren valt.. volgens mij is ie al te ver ''verpest''.

Ook denk ik dat de situatie ter plaatse er niet ideaal voor was, om eens door de hurken te zakken en eens een goed gesprekje met de knul aan te gaan, mede gezien het aantal omstanders. En tja, wat is eraan vooraf gegaan..


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #32 Gepost op: 26 mei 2010, 23:13:39
Bizar  :o Waarom moet dit met verbaal geweld kenbaar worden gemaakt? Dat zelfs de politie dit toepast? De reaktie's erop vind ik nog bizarder.  :-X

Het is totaal niet verantwoord, als de politie zich er al zo makkelijk vanaf maakt, dan vraag ik mij af waar deze maatschappij naartoe gaat........ :-X

Het is lekker makkelijk als volwassene (en dan ook nog het gezag, HET grote voorbeeld) een kind een schop onder zijn kont te geven. Daar leert ie nogal van.  :-X

Denk je nou echt dat aanspreken helpt bij deze kansloze jeugd...


Gast48368

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 26 mei 2010, 23:16:22
De agent riskeert letsel. Een volwassen iemand, een handhaver, welke een jochie van 8 zo aanpakt. Inderdaad, met zo'n groot publiek erbij al helemaal. Jochie's van bijv. 4 die zien dit ook en weten dan niet beter dat agenten ook schoppen. Waar leg je de grens?

brutaal= straf. laten we dat duidelijk stellen.

En wat is te ver "verpest"? Het blijft een kind. En een kind kun je vormen. Door het juiste voorbeeld te geven. Juist als zo'n kind al nooit het juiste voorbeeld krijgt.  ;)


Exile

  • Manschap A
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #34 Gepost op: 26 mei 2010, 23:18:21
Als dat jochie oud genoeg is om zoiets te zeggen is hij ook oud genoeg om zo aangepakt te worden in mijn opzicht. Alleen jammer dat niet bekend is wat zich hiervoor afspeelde.


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #35 Gepost op: 26 mei 2010, 23:19:03
Ik ga ervan uit dat de agent zich wel moet verantwoorden tegenover zijn superieuren? Wat zou dan zijn excuus of onderbouwing zijn, vraag ik me af. Waarschijnlijk kan een ieder er wel begrip voor opbrengen, maar hoe gaat de agent zich verantwoorden?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #36 Gepost op: 26 mei 2010, 23:19:34
De agent riskeert letsel. Een volwassen iemand, een handhaver, welke een jochie van 8 zo aanpakt. Inderdaad, met zo'n groot publiek erbij al helemaal. Jochie's van bijv. 4 die zien dit ook en weten dan niet beter dat agenten ook schoppen. Waar leg je de grens?

brutaal= straf. laten we dat duidelijk stellen.

En wat is te ver "verpest"? Het blijft een kind. En een kind kun je vormen. Door het juiste voorbeeld te geven. Juist als zo'n kind al nooit het juiste voorbeeld krijgt.  ;)

Ik heb geen risico op letsel gezien...noch de hand in de nek, noch de tik onder de kont.

Wel ben ik met je eens dat het kind ooit eens een goed voorbeeld moet krijgen, maar ik vrees dat dat te laat is. En op het moment van het filmpje, lijkt mij niet het geschikte moment, noch de juiste plaats voor een lesje normen en waarden. Daar zal hij (hopelijk) voor naar het bureau moeten komen, met ouders / verzorgers.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #37 Gepost op: 26 mei 2010, 23:20:09
De agent riskeert letsel. Een volwassen iemand, een handhaver, welke een jochie van 8 zo aanpakt. Inderdaad, met zo'n groot publiek erbij al helemaal. Jochie's van bijv. 4 die zien dit ook en weten dan niet beter dat agenten ook schoppen. Waar leg je de grens?

brutaal= straf. laten we dat duidelijk stellen.

En wat is te ver "verpest"? Het blijft een kind. En een kind kun je vormen. Door het juiste voorbeeld te geven. Juist als zo'n kind al nooit het juiste voorbeeld krijgt.  ;)

Oke, dan gaan we de andere kant op.
Agent had jongen meegenomen naar zijn ouderlijke huis.
Agent levert kind af, ouders zijn anti-politie en geven kind gelijk als agent om de hoek is.

Hoe gaat het dan de volgende keer? Juist...

Nu weet hij agent uitschelden voor kanker homo = pijn. Zal hij vast niet snel vergeten en hopen dat dit ook blijft hangen bij zijn vriendjes van 4.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #38 Gepost op: 26 mei 2010, 23:21:57
Ik ga ervan uit dat de agent zich wel moet verantwoorden tegenover zijn superieuren? Wat zou dan zijn excuus of onderbouwing zijn, vraag ik me af. Waarschijnlijk kan een ieder er wel begrip voor opbrengen, maar hoe gaat de agent zich verantwoorden?

Ondanks zijn jonge leeftijd voldeed ie niet aan een vordering, maakte zich schuldig aan belediging en kwam tot 2 keer toe dreigend op de agent af. En dat in enkele seconden film..


Gast48368

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 26 mei 2010, 23:22:56
Ik werk dagelijks met kinderen. Als ik 1 kind zo aan zou pakken dan had ik meteen mijn spullen kunnen pakken. Op staande voet ontslag.


Dus agenten hebben een vrijbrief om kinderen bij hun nek te pakken en te schoppen. Waar ligt de grens?