C2000

Auteur Topic: C2000  (gelezen 32597 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 9 augustus 2004, 13:55:43
Misschien is het mogelijk het kippehokgesprek daar te houden waar het gebruikelijk is, nl. het kippehok zelf.


kantjeboord

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 275
Reactie #21 Gepost op: 9 augustus 2004, 14:14:50
Je hebt helemaal gelijk!


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #22 Gepost op: 9 augustus 2004, 14:38:47
Zijn er trouwens al waterdichte behuizingen gevonden voor C2000 mobilifoons.. ten behoeve van reddingsboten ..


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #23 Gepost op: 10 augustus 2004, 02:01:51
Voor C2000 zijn er nog geen waterdichte (IP67) apparaten leverbaar.

Ik ben benieuwd naar de vlettenrace in IJmuiden, bij mijn weten hebben wij daar nog geen uitnodiging voor gehad, maar misschien is het alleen voor de beroepshulpdiensten en niet voor de vrijwillige hulpdiensten zoals de buurbrigades.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #24 Gepost op: 10 augustus 2004, 07:56:58
Geachte forum gangers,

als uw "moderator" vraag ik U gelieve aan het topic te houden. Af en toe een kort "uitstapje" is niet erg maar gebruik  het forum zoals het bedoeld is, discusseer, waardeer elkaars mening en geef elkaar wederzijds respect.

Alvast bedankt

Rescue Ranger
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #25 Gepost op: 10 augustus 2004, 09:02:02

Zijn er trouwens al waterdichte behuizingen gevonden voor C2000 mobilifoons.. ten behoeve van reddingsboten ..



Aanboord van de redingsboten komen geen mobi's, alleen portofoons. Onbruikbaar echter omdat ze niet (spat)waterdicht zijn. Met een hoes er om heen zijn ze weer niet te bedienen. Ik denk ook dat het DMO's zullen zijn, met een echte mobi op de post.

Het heeft hier geleid tot het verklaren van RB Huizen tot Centrale post met als enige de mogelijkheid van C2000 communicatie. Ik verwacht dat Almere en Blaricum dat niet pikken (Naarden wel, die hebben geen echte CP en daar ook geen mensen voor, dus die vinden het prima) en dus analoog zullen blijven werken, onder hun eigen post. Net als wij thuis op de scanner, hoort de CP van Blaricum niets meer van de communicatie van de "hoofd CP " met hun boot en kunnen ze alleen nog maar koffie zetten voor als de bemanning terug komt en hen bijpraat over de aktie.  Wie de CP heeft, heeft de leiding (macht) en maakt de rest ondergeschikt, slimme zet van Huizen. Ze hebben goed naar Ralf geluisterd en op tijd alles aangevraagd.

Henk


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #26 Gepost op: 11 augustus 2004, 00:40:23
Henk,

Ik snap je uitleg niet helemaal, want Ralf is toch van RB Blaricum?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Fly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #27 Gepost op: 11 augustus 2004, 01:11:51
C2000 heeft voor het reguliere werk van de RB,s geen meerwaarde alleen MEER kosten, blijf voor dit werk dan ook op je reguliere werkkanalen van RedNed, alleen als je al werkafspraken heb met de overige hulpdiensten is het interesant om 1 of 2 porto,s C2000 te hebben om tijdens een inzet met de overige diensten te kunnen communiceren.

Fly
aan het strand is iedereen directeur


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #28 Gepost op: 11 augustus 2004, 10:42:40
C2000 heeft voor het reguliere werk van de RB,s geen meerwaarde alleen MEER kosten, blijf voor dit werk dan ook op je reguliere werkkanalen van RedNed, alleen als je al werkafspraken heb met de overige hulpdiensten is het interesant om 1 of 2 porto,s C2000 te hebben om tijdens een inzet met de overige diensten te kunnen communiceren.

Fly

Je hebt gelijk! Ik bedoelde Rolf. Hij heeft al in een vroegstadium opgave al gelieerde gepropageerd. Het laatste nieuws uit onze hoek is dat Huizen afspraken heeft gemaakt (als ze op de post zijn) om zich over de c 2000 mobi te laten alarmeren om te voorkomen dat andere afluisteraars eerder zijn.  Wat een nadeel kan zijn als je buurbrigade bent, je zal dan heel goede afspaken moeten maken over het gebied of je komt er niet meer aan te pas.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #29 Gepost op: 11 augustus 2004, 11:45:18
Naar mijn mening heb je op de randmeren geen C2000 mobi nodig, alleen piepers om op gealarmeerd te worden. Mocht je op het water toch ambu hulp nodig hebben gewoon via de kustwacht. Eigenlijk geld dit voor alle boten, echter de boten die gewondenvervoer doen (eilanden) kan het meerwaarde hebben om een mobi aan boord te hebben, deze boten hebben echter een stuurhuis. Verder is het een meerwaarde om C2000 apparatuur te hebben in de hulpverleningsvoertuigen.

9910001
9910001