Ambulances bij het NRK

Auteur Topic: Ambulances bij het NRK  (gelezen 27335 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 21 juni 2004, 21:32:29
Ik heb ze gisteren op Mundial ook gezien, erg mooie wagens van het RK Tilburg! Naar verluid hebben ze vier van deze mooi gele wagens.


harold

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 23 juni 2004, 23:48:41
Voor zover ik weet staan er twee bij het Rode Kruis in Tilburg. De twee andere wagens staan op andere plekken, ik zou niet weten waar.

Ik heb nog foto's gevonden:




EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #22 Gepost op: 24 juni 2004, 00:57:32
De witte wagen is de oude kleurstelling van de gele wagen.
Je ziet het niet zo goed, maar het witte voortuig voert ook het symbool van de civiele verdediging zoals je die ook ziet op buitenlandse civiele hulpdiensten.

er stond er een op de GGD waalwijk en op nog een andere post.


marek

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 8 juli 2004, 18:11:04
staat niet een van die 4 vw transporter ambulances bij de brandweer kazerne van oisterwijk


medic 2

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 30 juli 2004, 03:49:20
Deze autos zijn reserve ambulances van de ggd en zijn terbeschiking gesteld aan de plaatselijke afdelingen van de rode kruis


franciska

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 20 augustus 2004, 00:03:16
tijdens de vierdaagse worden er 2 ingezet maar deze zijn puur eigenlijk voor het vervoer van plaats incident naar hulppost als ze evt naar het ziekenhuis moeten dan gaan ze vanuit de hulppost of de ambu komt gelijk op plaats incident.

volgens mij gaat het dan verder ook puur voor hulpvervoer maar niet als ambu vervoer


Robert H

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 25 augustus 2004, 21:27:46
Citaat
Vroeger deden NRK voertuigen ook wel eens dienst als ambulance, of NRK afdelingen hadden voertuigen die zelfs alleen maar als ambulance dienst deden. PAM staat voor Personeel Ambulance en Materieel. Vanwege verschillende redenen hebben alle NRK afdelingen, op enkele na, de ambulances opgeheven. De PAM bestaat dus niet meer, het is nostalgie. De huidige afkorting is PM.

Groeten van Michel

Pam bestaat nog steeds en PM is zeker géén vervangende term voor PAM. :D
PM staat voor personeel materiaal wagen en ik weet dat Alkmaar nog steeds een PAM en PM heeft, de 32-30 en de 32-30-1. (relatief nieuw) ;D

Bergen op Zoom echter heeft sinds kort een Mercedes Sprinter, uitgevoerd zoals je die ook als ambulances ziet rijden, en is een volwaardige ambulance. 8)

Groet Robert


wimflaat

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 29 augustus 2004, 17:43:52
Ook in Hoorn rijdt nog een 'echte' ambulance van het Rode Kruis...


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #28 Gepost op: 29 augustus 2004, 21:10:59
Zo kwam ik op een site dit voertuig tegen en vroeg ik me af of het een volwaardige ambulance is en zo ja waar het voor wordt ingezet.




Deze ambulance is een hulpambulance die de afdeling Vught als mobiele hulppost wordt gebruikt en op afroep de door de GGD den Bosch ingetzet kan worden als hulpambulance.

Voor zover ik weet zit er standaard een AED in, maar met een paar snelle aanvullingen en een ambulance bemanning is het een volwaardige ambulance.


harold

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 30 september 2004, 12:37:14
Ergens in Gelderland...vraag me niet waar, rijdt het Rode Kruis met een volwaardige Chevrolet (nieuw model), geel, met Rode Kruis striping en bemand door ambulancepersoneel in normale blauw-gele kleding.

Ik zag gisteren toevallig foto's in een blad van een inzet op een motorcross-circuit in de achterhoek.