prive portofoon gebruik in auto

Auteur Topic: prive portofoon gebruik in auto  (gelezen 3054 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Gepost op: 8 juni 2004, 02:47:39
We weten allemaal dat we handsfree moeten bellen in de auto, echter tijdens 't werk is niet-handsfree communicatie met de mobilofoon een dagelijkse bezigheid.


M'n vriendin en ik hebben vanmiddag 'n portofoon setje gekocht voor tijdens o.a. fiets en ski tochten.

Die linksonder de hoek.

(excuses voor 't grote plaatje)


Maar hoe zit 't nu gebruik met 't gebruik van die dingen in de auto ?  Mag dat gewoon ?




Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #1 Gepost op: 8 juni 2004, 09:18:56
Volgensmij mag het gewoon maar je moet toch een knopje indrukken voor het praten? Dus is het niet Hands-Free lijkt mij ???


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #2 Gepost op: 8 juni 2004, 11:17:18
De wetgever, heeft voor portofoons en mobilofoons, CB apparatuur etc.. een uitzondering gemaakt..

Dit is meestal geen full-duplex apparatuur en moet dus meestal of een vox of een Push to Talk button hebben.
Voor de portofoons, (ook degene die gepubliceerd staat. ) zijn ook handmike's te verkrijgen. Deze maken het gebruik dat iets veiliger...

Het is dus toegestaan een portofoon en/of mobilofoon tijdens het rijden te bedienen..

Lees anders ook even deze discussie :
http://www.hulpverlening.net/forum/index.php?board=6;action=display;threadid=3659;start=10

of http://www.verkeer-info.nl/nl/content/media/handsfree.pdf
Op pagina 4 onderaan. vind je de uitzonderingsbepalingen en daarvallen de PMR portofoons ook onder...


Karim

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 8 juni 2004, 21:29:23
Peter, bedankt voor de info.

Overigens hebben deze dingetjes zowel een Push to Talk button als 'n vox functie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #4 Gepost op: 8 juni 2004, 22:54:27
Ik kan overigens de HP Ipaq van harte aanbevelen.
En niet duur ook.... ;D

Henk