Ontspoorde jeugd / gezinsbegeleiding / beschikbare trajecten

Auteur Topic: Ontspoorde jeugd / gezinsbegeleiding / beschikbare trajecten  (gelezen 26262 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #50 Gepost op: 26 mei 2010, 23:39:15
Nee. Zeer zeker niet. Maar er zijn effectievere manieren. Ook voor familie en omstanders.

De welbefaamde schop onder de kont is de meest makkelijke.......maar haalt niets (positiefs) uit.

Wat had op dat moment het beste geweest dan..?

Ik denk dat we die vraag (nog) niet kunnen beantwoorden, want we weten niet wat er in de periode voor het fragmentje gebeurd is.
En het ventje heeft i.i.g. 1 ding geleerd: niet tegen iedere  agent kun je je ongestraft uitleven..


Gast48368

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 26 mei 2010, 23:46:50
Wat had op dat moment het beste geweest dan..?

Ik denk dat we die vraag (nog) niet kunnen beantwoorden, want we weten niet wat er in de periode voor het fragmentje gebeurd is.
En het ventje heeft i.i.g. 1 ding geleerd: niet tegen iedere  agent kun je je ongestraft uitleven..

Op dat moment zou ik hem, om de negatieve spiraal te doorbreken, en hij voelt zich ook zeker gesterkt door de omstanders, hem apart zetten, zonder enig commentaar of wat dan ook. In de auto en niets zeggend.........

Onwetendheid en niet wetende wat er gaat gebeuren zet hem wel tot denken. Alleen is aan je lot overgelaten worden, zet jezelf tot nadenken. Maar dit kost extra inspanning en tijd.

Doordenkertje:
"Lichamelijk geweld tegenover kinderen is ongetwijfeld één van de meest effectieve methoden bij de opvoeding van kinderen. Tenminste: als je als effectiviteit definieert: "zo snel mogelijk bereiken wat je als volwassene wilt bereiken."

Maar is dát wat we willen als opvoeders?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #52 Gepost op: 26 mei 2010, 23:49:08
Op dat moment zou ik hem, om de negatieve spiraal te doorbreken, en hij voelt zich ook zeker gesterkt door de omstanders, hem apart zetten, zonder enig commentaar of wat dan ook. In de auto en niets zeggend.........



Ik denk dat het knaapje veel geharder is als je denkt. Verbaas je niet over een tuf in je gezicht, met een aanpak als deze...we zullen het nooit weten.  ;D


Gast48368

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 26 mei 2010, 23:51:33
Kreeg vroeger ook een paar flinke trappen onder mijn kont of een draai om mijn oren als ik aan het 'zuigen' was of een grote bek open zetten naar mijn ouders.

Ben toch redelijk goed terecht gekomen, zonder jeugdtrauma's e.d.

Geef toe dat er wel een verschil is tussen je eigen kinderen een corrigerende tik geven of dat een agent dat doet.



En als die flinke trappen niet hielpen? Hoe ver ga je? Dat is ook dus juist het probleem bij ouders als ze te ver gaan. Daardoor zien we veel ellende.

Als een agent nu ook het voorbeeld voor kinderen wordt, welke schopt en pijnigd, dan is het vertrouwen voor kinderen wel heel erg ver te zoeken.

Dit soort kinderen hebben geen beter voorbeeld. Laten wij dit dan zijn. Er bestaan geen slechte kinderen. Alleen maar slechte voorbeelden.


Gast48368

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 26 mei 2010, 23:52:36
Ik denk dat het knaapje veel geharder is als je denkt. Verbaas je niet over een tuf in je gezicht, met een aanpak als deze...we zullen het nooit weten.  ;D

Vertel mij wat, ik weet er alles van. Ook mijn collega's welke nagenoeg iedere dag met de dood bedreigd worden.  ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #55 Gepost op: 26 mei 2010, 23:52:55


Dit soort kinderen hebben geen beter voorbeeld. Laten wij dit dan zijn. Er bestaan geen slechte kinderen. Alleen maar slechte voorbeelden.

Daarom, een gesprekje op het bureau, of in een later stadium met de wijkagent. Maar niet daar, op dat moment.


Gast48368

  • Gast
Reactie #56 Gepost op: 26 mei 2010, 23:55:39
Daarom, een gesprekje op het bureau, of in een later stadium met de wijkagent. Maar niet daar, op dat moment.

Hehe, we zijn er..........op dat moment laat de agent juist zijn zwakheid zien. En dat moet je juist voorkomen.  ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #57 Gepost op: 26 mei 2010, 23:57:44
Daar zijn wij het niet over eens.  ::) En worden we ook niet. Nee, ik keur de trap niet goed, ja ik begrijp de frustratie van de agent, nee, is niet professioneel.

Ja, het is wel de taal die ook de omstanders begrijpen. (voor zover ik die enkele seconden film kan en mag interpreteren)


Gast48368

  • Gast
Reactie #58 Gepost op: 27 mei 2010, 00:00:00
Daar zijn wij het niet over eens.  ::)

Wat is daar?  ;D


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #59 Gepost op: 27 mei 2010, 00:00:50
Wat is daar?  ;D

Ja die zwakheid...we zijn het een beetje eens dan...  ;D